هیجان در منطقه حفاظت شده Nkhotakota

به گزارش هدا بلاگ، منطقه حفاظت شده حیات وحش Nkhotakota

در آفریقا سه منطقه حفاظت شده مهم وجود دارد. این منطقه ها به واسطه شکارهای غیرقانونی در حال از دست دادن گونه های زیستی شان بودند، اما امروزه برای جلوگیری از از بین رفتن این گونه های جانوری که برخی از آن ها در حال انقراض بودند، قوانین سفت و سختی برای مقابله با شکارچیان غیرقانونی اجرا شد. با خبرنگاران همراه باشید و با یکی از این منطقه ها حفاظت شده آشنا شوید:

هیجان در منطقه حفاظت شده Nkhotakota

در منطقه حفاظت شده Nkhotakota، هیجان زیادی انتظار شما را می کشد. مسوولان حیات وحش پس از یک سال بی توجهی دریافتند که گونه های جانوری این منطقه به شدت تحلیل رفته اند و به همین دلیل این منطقه مورد توجه قرار گرفته و در آگوست سال 2015 به عنوان یکی از پارک های حیات وحش آفریقایی معرفی گشت. پس از این سازمان پارک های آفریقایی با همکاری فشرده با مردم محلی که شامل 300 هزار نفر افراد ساکن در این منطقه می شود، به آن ها برای داشتن زندگی بهتر و مبارزه با شکار غیر قانونی کمک کردند. بسکمک از آن ها در قبال استخدام در پروژه های پارک، سلاح های خود را تحویل داده و تله ها و تفنگ های شکاری از این منطقه حذف شدند.

پارک های آفریقایی با احداث 170 کیلومتر مربع پناهگاه تازه، دارای 1800 کیلومتر مربع منطقه حفاظت شده در این بخش هستند که به تازگی میزبان 500 زنجیر فیل منتقل شده تازه از منطقه ها حفاظت شده Liwonde و Majete بود.

صدها گونه از دیگر جانوران شامل سمور، کل آبدوست (waterbuck)، بز کوهی موسوم به kudu و impala نیز به این جانوران پیوسته اند. پیش از این 80 فیل در این منطقه زندگی می کردند که با ورود 500 فیل تازه تعدادشان افزایش زیادی پیدا کرده و گردشگران می توانند از ایوان اقامت گاه بسیار زیبا و لوکس تونگل (Tongole Wilderness Lodge) به آدرس اینترنتی tongole.com آن ها را در پس زمینه زیبای رودخانه ،دیدن کنند. در این محل شما همچنین میهمانانی ناخوانده مانند انواع میمون های vervet و بابون ها را مشاهده خواهید کرد.

زیستگاه این جانوران کاملا بکر و وحشی و در کنار تپه های زمخت و جنگل های میومبو (miombo forests) و رودخانه بوا (Bua River) واقع شده است که جریان و مقدار آن در طول فصول مختلف سال متغیر است.

این منطقه حتی بدون حیات وحش خود نیز بسیار ویژه و مجذوب کننده است و برای ماجراجوئی و کشف گوشه و کنار آن با پای پیاده محل مناسبی محسوب می شود. اگر دوست داشته باشید کوهنوردی کنید، به جای شهرچیپاتا (Chipata) می توانید به کوه Kasukusuka رفته و صعودی خوب را تجربه کنید. در این منطقه باید مراقب مارهای سبز موسوم به green mamba باشید اما دیدن منظره بسیار زیبای قله فوق، ارزش این سفر هیجان انگیز را دارد. از لحاظ تاریخی تنها تعداد کمی از گردشگران NKhotakota را به منطقه ها بیشار شناخته شده Liwonde و Majete ترجیح می دهند و به واسطه رشد و تبدیل شدن حیات وحش مالاوی به یک مقصد ایده آل، این آخرین فرصت برای خودنمایی NKhotakota محسوب می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3399

به "هیجان در منطقه حفاظت شده Nkhotakota" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان در منطقه حفاظت شده Nkhotakota"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید