والیبال در انحصار کرونا، مسئولان سازمان لیگ در خواب!

به گزارش هدا بلاگ، در حالی که سایه ویروس کرونا مسابقات لیگ والیبال را تحت تأثیر قرار داده است اما مسئولان سازمان لیگ والیبال همچنان شرایط را عادی می پندارند!

والیبال در انحصار کرونا، مسئولان سازمان لیگ در خواب!

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، زنگ خطر برای لیگ والیبال ایران به صدا درآمد؛ شهریورماه امسال لیگ والیبال زیر سایه سنگین کرونا آغاز شد و با شرایطی که این ویروس منحوس برای همه دنیا به وجود آورده مسابقات بدون حضور تماشاگران در حال برگزاری است.

هم اکنون شش هفته از مسابقات لیگ والیبال سپری شده و این روزها تنها موضوعی که باعث نگرانی اهالی والیبال شده، ابتلای آنها به ویروس منحوس کرونا است. هر هفته شاهد این هستیم که یکی از تیم های لیگ برتری والیبال با مشکل ابتلای بازیکنان و کادر فنی اش به ویروس کرونا درگیر شده است. در همان هفته های نخست 11 بازیکن تیم هورسان رامسر به ویروس کرونا مبتلا شدند و به همین خاطر تنها با 6 بازیکن مقابل سایپا به میدان رفتند. به نوبت دیگر تیم ها از جمله سایپا و پیکان هر کدام با ویروس کرونا درگیر شدند. در هفته ششم شیوع کرونا در لیگ والیبال به اوج خود رسید به گونه ای که کل تیم شهرداری ورامین از بازیکنان تا اعضای کادر فنی به این ویروس مبتلا شدند و نکته جالب اینکه تیم والیبال سپاهان که بعد از بازی با گنبدی ها درگیر کرونا شده بود و تست 7 بازیکن این تیم مثبت اعلام شد مقابل تیم شهرداری ورامین به میدان رفت و فدراسیون والیبال هم با عدم برگزاری این مسابقه موافقت نکرد. البته بازیکنان کرونایی این تیم و رحمان محمدی راد سرمربی که مبتلا نشده بودند آن ها را در این بازی همراهی نکردند.

در حال حاضر لیگ کشتی در حال پیگیری است که البته با وجود همه کم و کاستی هایی اما به صورت متمرکز در حال برگزاری است و تا به امروز هیچ یک از کشتی گیران هم به ویروس کرونا مبتلا نشدند. قرار است به زودی مسابقات لیگ بسکتبال و هندبال هم برگزار شود که این رقابت ها هم به صورت متمرکز است و قطعاً با این شیوه برگزاری مسابقات تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این رقابت ها کمتر خواهد بود.

مسئولان سازمان لیگ در خواب!

خردادماه امسال وقتی محمدرضا داورزنی، ریاست سازمان لیگ را به شهرام عظیمی داد؛ سیل نقدها به سمت داورزنی و فدراسیون والیبال روانه شد. عظیمی تجربه ای در والیبال نداشت اما مسئولیت کمیته برگزاری مسابقات و رویدادها به او داده شد. او در دوران حضور سعادتمند در وزارت ورزش در بخش کمیته استعدادیابی مشغول فعالیت بود و مدتی هم در فدراسیون ورزش های رزمی به عنوان سرپرست حضور داشت. با رفتن احمد سعادتمند به باشگاه استقلال، عظیمی نیز در کنار سمت فعالیتش در فدراسیون والیبال با حکم سعادتمند به عنوان قائم مقام و معاون مالی - اداری استقلال منصوب شد. چند شغله بودن عظیمی شدت انتقادها را بالا برد، اگرچه خبر انتصاب عظیمی از سوی باشگاه استقلال به صورت رسمی منتشر نشد، اما در همان مقطع زمانی که عظیمی همزمان در فدراسیون والیبال و باشگاه استقلال حضور داشت، مورد انتقاد همگان قرار گرفت که او در پاسخ به انتقادها گفته بود: ان شاءالله با فضل الهی و راهنمایی های شما و متخصصان، تلاش می کنم عملکرد قابل قبولی داشته باشم.

آقای پرمشغله، تب سنج را قبول ندارد!

دو ماه پیش عظیمی از باشگاه استقلال کنار رفت و خبر آن هم رسانه ای نشد، اما حضور همزمان او در وزارت ورزش و فدراسیون والیبال که این روزها در کوران مسابقات لیگ است باعث شده سازمان لیگ والیبال روز به روز عملکرد ضعیفی داشته باشد. با وجود موج کرونا در بین اهالی والیبال، اما سازمان لیگ همچنان اصرار به برگزاری مسابقات غیر متمرکز دارد و در این میان حتی گفته می شود آن ها نتایج تست ها را هم قبول ندارند. حتی در بازی سپاهان و شهرداری ورامین وقتی که دستگاه تب سنج دمای بدن 5 بازیکن سپاهان را بالای 37 درجه نشان داده بود، رئیس سازمان لیگ والیبال مدعی شده که یک دستگاه تب سنج ملاک آن ها نخواهد بود و تست PCR مهم است، اما نکته ای که شاید رئیس سازمان لیگ والیبال آن را فراموش کرده این است که جواب تست کرونا چند روز طول می کشد و در شرایطی که ویروس کرونا در بین اهالی والیبال موج می زند بهتر است به همین تب سنج هم بسنده کند و مسابقه را در زمان بهتر برگزار کند! برگزاری مسابقات در شرایط فعلی که تیم ها مجبورند به شهرهای مختلف سفر کنند می تواند رشد کرونا را به شدت افزایش دهد و در این میان ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا، قرنطینه شدن آن ها و دوری از مسابقه کیفیت رقابت ها را پایین می آورد.

قبل از اینکه رقابت های لیگ برتر والیبال برگزار شود، سازمان لیگ قوانین سفت و سختی برای حضور تیم ها در لیگ فراهم کرد و تیم ها تا زمانی که بدهی های گذشته خود را تسویه نمی کردند حق حضور در لیگ را نداشتند؛ فدراسیون هم در چندین نوبت به تیم های بدهکار فرصت داد. در این میان تیم شهروند اراک هم پس از شش هفته و با وجود اینکه مسائل مالی زیادی داشت از لیگ کنار گذاشته شد. این در شرایطی است که تیم شهروند اراک از همان ابتدا با مسائل مالی روبه رو بود و بعد از گذشت 6 هفته این تیم از لیگ کنار گذاشته شد. خیلی از اهالی والیبال معتقدند در شرایط شیوع ویروس کرونا بهتر بود مسابقات با تعداد تیم های کمتر برگزار شود موضوعی که سازمان لیگ چندان به آن اعتقاد ندارد!

همه این موارد نشان از عملکرد ضعیف سازمان لیگ والیبال است؛ جایی که عظیمی مسئولیت آن را برعهده دارد و البته گفته می شود در فدراسیون هم حضور پررنگی ندارد. حضور فردی پرمشغله و البته کسی که سابقه چندانی در والیبال ندارد مسائل زیادی به وجود آورده و شاید بهتر باشد تغییراتی در رأس سازمان لیگ والیبال به وجود بیاید.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1732

به "والیبال در انحصار کرونا، مسئولان سازمان لیگ در خواب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال در انحصار کرونا، مسئولان سازمان لیگ در خواب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید