مردم نباید فقط به شمال سفر نمایند

به گزارش هدا بلاگ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه مدیریت سفر می تواند باعث سفری کم هزینه و با فواید بلیط ارزانتر گردد، گفت: با شناسایی و معرفی مناطق گردشگری جدید دیگر مردم نباید فقط به شمال سفر نمایند.

مردم نباید فقط به شمال سفر نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری رونمایی از تندیس گردشگری ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: در حوزه گردشگری 18 نهاد و سازمان مشارکت دارند و در بعضی بخش ها این تعداد به 30 نهاد می رسد و مسلماً ستاد سفر با عمر سه سال خود با نقطه ایده آل فاصله داریم تا سفر با مطالعه و با برنامه ریزی صورت پذیرد و باید دوره لازم خود را بگذراند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: بنابراین برای جاده مناسب و شناسایی و معرفی سایت های گردشگری برنامه های متعددی در حال اجرا است تا دیگر مردم برای سفر فقط مناطق شمال را انتخاب ننمایند.

رحمانی موحد درباره حضور 350 نفر از راهنمایان گردشگری خارجی در ایران شرح داد: فهرستی از نیازهای این افراد گرفته شده است، شرکت ها و بانک ها نحوه همکار خود را فهرست کردند، در بخش اجرا نیز این مسئولیت با دبیرخانه کنوانسیون صورت می پذیرد، به هر حال این یک برنامه ملی و کشوری است و در ستاد پیگیری می گردد.

وی درباره مسائل گردشگری کشور از جمله سرویس های بهداشتی و نامناسب بودن خدمات بعضی هتل ها با توجه ورود این تعداد راهنمایان گردشگری عنوان نمود: وقتی میزبانی از این گروه اعلام شد همین پتانسیل گردشگری کشور را پذیرفتند و مسلماً برای میزبانی از این گروه کارهای لازم در حال اجرا است.

رحمانی موحد در پاسخ به سوالی دیگر درباره چالش های سفر در تعطیلات بلند عنوان نمود: مردم ترجیحاً مایلند در این ایام به سفرهای زیارتی به مانند مشهد بروند کما اینکه چند وقتی است که مردم سفرهای خود را حتی قبل از عید نوروز برای مشهد تنظیم می نمایند که مسلماً اگر سفر مدیریت گردد حتماً مردم در هزینه و تهیه بلیط شرایط بهتری خواهند داشت.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباه کمبود خدمات هتل ها به معلولان و همچنین استانداردسازی هتل ها و نرخ گذاری آنان شرح داد: مشارکت و به خط کردن همه بخش های گردشگری را در راستای سیاست های نظام بخواهیم از سه سال قبل آغاز کردیم و خوشبختانه توفیقاتی نیز به دست آوردیم، همچنین براساس شعار روز جهانی گردشگری با عنوان گردشگری برای همه و همه برای گردشگری، در روز 5 مهر انجمن های فعال در این حوزه را معرفی خواهیم کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: هزینه استانداردسازی برای هتل ها را بسیار کاهش دادیم و این شیوه نامه را به استانها نیز ابلاغ شده است ولی متاسفانه با تاسیسات انبوهی که لوح افتخاری دارند روبرو هستیم، و باید با ارائه آموزشهای لازم این استانداردسازی ها ارتقا یابد و هنوز به 50 درصد کار نیز نرسیدیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 176

به "مردم نباید فقط به شمال سفر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم نباید فقط به شمال سفر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید