چگونه آجیل و خشکبار فله را در برابر کرونا ضدعفونی کنیم؟

به گزارش هدا بلاگ، آنا/ علی میلانی در خصوص خرید آجیل و شیرینی در شب عید با توجه به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: پایداری کرونا ویروس بر روی سطوح مختلف متفاوت است؛ همچنین این پایداری ویروس می تواند تا چند ساعت باقی بماند.

چگونه آجیل و خشکبار فله را در برابر کرونا ضدعفونی کنیم؟

وی اضافه کرد: این ویروس می تواند روی میوه، شیرین، آجیل و یا بسته بندی روی شکلات ها باقی بماند بنابراین توصیه می گردد مواد غذایی که میتوان شست را با موادبهداشتی ضدعفونی نمایند اما بعضی از مواد غذایی مانند آجیل را طبق یک دستور عمل تعیین ضدعفونی نمایند.

عضو هیات مدیره انجمن تغذیه ایران ادامه داد: طبق یک فرآیند تعیین می توان آجیل را در حرارت بالای 40 درجه قرار داد که می توانند از فر و یا مایکروفر استفاده نمایند و یا دمیدن باد گرم توسط سشوارهای خشک نماینده موی سر داخل ظرف و یا پلاستک هایی که آجیل در آنها واقع شده است می تواند به فرایند ضدعفونی کردن آجیل یاری کند.

میلانی در خصوص ضدعفونی کردن شکلات نیز گفت: می توان با استفاده از الکل بسته روی شکلات را ضدعفونی کرد که توصیه می گردد قبل از ورود به منزل اینکار صورت بگیرد.

متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی که می تواند به سیستم ایمنی بدن یاری کند گفت: سیستم ایمنی ما پیرو یک الگو تعیین تقویت می گردد و فقط با استفاده از لیمو ترش و یا امثال این دسته مواد غذایی تقویت نمی گردد؛ همچنین استفاده از لبنیات می تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن یاری کند؛ بنابراین توصیه می شد استفاده از شکر و قند برای تقویت سیستم ایمنی بدنکاهش یابد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 289

به "چگونه آجیل و خشکبار فله را در برابر کرونا ضدعفونی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه آجیل و خشکبار فله را در برابر کرونا ضدعفونی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید