چند توصیه برای حفظ سلامتی در روز های خاکی

به گزارش هدا بلاگ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آلودگی هوا در خوزستان، گفت: افرادی که در دوره نقاهت و ریکاوری بیماری کووید - 19 هستند به علت درگیری سیستم تنفسی و قلبی شان در معرض خطر بیشتری از این آلاینده ها و عود علائم بیماری اند بنابراین به مراقبت بیشتری احتیاج دارند.

چند توصیه برای حفظ سلامتی در روز های خاکی

به گزارش ایسنا، دکتر حبیب حی بر با اشاره به وقوع گرد و غبار و افزایش آلودگی و مقدار ذرات معلق در هوا اظهار کرد: توصیه می گردد مردم به ویژه گروه های حساس از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای، بچه ها زیر پنج سال و زنان باردار از منزل خارج نشوند.

وی اضافه کرد: در این شرایط در صورت ضرورت و با استفاده از ماسک باید از منزل خارج شد و در فضای باز برای محافظت از چشم ها در برابر ذرات آلاینده باید از عینک استفاده گردد.

حی بر اعلام کرد: به منظور پیشگیری از بروز عوارض مضر ریزگردها، باید از ورزش در هوای آلوده خودداری گردد، زیرا فعالیت ورزشی باعث افزایش ضربان قلب و فعالیت دستگاه تنفسی و متعاقب آن افزایش ورود هوای آلوده به ریه ها می گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به عوارض قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا، گفت: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ممکن است منجر به بروز علائمی مانند سرفه، سوزش در چشم و بینی، گلودرد، آسم یا خس خس سینه و خستگی گردد و در صورت بروز این علائم باید به مراکز درمانی مراجعه کرد.

وی با تاکید بر لزوم بسته نگه داشتن در ها و پنجره ها در روز های آلوده اعلام کرد: در این روز ها باید هنگام رانندگی نیز سیستم تهویه وسیله نقلیه، روی چرخش داخلی هوا قرار بگیرد و شیشه های خودرو بالا باشند.

حی بر با تاکید بر رعایت سلامت تغذیه در روز های آلوده هوا اضافه کرد: در شرایط بروز پدیده گرد و غبار، خودداری از استعمال دخانیات موجب کاهش آثار نامطلوب آلاینده ها و برعکس آن نیز موجب تشدید آثار آلاینده ها می گردد بنابراین باید از استعمال دخانیات در این روز ها پرهیز گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که در دوره نقاهت و ریکاوری بیماری کووید - 19 هستند به علت درگیری سیستم تنفسی و قلبی شان در معرض خطر بیشتری از این آلاینده ها و عود علائم بیماری اند بنابراین به مراقبت بیشتری احتیاج دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3511

به "چند توصیه برای حفظ سلامتی در روز های خاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه برای حفظ سلامتی در روز های خاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید