نتیجه تکان دهنده یک آزمایش روی موش ها

به گزارش هدا بلاگ، محققان در آزمایشی با یاری هوش مصنوعی توانستند این امکان را در موش ها ایجاد نمایند تا با فکرکردن بتوانند اشیا واقعیت مجازی را حرکت بدهند.

نتیجه تکان دهنده یک آزمایش روی موش ها

به گزارش دیجیاتو، گروهی از پژوهشگر مؤسسه پزشکی هاوارد هیوز در ویرجینیای آمریکا در آزمایشی در پی این رفتند که ببینند فعالیت الکتریکی در هیپوکامپ مغز موش ها چگونه است. آن ها در این آزمایش از فناوری واقعیت مجازی یاری گرفتند تا اجازه دهند موش ها به حرکت دادن توپ در محیط مجازی عادت نمایند.

اگر موش ها می توانستند توپ را در محیط VR به ستون مرتفعی ببرند، به عنوان جایزه آب دریافت می کردند. محققان در مرحله آموزش موش ها را روی تردمیل گردانه ای قرار داده بودند، اما زمانی که جانوران به آزمایش عادت کردند، تردمیل از معادله حذف گردد.

هوش مصنوعی کنترل اشیا مجازی با فکر را در موش ها ممکن کرد

در این مرحله موش ها به یک سیستم هوش مصنوعی وصل شدند که تعلیم داده شده بود تا پیوند میان فعالیت مغزی موش ها و موقعیت حیوان در محیط مجازی را یاد بگیرد. در سرانجام تحقیق معین شد که موش ها می توانند صرفاً با فکرکردن به جایی که می خواهند توپ را در محیط مجازی به آن منتقل نمایند، توپ را حرکت بدهند.

محققان می گویند هوش مصنوعی با موفقیت توانست از رابط میان مغز و ماشینی که محققان ساخته بودند، استفاده کند. این رابط طراحی شده بود تا بتواند محیط مدنظر موش برای حرکت دادن اشیا در فضای VR را معین نماید. این پژوهش نشان داد که موش ها نه تن ها می توانند حرکت دادن اشیا به محیط های دور را تصور نمایند، بلکه این کار را به خاطر بیاورند. این تصورات باعث به وجودآمدن فعالیت هایی در مغز موش ها می گردد که اجازه می دهد چنین آزمایش هایی را انجام دهیم.

در آزمایش های قبلی معین شده بود که سلول های مغز انسان و موش می توانند با یکدیگر ترکیب شوند. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که این آزمایش ها به راحتی برای مغز انسان هم قابل انجام باشد. نتایج مطالعه حاضر به صورت پیش چاپ در وب سایت bioRxiv منتشر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3671

به "نتیجه تکان دهنده یک آزمایش روی موش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه تکان دهنده یک آزمایش روی موش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید