هاشمیان: ریالی از فدراسیون نگرفته ام ، هر مربی کادر خودش را می آورد

به گزارش هدا بلاگ، وحید هاشمیان درباره آخرین شرایط خود در کادرفنی تیم ملی ایران صحبت کرد و گفت: هر مربی که می آید دوست دارد کادر خودش را بیاورد.

هاشمیان: ریالی از فدراسیون نگرفته ام ، هر مربی کادر خودش را می آورد

به گزارش گروه ورزشی مهاجم سابق و مربی تیم ملی ایران در گفت وگوی تلفنی با برنامه سلام صبح بخیر صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید.

شما دو جلسه با فدراسیون داشتید، قرار بر این شد که بمانید یا بروید؟

قبل از اینکه درباره تیم ملی صحبت کنم از پزشکان، پرستاران، نیروهایی که دیده نمی شوند و دارند برای مبارزه با ویروس کرونا فداکاری می نمایند و به مردمان کشور یاری می نمایند تشکر کنم و آنها گذشت وصف ناپذیری انجام می دهند و این بسیار با ارزش است. به خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند تسلیت می گویم ان شاءالله خداوند به آنها صبر بدهد.

درباره کار خودم 9ماه پیش فدراسیون و مربی وقت آقای ویلموتس مرا به همکاری دعوت کردند و بسیار شادمان بودم که در تیم ملی کشورمان بودم. کار کردن در باشگاه بیشتر یک قرارداد اقتصادی و تعهد کاری است اما بودن در تیم ملی بیشتر یک تعهد قلبی است. پیروزی تیم ملی قطعا می تواند باعث شادمان کردن مردم ایران در هرکجای جهان گردد. من همواره تیم ملی را خیلی دوست داشتم و در حالی که از جاهای خیلی خوبی به من برای مربی گری دعوت شد قبول نکردم اما در این مقطع احساس کردم پس از بیش از یک دهه بازی در بوندسلیگا دریافت مدرک مربی گری از آلمان و پله پله طی کردن دوران مربی گری می توانم این تجربیات را منتقل کنم. مسائل حاشیه ای درباره پول آقای ویلموتس و غیره پیش آمد که به تیم ضربه زد و باعث جدایی ویلموتس شد و نتیجه خوبی هم کسب نشد.

یکی از انتقاداتی که مطرح می گردد این است که چرا به آقای ویلموتس و همکارانش دو میلیون یورو پول پرداخت شد چرا به وحید هاشمیان در این 8، 9 ماه فدراسیون هیچ پولی نداد.

من نمی خواستم این را اعلام کنم و مشکل اینجا بود که از فدراسیون هم اعلام نشده بود و فقط گفتند پول کادر فنی به یورو پرداخت شد. قرارداد من ریال بود 9 ماه گذشته و ریالی نگرفته ام و بابت وسایلی که خریده ام از باشگاه طلب دارم. شرایط اقتصادی کشور را درک می کنم و به خاطر علاقه به تیم ملی صحبتی درباره حقوق خودم نکردم. مسئولین باید همانطور که به خارجی ها اهمیت می دهند به داخلی ها هم بها بدهند. طبیعتا مقداری از پول ایران در فیفا وجود دارد که به خاطر تحریم ها نمی توانیم آن را به ایران بیاوریم و اگر می شد خیلی از مسائل فوتبال ایران حل می شد.

می گویند چرا با مربیان خارجی قراردادهای کلانی بسته می گردد اما با مربیان ایرانی قراردادها پایین است.

در شرایط فعلی کشور وقتی ما توانایی پرداخت پول را نداریم و مربیان خارجی هم به قوانین بین الملل و حرفه ای عادت نموده اند بعد از مدتی ول می نمایند و می فرایند. اگر ما می خواهیم مربی خارجی بیاوریم اول باید ببینیم پولش را داریم یا خیر؟ یا می خواهیم این را گردن رییس فدراسیون بعدی بیاندازیم. در شرایط فعلی به نظرم استخدام مربی گران قیمت خیلی سخت است.

قرارداد سه میلیون یورویی ویلموتس را شما هم شنیده اید؟

من اطلاعی درباره کارهای قراردادی ندارم. تنها جایی که می رفتم و می آمدم مرکز فوتبال پک بود و با قسمت اقتصادی ارتباطی نداشتم.

در نهایت در تیم ملی می مانید یا خیر؟

کادر فنی تغییر می نماید و هر مربی که می آید دوست دارد کادر فنی خودش را بیاورد. بعد از صحبت هایی که شد و گزینه ها اعلام شدند، سرمربی جدید انتخاب شد. فدراسیون فوتبال و مربی تیم ملی هم دوست داشتند ما همکاری مان را ادامه بدهیم اما به هر حال من هم باید شرایطی برای همکاری داشته باشم و اگر بدانم می توانم به تیم ملی کشورم یاری کنم قطعا می مانم. اگر ببینم یاریی از دستم برنمی آید ان شاءالله کسانی که بیایند -فوتبال ما هم که ماشالله نفر زیاد دارد- پیروز خواهند بود. موضوع نگران نماینده ای نیست. چندین روزنامه یا سایت خیلی نگران یاری مربی تیم ملی هستند. در حالی که اینقدر نگران اینکه رییس فدراسیون که گردد و شرایط فوتبال ما نیستند و نگرانی شان یاری مربی تیم ملی است. نمی دانم چرا اینقدر نگران هستند؟ اما اگر قسمت گردد به هر حال آدمهای خوبی در فوتبال ما هستند و من می مانم و به کارم ادامه می دهم. بیماری کرونا که آمد لیگ تعطیل و برنامه بازی تیم ملی دچار تغییر شد و هنوز رسمی اعلام نشده که چه زمانی برگزار گردد.

فکر می کنید اسکوچیچ پیروز می گردد؟

من نمی توانم پیشگویی کنم. کسی فکر نمی کرد ویلموتس در دور اول نتواند پیروز گردد چون فوتبال جای پیش بینی نیست اما کسانی که انتخاب کردند حتما اطلاعاتی بیشتر از من دارند و از کسانی که انتخاب نموده اند سوال کنید.

صحبت پایانی؟

برای مردم کشور آرزوی بهترین ها را می کنم ان شاءالله این دوران سخت هم مثل زلزله و جنگ و سیل و شرایط سختی که مردم همبستگی نشان داده اند و مراحل سخت را پشت سر گذاشته اند این دوران هم بگذرد و سال آینده سال بسیار خوبی برای کشور ایران گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 290

به "هاشمیان: ریالی از فدراسیون نگرفته ام ، هر مربی کادر خودش را می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمیان: ریالی از فدراسیون نگرفته ام ، هر مربی کادر خودش را می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید