مزایای مزدی سال 99 باید به حقوق بازنشستگان تعلق گیرد

به گزارش هدا بلاگ، رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی شهر تهران اعتقاد دارد: هرآنچه که تحت عنوان مزایای مزدی در سال 99 به کارگران شاغل تعلق می گیرد عینا باید به مستمری بگیران هم پرداخت گردد تا بر اساس ماده 111 قانون تامین اجتماعی مجموع دریافتی کف بگیران به 2 میلیون و 800 هزار تومان برسد.

مزایای مزدی سال 99 باید به حقوق بازنشستگان تعلق گیرد

به گزارش خبرنگاران، علی دهقان کیا، در مصاحبه با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اعلام خبر افزایش 26 درصدی حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99، گفت: این در حالی است که باید چارچوبی برای افزایش حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به 2 میلیون و 800 هزار تومان معین گردد؛ در غیر این صورت مستمری بگیران بیش از این در مقابل غول تورم به دست و پا می افتند.

وی اضافه نمود: هرآنچه که تحت عنوان مزایای مزدی در سال 99 به کارگران شاغل تعلق می گیرد عینا باید به مستمری بگیران هم پرداخت گردد تا بر اساس ماده 111 قانون تامین اجتماعی مجموع دریافتی مستمری بگیران به 2 میلیون و 800 هزار تومان برسد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه آقای شریعتمداری در صحبت های خود با صدا و سیما گفته که حداقل مستمری را به حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری نزدیک می کنیم یا منطبق می کنیم، گفت: حتی اگر دریافتی مستمری بگیران با در نظر دریافت 26 درصد افزایش حداقل مستمری و افزایش مزایای جانبی، به 2 میلیون و 611 هزار تومان برسد، به هیچ وجه راضی کننده نیست. باتوجه به اینکه کارگران شاغل بدون سابقه کار در سال 99، 2 میلیون و 611 هزار تومان دریافت می نماید، نمی توان مستمری بگیری که 30 سال سابقه کار دارد، به همین میزان راضی کرد.

وی با اشاره به وعده هایی که برای افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از 2 میلیون و 611 هزار تومان به 2 میلیون و 800 هزار تومان با اعمال همسان سازی داده می شوند، اضافه نمود: همسان سازی برای افرادی که به تازگی بازنشسته شده اند ارزشی ندارد و این وعده ها به هیچ کار آنها نمی آید. همسان سازی به درد افرادی می خورد که 20 سال پیش که بازنشسته شدند، مستمری شان 70 درصد سقف بود و در سال 99 به 30 درصد این میزان رسیده است. با تامین منابع همسان سازی این افراد می توانند شاهد ترمیم قدرت خرید خود نسبت به 20 سال پیش باشند.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 902

به "مزایای مزدی سال 99 باید به حقوق بازنشستگان تعلق گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای مزدی سال 99 باید به حقوق بازنشستگان تعلق گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید