پلمپ رختکن تیم ها تا قرنطینه ورزشکاران کرونایی، باشگاه ها مسئول تهیه کیت و دریافت تست هستند

به گزارش هدا بلاگ، در حالی که عنوان شد تیم های فوتبال می توانند از اول خردادماه دور جدید تمرینات خود را با رعایت فاصله گذاری آغاز کنند همچنان سوالاتی ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده است.

پلمپ رختکن تیم ها تا قرنطینه ورزشکاران کرونایی، باشگاه ها مسئول تهیه کیت و دریافت تست هستند

گروه ورزشی خبرنگاران، طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت برای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در جهت شروع دوباره تمرینات تیم های فوتبالی همچنان سئوالاتی در ارتباط با برگزاری تمرینات تیم ها وجود دارد.

*فوتبال بدون تماس بدنی امکان پذیر است؟

یکی از این موارد موضوع تماس بدنی بازیکنان در حین برگزاری تمرین و مسابقات فوتبال است. این که گفته شده بازیکنان باید تماس کمی با هم داشته باشند و اینکه آیا این فاصله گذاری در حین برگزاری یک مسابقه فوتبالی امکان پذیر است؟ در این باره گفته شده بحث تماس بدنی بازیکنان در رشته هایی مانند فوتبال قابل کنترل نیست و دستورات فعلی ستاد پزشکی کرونا در واقع بیشتر شامل حال ورزش های بدون تماس مانند بدمینتون، تنیس، پینگ پنگ و از این دست می شود اما قطعاً با رعایت فاصله و تماس کم بدنی این موضوع درباره فوتبال هم امکان پذیر است.

*کرونایی ها جایی در تمرین و مسابقه ندارند!

سوال دیگر در رابطه با ابتلای احتمالی یک یا چند نفر از اعضای تیم فوتبال به کروناست و اینکه در آنصورت تکلیف چیست؟ طبق دستورات ابلاغ شده به سازمان لیگ پیش از شروع تمرینات از تک تک نفرات تست به عمل می آید و افرادی که تست شان مثبت باشد شرایط حضور در تمرین نخواهند داشت. بنابراین خطری دیگر اعضای تیم را تهدید نمی کند. اگر هم بازیکن یا مربی از اعضای تیم مبتلا به کرونا تشخیص داده شود باید 14 روز در قرنطینه قرار بگیرد.

*کیت تشخیص کرونا فریب نمی خورد!

موضوع مورد بحث دیگر در این روزها این است که این احتمال وجود دارد برخی فوتبالیستها به دروغ ادعای ابتلاء به بیماری را عنوان کرده و از حضور در تمرینات سرپیچی کنند. یک مقام مسئول در فدراسیون پزشکی ورزشی در این باره به دانشجو گفت: قطعاً با وجود تست های دقیق کرونا و سی تی اسکن های مربوط به تشخیص این بیماری هیچ فردی نمی تواند به دروغ ادعای بیمار بودن داشته باشد! در واقع کیت تشخیص کرونا فریب نمی خورد! علاوه بر این باشگاه قطعاً زیر بار نمی رود و خود بازیکن نیز نسبت به تعهدی که به مجموعه دارد قادر به سرپیچی از دستورات باشگاه نیست.

*تهیه کیت تست کرونا با باشگاه هاست!

یکی از موارد مورد بحث از سوی تیم های پزشکی باشگاه های لیگ برتری این بود که باید کیت های لازمک برای دریافت تست های کرونا در اختیارشان باشد. فدراسیون پزشکی ورزشی در این باره اعلام کرده قادر به تأمین کیت ها برای باشگاه ها نیست و فقط می تواند در این باره به باشگاه ها کمک کند اما مسئول تهیه کیت و ابزار سی تی اسکن بازیکنان و مربیان تیم ها با خود باشگاه هاست که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می توانند در زمینه تهیه و تدارک آن اقدامات لازم را انجام بدهند.

*کمبود زمان بدنسازی ربطی به فدراسیون پزشکی ورزشی ندارد!

موضوع مورد بحث دیگر زمان 3 هفته ای باقیمانده تا شروع مسابقات برای انجام بدنسازی تیم های لیگ برتری است. مدیران فدراسیون پزشکی ورزشی در این باره معتقدند این موضوع به خود مسئولان تیم ها و سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ارتباط دارد. در واقع پروتکل در نظر گرفته شده برای شروع تمرینات تنها مجوزی برای استارت تمرینات تیمهاست. این که باشگاه ها دوست دارند مسابقات شان را از دهم خرداد شروع کنند یا از دو ماه بعد از آن، بسته به نظر برگزارکنندگان مسابقات فوتبال است. فدراسیون پزشکی ورزشی خود را برگزار کننده مسابقات ندانسته و بر این اعتقاد است آنها تنها به عنوان ناظر پزشکی، شرایط تمرینی و برگزاری مسابقات را زیر نظر خواهد داشت.

*اعزام کنندگان فدراسیون پزشکی ورزشی به تمرین تیمها!

همچنین درباره شرایط نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی در نحوه شروع تمرینات و مسابقات تیم های لیگ برتری گفته می شود از روز اول خرداد کنندگان این فدراسیون به تناوب در محل تمرین همه تیم های لیگ برتری حضور پیدا می کنند تا ضمن بازدید از شرایط برگزاری تمرینات نسبت به شرایط رختکن، نیمکت ها و دیگر ابزار در دسترس تیمها بازدید به عمل می آورند.

*ورود محروم و مصدوم ممنوع است!

از دیگر موارد موجود در این شرایط عدم حضور بازیکنان محروم و مصدوم در محل تمرین و مسابقات است تا تعداد افراد حاضر در محل برگزاری مسابقات به حداقل برسد. همچنین رختکن تیم های فوتبالی قبل و بعد از استفاده از آن بلافاصله پلمپ می شود تا در حد فاصل بین دو نیمه هیچ فردی از خارج از نفرات تیم به آن مکان وارد نشود.

*نظارت فدراسیون پزشکی پلیسی نیست!

فدراسیون پزشکی ورزشی درباره نحوه نظارت بر اتفاقات لیگ برتری با نظارت پلیسی به مسائل ورود نخواهد کرد. طبق آخرین اظهارات خلیلیان رییس این مجموعه، در این صورت تنش ایجاد می شود. خواسته فدراسیون پزشکی ورزشی از مجریان برگزاری مسابقات این است که به مسئولان تیم ها تذکر بدهند خودشان رعایت مسائل بهداشتی را بکنند. آنچنان که در دیدار تیمهای هرتابرلین وقتی یک بازیکن زننده گل را به آغوش کشید فدراسیون فوتبال آلمان تنها به تذکر بسنده کرده و از همه فوتبالیستهای شاغل در بوندسلیگا خواست از این پس این کار را تکرار نکنند.

*فوتبالیستها که در خلاء زندگی نکردند!

نکته دیگر درباره افرادی که نگرانند حضورشان در محیط فوتبال باعث ابتلای آنها به بیماری کرونا می شود این است که آیا این افراد از تاریخ دوم اسفند که کشور به حالت قرنطینه رفت تا اول خرداد و دور جدید تمرینات تیم های فوتبالی، در خلاء زندگی می کردند؟ آیا برای سوختگیری به جایگاه های پمپ بنزین نرفتند؟ برای خرید نان از خانه خارج نشدند؟ قطعاً حضور در محیط فوتبال چه تمرین و مسابقات با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچون ماه های اخیر می تواند افراد را از خطر ابتلا به این بیماری دور نگه دارد.

*وزارت ورزش با سلامت ورزشکاران تعارف ندارد!

لازم به ذکر است؛ مسئول مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه آخر ستاد ملی مبارزه با کرونا در حضور حسن روحانی رئیس جمهوری، پس از شروع صحبت در رابطه با از سرگیری مسابقات فوتبال رئیس ستاد قول داد در صورتی که تا 20 یا 25 خرداد ماه مشاهده شود فرد یا افرادی در محیط فوتبال دچار بیماری کرونا شده اند بلافاصله جلوی برگزاری مسابقات لیگ را خواهد گرفت چون وزارت ورزش در رابطه با سلامت ورزشکاران با کسی تعارف ندارد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 688

به "پلمپ رختکن تیم ها تا قرنطینه ورزشکاران کرونایی، باشگاه ها مسئول تهیه کیت و دریافت تست هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمپ رختکن تیم ها تا قرنطینه ورزشکاران کرونایی، باشگاه ها مسئول تهیه کیت و دریافت تست هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید