پرتاب پیروز یک موشک بالستیک قاره پیمای نو در روسیه

به گزارش هدا بلاگ، یک مقام مطلع نظامی فاش کرد که در اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد ماه) یک فروند موشک بالستیک قاره پیمای نو منحصربه فرد در یکی از پایگاه های فضایی روسیه با موفقیت شلیک شده است.

پرتاب پیروز یک موشک بالستیک قاره پیمای نو در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، یک مقام مطلع در مجتمع صنایع دفاع روسیه امروز (دوشنبه) گفت که یک موشک بالستیک قاره پیمای نو که در موسسه فناوری های حرارتی مسکو (زیرمجموعه شرکت راس کاسموس روسیه) ساخته شده، با موفقیت شلیک شد. به گفته این مقام مطلع، این پرتاب در اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد ماه) از پایگاه فضایی پلستسک روسیه صورت گرفت و این موشک بالستیک نو و منحصر به فرد با موفقیت پرتاب و به هدف مورد نظر اصابت کرد.

این خبرگزاری هنوز نتوانسته تأیید رسمی این موسسه درباره انجام این پرتاب موشکی را دریافت کند.

در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) هم معین شد که روسیه در حال کار به روی یک سیستم راهنمایی اتوماتیک برای کنترل شرایط پرتاب موشک های بالستیک قاره پیماست که حداقل 15 سال عمر مفید داشته و قادر به فعالیت طولانی مدت به صورت آف لاین است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از این تأکید نموده بود که ساختارهای نظامی-دفاعی این کشور در حال مدرنیزه سازی نیروهای راهبردی هسته ای روسیه با توجه به افزایش خطرات سیاسی و نظامی نو هستند. به گفته وی، سهم نوسازی تسلیحات نظامی این نیروها به بیش از 82 درصد رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3167

به "پرتاب پیروز یک موشک بالستیک قاره پیمای نو در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب پیروز یک موشک بالستیک قاره پیمای نو در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید