مخازن موزه های استان اردبیل انبارگردانی شد ، ثبت 14هزار شیء تاریخی

به گزارش هدا بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از انبارگردانی موزه های استان اردبیل و ثبت ثبت مجموعا 14هزار شیء تاریخی در سامانه جام خبر داد.

مخازن موزه های استان اردبیل انبارگردانی شد ، ثبت 14هزار شیء تاریخی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی امروز شنبه 10 اسفند ماه 98، شرح داد: تا سال 96 حدود 3هزار و 500 شیء تاریخی در مخازن موزه های استان اردبیل ساماندهی و در سامانه جام به ثبت رسیده بود که این میزان هم اکنون به 8هزار شیء تاریخی افزایش یافته است.

او گفت: ساماندهی و ثبت شناسنامه حدود 2 هزار و 500 شیء دیگر نیز از روزهای آینده آغاز می شود که امیدواریم تا ابتدای تابستان سال آینده به اتمام برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان نمود: همچنین برای نخستین بار طی سی سال گذشته انبارگردانی تمامی مخازن موزه های استان اردبیل در سال جاری انجام شد که در مجموع 14هزار شیء تاریخی به ثبت رسیده است.

فلاحی با اشاره به اینکه با شناسنامه دار شدن 2هزار و 500 شیء دیگر در سامانه جام، میزان آثار ثبتی در این سامانه به 10هزار و 500 مورد خواهد رسید، اضافه کرد: با این کار بیش از نیمی از اشیاء موجود در مخازن استان در سامانه جام به ثبت خواهد رسید.

او با تاکید بر اهمیت حفاظت و صیانت از این آثار در حفظ تمدن و فرهنگ غنی منطقه آذربایجان و استان اردبیل، اضافه کرد: امیدواریم با سرعت بخشیدن به این فرایند تا سال 1400 تمامی اشیای تاریخی موجود در موزه های استان در سامانه جام ثبت و دارای شناسنامه شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 250

به "مخازن موزه های استان اردبیل انبارگردانی شد ، ثبت 14هزار شیء تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخازن موزه های استان اردبیل انبارگردانی شد ، ثبت 14هزار شیء تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید