مقایسه هیوندای توسان هیبرید 2022 با تویوتا RAV4 هیبرید

به گزارش هدا بلاگ، در این گزارش تفاوت های مهم بین 2 خودرو هیوندای توسان هیبرید 2022 در مقابل تویوتا RAV4 هیبرید را شرح داده ایم.

مقایسه هیوندای توسان هیبرید 2022 با تویوتا RAV4 هیبرید

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی خبرنگاران، بسیاری از افراد در پی خرید شاسی بلندهای جمع و جور هستند و علاقه زیادی به این دست از خودروها دارند. اصولا جهانی شاسی بلندها بسیار گسترده است و خریداران زمانی که به این جهان پا می گذارند دچار تردید در خرید هر کدام از آنها می شوند.

2 نمونه از پرتقاضاترین خودروهای بازار، هیوندای توسان هیبرید 2022 و RAV4 هیبرید است. هر دوی این خودروها دارای امکانات پیچیده و مجموعه ای از تجهیزات استاندارد هستند و مهم تر اینکه در حال حاضر، هرکدام از این خودروها دارای یک پیشرانه برقی و هیبریدی با صرفه جویی بالا و پتانسیل برق اضافی هستند.

RAV4 شاسی بلندی است که اکنون شکل ماجراجویانه به خود گرفته است و بدون شک، می توان آن را یکی از پیروز ترین محصولات تویوتا در بازار جهانی به شمار آورد. این کراس اور، چندان بزرگ نیست، اما احتیاج های یک خانواده 4 نفره برای جهت های کوتاه روزانه و سفر های طولانی مدت بین شهری را رفع می نماید.

تویوتا از اولین RAV4 در سال 2005 پرده برداشت و حالا این خودرو در نسل پنجم با انواع پیشرانه های تمام بنزینی، هیبرید و پلاگین هیبرید فراوری می گردد.

هیوندای اخیرا از جدیدترین محصول خود برای سال 2022 پره برداشت که توسان است. این خودرو هم اکنون از ظاهری کاملا متفاوت نسبت به نسل قبل بهره می برد. هیوندای توسان 2022 بازطراحی شده یک شاسی بلند جمع و جور با ارزش و با ظرافت خاصی است.

در توسان، یک پیشرانه 226 اسب بخاری، یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به کاربرده شده است. سیستم چهارچرخ محرک استاندارد است و همراه با یک شارژر داخلی 7/2 کیلوواتی که امکان شارژ را با ولتاژ 240 ولت در کمتر از دو ساعت فراهم می نماید. نکته حائز اهمیت این است که توسان هیبریدی در پیچ و خم جاده ها بهتر از نمونه بنزینی عمل می نماید.

در همین حال، RAV4 ترکیب پیشرانه 2.5 لیتر تنفس طبیعی با موتور برقی، مجموع قدرت 219 اسب بخار با گشتاور 221 نیوتن متر فراهم می نماید. این کراس اور دو دیفرانسیل، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 8 ثانیه و میانگین مصرف سوخت 4.5 لیتر بنزین در صد کیلومتر با نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. نکته حائز اهمیت این است که این خودرو به مقدار کافی رضایت بخش و سریع بوده و هندلینگ و سواری فوق العاده ای را فراهم می نماید.

هر دو شاسی بلند توسان و RAV4، چهار جایگاه برای سرنشینان ارائه می دهند و حتی تا پنج نفر را پشتیبانی می نمایند که جایگاه پنجم در توسان بهتر به کار برده شده است. به علت طراحی سقف کوتاه تر، سرنشینان در جایگاه جلو احساس تنگی و فضای کمتری برای سر دارند.

توسان و RAV4 دارای سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک هستند و سیستم های دوربین، مانیتور های صفحه لمسی و کروز کنترل تطبیقی را که استاندارد هستند، ارائه می دهند.

توسان هیبریدی با قیمت 30 هزار و 235 دلار آغاز می گردد و دارای یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی استاندارد با Apple CarPlay (بی سیم) و Android Auto (با سیم) است. در عین حال، RAV4 با مشخصات LE هیبریدی با قیمت کمتر از 30 هزار دلار عرضه می گردد و مجهز به سانروف و بعضی آپشن های دیگر از جمله صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی است.

توسان هیبریدی را از نظر ظاهر می توان بهتر از RAV4 هیبریدی به شمار آورد و به جرات می توان گفت که توسان هیبریدی از دیگر خودرو مورد مقایسه بهتر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3267

به "مقایسه هیوندای توسان هیبرید 2022 با تویوتا RAV4 هیبرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای توسان هیبرید 2022 با تویوتا RAV4 هیبرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید