هرآنچه در خصوص گوشی های وان پلاس 8 می دانیم

به گزارش هدا بلاگ، قرار است شرکت وان پلاس فردا از جدیدترین گوشی های خود به نام وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو رونمایی کند و در این مطلب قصد داریم با توجه به اطلاعات و گزارش های منتشر شده، به صورت مختصر و مفید به ویژگی های احتمالی این دو گوشی بپردازیم.در تصویر بالا هم شاهد وان پلاس 7T پرو هستید که وان پلاس 8 شباهت زیادی به این گوشی دارد.

هرآنچه در خصوص گوشی های وان پلاس 8 می دانیم

طراحی وان پلاس 8 و 8 پرو

در رابطه با طراحی، تغییرات زیادی روانه مدل استاندارد وان پلاس 8 می گردد ولی مدل پرو نسبت به نسل قبلی تفاوت ظاهری زیادی نخواهد داشت. روی هم رفته، مدل استاندارد این گوشی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به مدل پرو پیدا می نماید.

اول از همه باید بگوییم که هر دو گوشی از نمایشگر خمیده بهره می برند. این در حالی است که در نسل های قبلی، کاربران در رابطه با این مشخصه حق انتخاب داشتند. همچنین ماژول دوربین این دو گوشی یادآور دوربین های اصلی وان پلاس 7T پرو است و دیگر شاهد ماژول مدور دوربین 7T نیستیم.

از دیگر تغییراتی که روانه هر دو گوشی وان پلاس 8 می گردد نباید وجود نمایشگر حفره دار را از قلم بیندازیم. این یعنی دیگر با دوربین پاپ آپ و بریدگی نمایشگر قطره ای شکل روبرو نمی شویم. روی هم رفته، طراحی این گوشی ها تا حد زیادی یادآور طراحی مدل های پرو وان پلاس در سال 2019 است. اگرچه این دو مدل شباهت ظاهری زیادی به یکدیگر دارند، ولی از لحاظ سخت افزاری می توانیم به تفاوت های مختلفی اشاره کنیم.

مشخصات سخت افزاری وان پلاس 8 و 8 پرو

برای صحبت در خصوص تراشه این دو گوشی نیازی به گزارش های منتشر شده نداریم و مطابق معمول از جدیدترین تراشه پرچم دار کوالکام یعنی اسنپ دراگون 865 بهره می برند. از بین امکانات این تراشه، باید به ارائه پشتیبانی از اینترنت 5G اشاره کنیم. در گزارش های مختلف به بهره گیری مدل پایه هر دو گوشی از 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی اشاره شده است. همچنین به نظر می رسد رم مدل پرو مبتنی بر تکنولوژی LPDDR5 که نسبت به LPDDR4X حدود 50 درصد سریع تر محسوب می گردد و 30 درصد از لحاظ مصرف انرژی بهینه تر است. در ادامه می توانید مهم ترین مشخصات سخت افزاری این دو گوشی را مشاهده کنید:

مشخصاتوان پلاس 8وان پلاس 8 پرو
نمایشگر6.55 اینیچ امولد، رزولوشن 2400 در 1080، رفرش ریت 90 هرتز6.78 اینج امولد، رزولوشن 3168 در 1440، رفرش ریت 120 هرتز
پردازندهاسنپ دراگون 865اسنپ دراگون 865
رم8 و 12 گیگابایت LPDDR4X8 و 12 گیگابایت LPDDR5
حافظه داخلی128 و 256 گیگابایت UFS 3.0128 و 256 گیگابایت UFS 3.0
باتری4300 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 30 وات4510 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع سیمی 30 وات، شارژ بی سیم 30 وات، شارژ معکوس
بیومتریکتشخیص جهره، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگرتشخیص جهره، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

اگرچه شاید رفرش ریت و پیکسل های بیشتر نمایشگر مدل پرو برای بعضی از کاربران ویژگی های چندان هیجان انگیزی نباشند، اما رم سریع تر و پشتیبانی از شارژ بی سیم شاید بتواند بعضی از کاربران را نسبت به خرید مدل پرو ترغیب کند. در این میان، به نظر می رسد مدل پرو از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره می برد و وان پلاس 8 فاقد چنین مشخصه ای است.

دوربین های وان پلاس 8 و 8 پرو

امروزه امکانات دوربین از جمله مهم ترین ویژگی های هر نوع گوشی هوشمندی به حساب می آید و برای پرچم داران اهمیت این موضوع دوچندان است. طبق گزارش های منتشر شده، مشخصات دوربین های این دو گوشی از این قرار است:

دوربینوان پلاس 8وان پلاس 8 پرو
اصلی48 مگاپیکسل با سنسور IMX586 سونی، دارای لرزشگیر اپتیکال48 مگاپیکسلی با سنسور IMX586 سونی، دارای لرزشگیر اپتیکال
دوماولترا واید 16 مگاپیکسلاولترا واید 16 مگاپیکسل
سومماکرو 2 مگاپیکسلتله فوتو 8 مگاپیکسل
چهارم-سنسور فیلتر رنگ 5 مگاپیکسل
سلفی16 مگاپیکسل با سنسور IMX471 سونی16 مگاپیکسل با سنسور IMX471 سونی

این روزها بسیاری از گوشی ها با دوربین ماکرو عرضه می شوند و وان پلاس 8 هم جدیدترین پرچم دار مجهز به این دوربین خواهد بود. مدل پرو به جای دوربین ماکرو از دوربین تله فوتو بهره می برد. همچنین دوربین چهارم مدل پرو یک سنسور مرسوم نیست و بلکه قرار است در زمینه بهبود پردازش تصویر مثمر ثمر واقع گردد. دوربین اصلی هم مبتنی بر سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی است که سنسور بسیار قدرتمندی به حساب می آید.

قیمت و تاریخ عرضه

طبق اعلام شرکت وان پلاس، این دو گوشی فردا در تاریخ 26 فروردین در ساعت 7:30 شب به وقت تهران رسما معرفی خواهند شد. در رابطه با قیمت آن ها هم مدتی قبل گزارشی منتشر شد که به قیمت آن ها در اروپا اشاره شده و به احتمال زیاد قیمت دلاری آن ها از این قرار است:

مدلوان پلاس 8وان پلاس 8 پرو
8/128 گیگابایت779 دلار999 دلار
12/256 گیگابایت879 دلار1089 دلار

همانطور که می بینید، این نسل از گوشی های وان پلاس حتی برای کاربران ساکن کشورهای پیشرفته هم دیگر پرچم داران مقرون به صرفه ای محسوب نمی شوند. در رابطه با تاریخ عرضه آن ها هم باید تا فردا صبر کنیم تا ببینیم در مراسم معرفی آن ها چه تاریخی برای ورود این گوشی ها به بازار انتخاب می گردد.

منبع: Phone Arena

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 420

به "هرآنچه در خصوص گوشی های وان پلاس 8 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه در خصوص گوشی های وان پلاس 8 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید