ورزشگاه اولدترافورد، ورزشگاه خانگی شیاطین سرخ

به گزارش هدا بلاگ، شاید تا به حال اسم شیاطین سرخ به گوشتان خورده باشد. لقبی که به تیم عظیم و با سابقه منچستر یونایتد اختصاص داده شده تا همچون گذشته درخشان خود نزد همه هواداران فوتبال شناخته گردد. اصلا نمی گردد که هوادار فوتبال باشید و در خصوص تیم منچستر یونایتد چیزی ندانید. تیمی که از زمان تاسیس آن تا به حال بیش از 100 سال می گذرد و همچنان نامش در صدر تیم های مطرح جهان به چشم می خورد. اگر شما هم هوادار محبوبترین ورزش جهان یعنی فوتبال هستید، با خبرنگاران در این مقاله همراه باشید تا به معرفی استادیوم خانگی تیم منچستر یونایتد یعنی استادیوم اولدترافورد بپردازیم.

ورزشگاه اولدترافورد، ورزشگاه خانگی شیاطین سرخ

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

معرفی ورزشگاه اولدترافورد

این ورزشگاه زیبا که قدمت آن به یک قرن پیش باز می گردد، ورزشگاه اختصاصی تیم منچستر یونایتد است که محل میزبانی بازیهای این تیم نیز به شمار میرود. اولدترافورد ظرفیتی بالغ بر 75 هزار نفر دارد و از این حیث در بین عظیمترین و البته باشکوه ترین ورزشگاه های دنیا جای می گیرد. همچنین جایگاه های قرمز رنگ این ورزشگاه به زیبایی و محبوبیت آن نزد هواداران تیم منچستر یونایتد در سراسر دنیا افزوده است.

تاریخچه ورزشگاه اولدترافورد

در سال 1902 باشگاه نیوتون هیث نامش را به منچستر یونایتد تغییر داد و پس از مدتی و در سال 1909 تیم منچستر یونایتد اقدام به ساخت ورزشگاهی با نام اولدترافورد کرد. ورزشگاه اولدترافورد با بودجه قابل توجهی که در آن موقع هنری دیویس مدیر وقت این تیم در نظر گرفت، در نهایت تبدیل به ورزشگاه امروزی شد که در نوع خود بسیار چشم گیر است. کار ساخت و طراحی این ورزشگاه را معماری به نام آرچیبالد لیچ اولدترافورد انجام داد که پس از یک سال فعالیت مستمر در سال 1910 به انتها رسید و بعد از آن با بازی بین دو تیم منچستر یونایتد و لیورپول به طور رسمی افتتاح شد.

ورزشگاه اولدترافورد روزهای سختی مثل ناکامی در قهرمانی لیگ انگلستان و یا لیگ قهرمانان اروپا را در این سالها پشت سر گذاشته، اما از یکی از بدترین روزهایی این ورزشگاه به خود دیده را میتوان به روز سقوط هواپیمای حامل اعضای تیم منچستر یونایتد در سال 1958 خلاصه کرد. روزی که هیچگاه از ذهن هواداران این تیم رویایی بیرون نخواهد رفت.

معماری و طراحی ورزشگاه اولدترافورد

همانطور که میدانید اولدترافورد ورزشگاه خانگی تیم منچستر یونایتد است که عظیمترین ورزشگاه باشگاهی کشور انگلستان نیز به شمار می رود. البته باید گفت که بعد از ورزشگاه ومبلی انگلستان که در آن بازیهای ملی تیم انگلیس برگزار میگردد، این ورزشگاه دومین ورزشگاه عظیم این کشور محسوب میگردد که با ظرفیت دقیق 74879 نفری خود، میزبانی بازیهای عظیم اروپایی و البته دنیای را عهده دار بوده است. جالب است بدانید که سِر بابی چارلتون، فوق ستاره اسبق تیم منچستر یونایتد و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ، به این ورزشگاه لقب تئاتر رویاها را داد که به شکوه و عظمت خیره کننده این ورزشگاه اشاره دارد. زمین ورزشگاه اولدترافورد با چهار بخش شمالی، جنوبی، شرقی و غربی احاطه شده که دو قسمت شمالی و جنوبی این بخش ها به طور رسمی به نام اسطوره های عظیم این تیم یعنی سر الکس فرگوسن و سر بابی چارلتون اختصاص داده شده است.

همچنین طول زمین ورزشگاه اولدترافورد 105 مترو عرضی بالغ بر 68 متر دارد که در زیر این زمین سیستم های گرمایشی مدرن تعبیه شده تا در برابر یخ زدن چمن در فصل های سرد سال جلوگیری گردد. از جمله مشخصه های اصلی ورزشگاه اولدترافورد می توان به سه گانه یونایتد یا The United Trinity اشاره نمود. این مجسمه که در مقابل ورودی ورزشگاه قرار گرفته است سه بازیکن مشهور این تیم را به تصویر می کشد. جورج بست، دنیس لا و بابی چارلتون که در تاریخ فوتبال و به خصوص در میان هواداران منچستر یونایتد به سه قدیس شناخته می شوند. دیگر نقاط با اهمیت این ورزشگاه تابلوی عظیمداشت قربانیان سقوط هواپیمای مونیخ، مجسمه سر مت بازبی و برج ساعت هابلت هستند که هر کدام تاریخچه مربوط به خود را دارند.

بهترین زمان بازدید از ورزشگاه اولدترافورد

برای بازدید از این ورزشگاه میتوان از زمان های مختلف استفاده کرد، زمانهایی که مصادف است با بازیهای خانگی تیم منچستر یونایتد و یا زمانی غیر از آن. اما بسیار طبیعی است که بازدید از این ورزشگاه در زمان بازیهای خانگی حس و حالی متفاوت به ما می دهد. البته لازم به ذکر است که بازدید از ورزشگاه اولدترافورد در زمان بازیهای خانگی مبلغی در حدود 300 پوند برای هر فرد هزینه دارد، اما در غیر از این زمان میتوان با هزینه کمتری از این ورزشگاه زیبا دیدن کرد.

در آخر باید بگوییم که فوتبال از آن دست ورزش هایی است که در دنیا هواداران زیادی دارد و تماشای مسابقات فوتبال دلیلی است که گردشگران را از سراسر دنیا دور هم جمع میکند. اگر شما هم اقدام به خرید تور اروپا کردید و به کشور انگلستان سفر کردید، بازدید از ورزشگاه اولدترافورد، ورزشگاه خانگی شیاطین سرخ را هرگز از قلم نیاندازید.

حال خبرنگاران از شما میپرسد، آیا دوست دارید از نزدیک ورزشگاه اولدترافورد را ببینید؟

لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1265

به "ورزشگاه اولدترافورد، ورزشگاه خانگی شیاطین سرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشگاه اولدترافورد، ورزشگاه خانگی شیاطین سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید