معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک

به گزارش هدا بلاگ، پایتخت کشور تایلند که با نام بانکوک شناخته می گردد، شهری بسیار دیدنی و تماشایی است. تعداد افراد ساکن در این شهر در حدود 8 میلیون نفر بوده و به عنوان توریستی ترین شهر در کل جهان شناخته می گردد. این شهر عظیم دارای جاذبه های طبیعی بی مثالی هست که در مطلب بهترین جاهای دیدنی بانکوک قصد داریم شما را با 10 مورد از دیدنی های معروف بانکوک آشنا کنیم. پس، در مقاله بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک ما را همراهی فرمایید.

معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

خیابان Yoawarat یا محله چینی ها

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک، محله چینی هاست. در این محله رستوران های زیادی وجود داشته و می توانید غذاهای تازه و خوشمزه ای را در رستوران هایش نوش جان کنید. قطعا این محله یکی از محله های پر جنب و جوش بوده و بهترین مکان برای پیاده روی بدلیل وجود مسیرهای باریک، کمبود ترافیک و همچنین وجود فروشگاه های قدیمی و دوست داشتنی است. وجود معابد، مراکز خرید و رستوران هایی که در آن غذاهای چینی سرو می شوند، از ویژگی برتر محله چینی ها بحساب می آید. همچنین، در ایامی که جشنواره های مختلف چینی در این خیابان برگزار می شوند، می توانید شاهد جشنواره های باشکوه با پایکوبی های اژدها و اپرای چینی سنتی باشید.

رودخانه چائو فرایا

گردشگران می توانند از میان رودخانه چائو فرایا گذر نموده و به گشت زنی و قایق سواری بپردازند. وجود آسمان خراش و ساختمان های مدرن در یک سمت رودخانه و وجود خانه های چوبی مردمان محلی در جهت دیگر به خوبی اختلاف سطح طبقاتی را در این دو قسمت شهر به نمایش گذاشته است. در واقع، این مورد از بهترین جاهای دیدنی بانکوک را می توان محل انفصال بخش مدرن شهری از بخش قدیمی و فقیرنشین بحساب آورد.

بازار آخر هفته چاتوچاک

عظیمترین بازار دنیا را می توانید در شهر بانکوک ببینید؛ بازاری که در روز چیزی در حدود 200 هزار نفر از 15 هزار مغازه ای که در آن به داد و ستد مشغول هستند، بازدید نموده و شما می توانید یکی از این 200 هزار نفر باشید. گردشگری را نمی توان دید که به بانکوک سفر کند، اما از بازار آخر هفته چاتوچاک بازدید ننموده باشد.

خانه جیم تامپسون

یکی از خانه های قدیمی که امروزه تحت نام موزه ای بوده، خانه جیم تامپسون، تاجر آمریکایی هست. وی که از تجار مشهور ابریشم بود، علاقه زیادی به جمع آوری آثار هنری و باارزش جنوب غربی آسیا داشت. کلکسیون بی نظیر آثار این تاجر مشهور آمریکایی امروزه در خانه شخصی وی نگهداری می شود. خانه جیم تامپسون به عنوان یکی از دیدنی های معروف بانکوک شناخته می شود.

بازارچه های شناور در بانکوک

گردشگرانی که به بانکوک مسافرت می نمایند، شاهد بازراچه های شناور زیادی در قسمت های مختلف این شهر خواهند بود که از برترین این بازارچه های شناور، بازارچه شناور Domneon Saduak بوده که برای رفتن به این بازارچه باید سوار قایق شده و به وسیله کانال هایی باریکی خود را به این بازارچه رساند. برای بازدید از این بازارچه باید حدود نیم روز وقت بگذارید.

معبد بودای خمیده Wat Pho

برای بازدید از معبد بودای خمیده Wat Pho می توانید به راحتی اقدام کنید؛ معبدی که با نماد یک مجسمه بودا که طولی به اندازه 46 متر دارد و در حالیکه دستانش را در زیر سر خود گذاشته، دراز کشیده است، شناخته می شود. بعد از بازدید از این مورد از بهترین جاهای دیدنی بانکوک می توانید از رودخانه عبور نموده و به بازدید از معبد سپیده دم Wat Arun نیز بپردازید.

مرکز خرید MBK

به حق می توان گفت، مرکز خرید MBK از کاملترین مراکز خرید شهر بانکوک هست. این مرکز خرید دارای مساحت زیادی بوده و در حدود 2 هزار فروشگاه و رستوران را در 8 طبقه جای داده است. تعداد بازدید نماینده های این مرکز خرید عظیم در بانکوک در طول روز به 100 هزار نفر می رسد. از همه مهتر اینکه فروشگاه هایی که در آن به فعالیت مشغول هستند، بسیار معتبر و مورد اطمینان بوده و گردشگران می توانند با خیال راحت به خرید انواع وسایل مورد احتیاج خود بپردازند.

معبد سپیده دم

ساختار منحصر بفرد این معبد سبب شده که به عنوان یکی از زیباترین دیدنی های معروف بانکوک معروف شود. این معبد که با نام معبد سپیده دم شناخته می شود، دارای طراحی های زیبایی بوده و محل عبادت بودائیان بحساب می آید. معبد سپیده دم در غرب رود Chao Phraya قرار گرفته و گردشگران زیادی هر ساله از آن دیدن می نمایند. یکی از کارهای جذابی که گردشگران در اینجا انجام می دهند، این است که بر بالای سقف معبد سپیده دم می فرایند و از آنجا به تماشای مناظر زیبای رودخانه و شهر بانکوک می پردازند.

کاخ عظیم و معبد زمرد بودا

ساختار پیچیده این کاخ بدلیل وجود ساختمان های متعدد و زیبایی که در درون آن قرار گرفته اند، سبب شده که به عنوان یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک شناخته شود. پادشاه تایلند 150 سال از عمر خودش را در کاخ عظیم سپری کرد. ساختمانی باشکوه در میان این کاخ عظیم بوده که برای وارد شدن به آن باید مردان و زنان هرکدام لباس مخصوصی را بر تن نمایند، زیرا در غیر این صورت نوعی بی احترامی محسوب می شود. لباسی که مردان بر تن می نمایند، پیراهن آستین بلند، کفش و شلوار بوده و لباسی که زنان بر تن می نمایند، دامن بلند است که می توانید این لباس ها را از بیرون کاخ اجاره نموده و بعد از پوشیدن به بازدید از نمای داخلی معبد زمرد بودا بپردازید.

خیابان کائوسان

یکی از خیابان های معروف شهر بانکوک همین خیابان بوده که در قسمت شمالی کاخ عظیم قرار گرفته و طولی در حدود 1 کیلومتر دارد. در این خیابان هر وسیله ای برای خرید و فروش وجود دارد. بهترین مکان برای یافتن محل های اقامت ارزان قیمت همین خیابان کائوسان بوده که آژانس های مسافرتی زیادی نیز در آن واقع شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 314

به "معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید