مقامات پیشین وزارت دادگستری آمریکا خواستار استعفایویلیام بارشدند

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، گروهی متشکل از 1143 دادستان و مقام پیشین وزارت دادگستری آمریکا که در دوران رؤسای جمهور دموکرات و جمهوریخواه خدمت نموده اند، با امضای یک بیانیه مشترک خواهان استعفای ویلیام بار دادستان کل آمریکا شدند.

مقامات پیشین وزارت دادگستری آمریکا خواستار استعفایویلیام بارشدند

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

این افراد در بیانیه خود دلیل این درخواست را مداخله ویلیام بار در جریان محکومیت راجر استون، مشاور پیشین کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ عنوان کردند.

این مقامات پیشین وزارت دادگستری آمریکا از کارکنان فعلی این وزارتخانه خواستند تا سوء استفاده های آینده را گزارش دهند و افزون بر آن، نسبت به اجرای دستورالعمل هایی که با سوگند آنها در تناقض است هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است: و ما از تمام کارکنان وزارت دادگستری آمریکا می خواهیم تا از الگوی قهرمانانه خود پیروی نمایند و آماده باشند تا موارد تخلف آینده را به بازرس کل، دفتر مسئولیت حرفه ای و کنگره گزارش دهند؛ از اجرای رهنمودهایی که با سوگندنامه آنها در تناقض است، اجتناب نمایند…ما همچنین از سایر بخشهای دولت می خواهیم از کارکنانی که در مواجهه با دستورالعمل های غیرقانونی به سوگند خود پایبند مانده اند، در برابر هرگونه اقدام تلافی جویانه محافظت نمایند. حاکمیت قانون و بقای جمهوری ما چیزی کمتر از آن را طلب نمی نماید.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: رئیس جمهور ترامپ و دادستان کل [ویلیام] بار آشکارا و به طور مکرر این اصول بنیادین را زیرپا گذاشته اند، که نمونه اخیر آن به محکومیت راجر استون- دستیار نزدیک رئیس جمهور ترامپ که به ارتکاب جرائم سنگین محکوم شده است- مربوط می گردد

این بیانیه تأکید می نماید که اقدامات ویلیام بار و لطمه ای که او و ترامپ به یکپارچگی و حاکمیت قانون در وزارت دادگستری آمریکا وارد نموده است، استعفای ویلیام بار را ضروری می سازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 239

به "مقامات پیشین وزارت دادگستری آمریکا خواستار استعفایویلیام بارشدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات پیشین وزارت دادگستری آمریکا خواستار استعفایویلیام بارشدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید