لیبی، جنگ حفتر و ترکیه علنی تر شد

به گزارش هدا بلاگ، ژنرال خلیفه حفتر، ترکیه را متهم کرد که از عضویتش در پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) بهره برداری می نماید تا بر لیبی سیطره پیدا کند.

لیبی، جنگ حفتر و ترکیه علنی تر شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط - لیبیا نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: ترکیه از عضویتش در ناتو برای سیطره بر لیبی و اشغال این کشور بهره برداری می نماید، بدون اینکه دیگر کشورهای عضو ناتو منفعتی در این کار داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: آیا کشورهای عضو ناتو حاضرند به نفع ترکیه وارد جنگ شوند تا آنکارا دسیسه های خود را اجرایی کند؟ این در حالی است که اجرای چنین دسیسه هایی فقط در راستای منافع ترکیه قرار گرفته است و امنیت و ثبات لیبی ، همسایگان و کشورهای حاشیه دریای مدیترانه را برهم می زند.

سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی که این بیانیه را می خواند از ترکیه به عنوان دشمن یاد کرد و گفت: آنکارا با ارسال سلاح و مزدور به لیبی می کوشد ثبات این کشور و منطقه را برهم زند به همین سبب ما در مقابل این اقدام خصمانه ترکیه می ایستیم و از کشور خود دفاع خواهیم کرد.

سرتیپ احمد المسماری توضیح داد: ما با یاری کشورهای دوست (عربستان، امارات، مصر، روسیه ، ...) دولت های منطقه و بازیگران بین المللی بار دیگر ثبات را به لیبی بازخواهیم گرداند.

این سخنان المسماری به دنبال شکست پیاپی نیروهای وابسته به حفتر در جبهه های جنگ لیبی ایراد شده است.

دولت وفاق ملی که از حمایت مستشاری و تسلیحاتی ترکیه بهره مند است طی چند ماه اخیر پیروز شده است، فرودگاه راهبردی الوطیه در نزدیکی مرز لیبی با تونس، مناطق جنوبی حومه طرابلس و فرودگاه بین المللی این شهر، ترهونه، صبراته ، قصر بن غشیر، صابعه و صرمان را از اشغال نیروهای وابسته به حفتر آزاد کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 851

به "لیبی، جنگ حفتر و ترکیه علنی تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، جنگ حفتر و ترکیه علنی تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید