مشکل تیم ملی والیبال جابجایی پزشک بود، کفه ترازو به نفع آمریکا است

به گزارش هدا بلاگ، محمدرضا تندروان در تبادل نظر با خبرنگاران درباره دیدار دو تیم ایران و کانادا گفت: بازی با کانادا تحت تاثیر دیدار با بلغارستان بود. پس از شکست تیم ملی مقابل بلغارستان امیدها برای صعود کمرنگ شد و ملی پوشان باید مقابل کانادا پیروز می شدند تا هنوز شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشند. به همین دلیل زمانی که وارد بازی با کانادا شدیم خیلی خوب بازی کردیم.

مشکل تیم ملی والیبال جابجایی پزشک بود، کفه ترازو به نفع آمریکا است

وی اضافه نمود: دیدارهای ایران و کانادا همواره دیدارهای خوب و جذابی می گردد. با حضور آنتیگا، کانادا متحول شده است، مسئله ای که تیم ملی ما دارد دریافت است. همانطور که دیدید زمانی که کانادا در سرویس زدن دچار مشکل شد دریافت ها به سعید معروف رسید و او نیز به خوبی بازیکنان را تغذیه کرد و تیم توانست یک ست را از کانادا بگیرد.

سرمربی تیم العربی قطر که سابقه کار در تیم زیر 23 سال ایران را هم دارد، اعلام نمود: هر کجا از بازی که امتیازگیری حساس می شد ضعف ما در دریافت معین می شد و امتیازات را از دست می دادیم.

کارشناس والیبال در خصوص عملکرد کلی تیم ملی والیبال نیز اعلام کرد: باید به این نکته اشاره کنم که شاید از نگاه ها پنهان مانده است. با توجه به حضور چهار ساله ام در کنار تیم ملی خیلی خوب می توانم این مسائل را در تیم ملی حتی از صفحه تلویزیون درک کنم. چیزی که از آن غافل شدیم حضور پزشک تیم است. زمانی که پزشک از تیم جدا شد و پزشک جدید آمد هر روز خبر مصدومیت و مریض شدن تعدادی از بازیکنان تیم ملی را شنیدیم و این نقطه ضعف بزرگ تیم ملی بود که برای ما مشکل ساز شد.

وی در ادامه گفت: در گذشته تیم ملی از یک پزشک کارآمد بهره می برد که تمام مسائل تیم را می دانست و بازیکنان نیز به او اعتماد داشتند و مصدومیت ها و مریضی ها به سرعت رفع می شد. خیلی کم اتفاق می افتاد تا یک مصدومیت دیر دوران معالجه خود را طی کند مگر آنکه آسیب دیدگی جدی بوده باشد.

تندروان ادامه داد: در برخی از شرایط به دلیل مصدومیت مجبور شدیم از بازیکن مورد نظر استفاده نکنیم. به عنوان مثال دوره نقاهت فرهاد قائمی بسیار طولانی شده و شاید اگر جابجایی برای پزشک تیم رخ نمی داد قائمی زودتر به بازی می رسید. باید روی استراتژی دریافت بیشتر دقت کنیم. با وجود قائمی می توانستیم بسیاری از مسائل تیم در بازی با بلغارستان، لهستان و کانادا را مرتفع کنیم. دریافت های قائمی می توانست بسیار به ما برای جلوگیری از شکست یاری کند.

سرمربی تیم العربی قطر درباره شروع تیم ملی در رقابت های قهرمانی دنیا نیز گفت: برخلاف تورنمنت های گذشته که شروع خوبی در مسابقات نداشتیم این بار مسابقات را خوب شروع کردیم اما در ادامه یکسری از تدابیر باعث شد تا سایر تیم ها از نقاط ضعف ما استفاده نمایند. ما در شرایط اردویی تیم ملی نبوده ایم و سرمربی بهتر می تواند در این زمینه شرح بدهد شاید اگر یکسری از مصدومیت ها نبود بهتر می توانستیم از تکنیک و تاکتیک های تیمی استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا حضور در بازی های آسیایی باعث خستگی تیم ملی شد یا خیر؟ گفت: حضور در بازی های آسیایی، سیاست وزارت ورزش برای کسب مدال طلا بود، البته اگر تیم دوم ما در بازی های آسیایی شرکت می کرد نیز می توانست قهرمان گردد فقط کمی کار سخت تر بود. واقعیت این است که حضور در بازی های آسیایی تاثیرمنفی چندانی در عملکرد ملی پوشان در رقابت های قهرمانی دنیا نمی تواند داشته باشد.

تندروان ادامه داد: باوجود سرپرست خوب تیم ملی که چند روز قبل از حضور ملی پوشان در اندونزی حاضر شد و شرایط را برای تیم ملی فراهم کرد حضور در بازی های آسیایی نمی تواند نقطه منفی باشد. پس از بازی های آسیایی نیز تیم ملی در یک تورنمنت خوب شرکت و سه دیدار تدارکاتی را برگزار کرد.

کارشناس والیبال به شرایط بازی اشاره و خاطر نشان کرد: همه چیز در زمین بازی رخ داد. در بازی دوم با بلغارستان شرایط تغییر کرد و قاعده این است همواره مسائل روحی روانی در بازی دوم تاثیرگذار است. بلغارستان در ست اول به تیم ایران سیلی اول را وارد کرد و توانست پیروز زمین گردد. البته بلغارها نیز خوش شانس بودند و اشتباهات بازیکنان ایران بی تاثیر نبود. شاید چند تعویض می توانست بازی را برای ما دگرگون کند همانطور که در ست چهارم با کانادا تعویض ها به یاری تیم آمد.

او در خصوص بازی امروز تیم ملی مقابل آمریکا نیز گفت: با توجه به پیروزی شب گذشته آمریکا مقابل بلغارستان صعود این تیم به مرحله بعد قطعی شده است و آمریکا به همراه ایتالیا از شانس های قهرمانی در این دوره از مسابقات است. با توجه به صعود آمریکا فکر می کنم این تیم با نفرات دوم خود مقابل ایران حاضر گردد و این می تواند شرایط پیروزی تیم ملی مقابل آمریکا را فراهم کند در غیر این صورت روی کاغذ آمریکا تیم سرحال و قبراقی است و کفه ترازو به سمت آن سنگینی می نماید.

محمدرضا تندروان در سرانجام گفت: امیدوارم همدلی همواره در جامعه والیبال وجود داشته باشد تا این ورزش همانطور که افتخارآفرین بوده راستا افتخار را طی کند و اینقدر دنبال فرصت نباشیم تا برای تخریب یکدیگر از شرایط استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 8

به "مشکل تیم ملی والیبال جابجایی پزشک بود، کفه ترازو به نفع آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل تیم ملی والیبال جابجایی پزشک بود، کفه ترازو به نفع آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید