منجمدکردن باتری های معیوب برای انتقال بی دردسر و بازیافت

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پژوهشگران انگلیسی می گویند تنها با منجمدکردن باتری های لیتیومی آسیب دیده می توان آنها را بدون نگرانی از منفجر شدن جابجا کرد. باید توجه داشت که انرژی ذخیره شده در باتری های لیتیومی تا بدان حد زیاد است که آزادشدن ناگهانی آنها پس از آسیب دیدن علاوه بر ایجاد انفجار موجب انتشار گازهای سمی در محیط اطراف می گردد و سلامت انسان را به طور جدی به خطر می اندازد.

منجمدکردن باتری های معیوب برای انتقال بی دردسر و بازیافت

تا به امروز برای جابجایی باتری های لیتیومی آسیب دیده از جعبه های حمل و نقل ضدانفجار استفاده می شد که فراوری آنها بسیار پرهزینه است. فراوری جعبه های بزرگ یادشده که می توانند باتری های غول پیکر خودروهای برقی را نیز در خود جای دهند بیش از 11 هزار دلار هزینه دارد. اما روش منجمد کردن باتری های لیتیومی معیوب بسیار کم هزینه تر و سریع تر است.

به منظور منجمدکردن باتری های مذکور از نیتروژن مایع استفاده می گردد. با این کار می توان باتری های لیتیومی آسیب دیده را بدون هیچ مسئله ای به مدت دو هفته نگهداری و جابجا کرد.

با این کار دمای این باتری ها همواره در حد منفی 35 درجه سانتیگراد باقی می ماند. همچنین جابجایی باتری های منجمدشده لیتیومی با فراوری جعبه های ساده پلاستیکی به قیمت 259 دلار ممکن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 88

به "منجمدکردن باتری های معیوب برای انتقال بی دردسر و بازیافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منجمدکردن باتری های معیوب برای انتقال بی دردسر و بازیافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید