پیش بینی صید 170 تن ماهی گرمابی از سد سلمان فارسی

به گزارش هدا بلاگ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با شروع صیادی از ابتدای مهر ماه از دریاچه سد سلمان فارسی این شهرستان پیش بینی می گردد 170 تن ماهی گرمابی از این دریاچه صید و روانه بازار گردد.

پیش بینی صید 170 تن ماهی گرمابی از سد سلمان فارسی

به گزارش از ، مهدی همتی گفت: عملیات صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین با استفاده از هفت گروه صیادی عضو تعاونی صیادان تا سرانجام آذر ماه آینده ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول اظهار کرد: واحد شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با هماهنگی مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پس از پایش های صورت گرفته نسبت به معرفی گروه های صیادی به اداره محیط زیست اقدام و مجوز صیادی صادر شده است.

او ابراز کرد: پس از آبگیری سد سلمان فارسی قیروکارزین در سال 1388 شرکت تعاونی صیادی قره آغاج با بیش از 40 نفر عضو در قیروکارزین تاسیس شده است و صیادی از این دریاچه قدمت 11 ساله دارد.

به گفته همتی؛ دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین با مساحت مفید قریب به 38 میلیون و پانصد هزار متر مربع اصلی ترین منبع آبی شهرستان قیروکارزین در تامین سالیانه بیش از 150 تن گوشت ماهی است.

او، به انواع ماهیان قابل صید از این دریاچه مانند انواع کپور معمولی، آمور و گونه های بومی با نام های محلی سرخه، شکاری، لجن خوار، سرگنده و فیتوفاک اشاره نمود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اعلام کرد: صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین صرفا با عضویت در شرکت تعاونی صیادی و اخذ مجوز های لازم از مدیریت جهاد کشاورزی و اداره محیط زیست مقدور است و با متخلفین برخورد قانونی می گردد.

قیروکارزین با فراوری سالیانه بیش از 250 تن مواد پروتئینی شیلاتی در فاصله 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1626

به "پیش بینی صید 170 تن ماهی گرمابی از سد سلمان فارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی صید 170 تن ماهی گرمابی از سد سلمان فارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید