چگونه جوان بمانیم

به گزارش هدا بلاگ، پیری گزینه ای است که همه ما ناگزیریم که آن را بپذیریم بدون آنکه انتخاب کنیم پس بهتر است که این گزینه را بپذیریم و بهتر فکر کنیم که چگونه می توانیم رسیدن آن را کند تر کنیم

چگونه جوان بمانیم
بیست قدم برای جوانتر به نظر رسیدن و احساس جوانی کردن

چکیده :

پیری گزینه ای است که همه ما ناگزیریم که آن را بپذیریم بدون آنکه انتخاب کنیم پس بهتر است که این گزینه را بپذیریم و بهتر فکر کنیم که چگونه می توانیم رسیدن آن را کند تر کنیم . چروکهای دور چشم و میان دو ابرو خطوط کنار لبها و پیشانی مواردی است که باعث می شود ما خیلی پیر دیده شویم چه کنیم که این خطوط دیرتر به سراغ ما بیایند و چه کنیم که استیل بدنمان دیرتر همانند افراد پیر شود.

تعداد کلمات : 2221 / تخمین زمان مطالعه : 11 دقیقه

مترجم: حسین افرا

می گویند پیری اجتناب ناپذیر است ولی چرا آنرا تا جایی که ممکن است به تعویق نیاندازیم؟ ما بیست نکته برتر آزموده را برای جوانتر به نظر رسیدن و احساس جوانی کردن گرد هم آورده ایم. از امروز آغاز کنید....

برای جوان ماندن از اشعه آفتاب دوری کنید.

همواره , همواره , همواره از کرم ضد آفتاب با حداقل درجه spf30 بهره ببرید و اطمینان حاصل کنید که طیف گسترده ای از امواج را پوشش می دهد. (هم امواج uva و هم امواج uvbرا مسدود می نماید.) مهم نیست اگر روز آفتابی است یا ابری- اشعه های یو وی همواره وجود دارند. و به یاد داشته باشید که کرم ضد آفتاب را هر چند ساعت تنو کنید , اینطوری محافظت از پوستتان ادامه پیدا می نماید. 90 درصد نشانه های مشهود پیری با اسیب تماشا حاصل از uvaو uvbنور فرا بنفش خورشید در ارتباط است. اشعه های یو وی الاستین (بافتی که به پوست خاصیت ارتجاعی و الاستیکی اش رامی دهد) در هم می شنمایند و باعث تیرگی و چروکیدگی پوست می شوند, همچنین باعث می شوند پوست یکدستی خود را از دست بدهد. چروک شود و لک و پیس پیری بر روی آن ظاهر شود. این آسیبها ممکن است سالها عوارض خود را نشان ندهد پس پیشگیری اولیه اهمیت زیادی دارد.

یک رژیم غذایی غنی از گیاه داشته باشید

جوان ماندن و سالم بودن زمانیکه شما یک وعده غذایی سالم می خورید که بیشتر آن, میوه ها و سبزیجا تی است که با مواد غذایی با درصد پروتیین بالا (مثل کشک و سویا و...) و غلات کامل همراه شده آسانتر است. این غذاها مواد مغذی کلیدی ای را که از پیر شدن سالم درونی و بیرونی حمایت می نمایند فراهم می نمایند. همچنین میوه ها و سبزیجات فرایند جذب فیبرها را که به مقابله در برابر رادیکالهای آزاد یاری مینمایند تقویت می نمایند.

مقدار زیادی آب بنوشید

می خواهید بدایند چگونه بطور طبیعی جوانتر بنظر برسید ؟ روزانه 6 تا 8 لیوان آب تصفیه شده برای حفظ لطافت پوست و حمایت بهینه از سلامتی بنوشید. کمبود آب باعث میشود پوست خشک و چروکیده شود. آبرسانی مناسب تضمین میکند که بافتها و سلولهای پوست دوباره پر آب شدند و اجازه داشتن پوستی جوانتر و با ظاهری سالمتر را می دهد.

فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهید.

اطمینان حاصل کنید که بصورت روزانه فعالیت دارید. تحقیقات اخیر نشان میدهد , تمرینات سنگین- خصوصا تمرینات پرفشار تاکتیکی فرایند پیر شدن بدن را در سطح سلولی , تقریبا یک دهه به تاخیر می اندازد. همچنین تمرین کردن جریان خون را افزایش می دهد- اکسیژن و نیتروژن رابه سلولهای فعال و در حال کار-شامل سلولهای پوستی- می رساند و باعث می شود ظاهر جوانتری داشته باشید. تمرینات همچنین روی تقویت حجم و قدرت عضلانی ,افزایش حجم مغز- در قسمتهاییکه روی مقدار گیری و مختصات سنجی و کنترل حرکات تاثیر دارند, کاهش گرگفتگی و داغی ناگهانی ناشی از یائسگی, بهبود حافظه و کارکرد مغذ با گذر زمان اثر می گذارد. و نزدیک به 5 سال به طول عمر شما می افزاید.

از محصولات تنباکو اجتناب کنید

سیگار کشیدن یکی از بدترین کارهاییست که می توانید با بدن و پوست خود بکنید. اگر شما می خواهید جوانتر به نظر برسید ترک تنباکو واجب و ضروریست. سیگار و سیگارتها ویتامین سی را در بدن کاهش می دهند که این منجر به تجزیه کلاژنها و شکل گیری چروک می شود. همچنین سیگار کشیدن پوست را د هیدراته (روبرو کمبود آب) می نماید. و به سیگاریها صورتهایی با پوست خشک و رنگ ناخوشایند می دهد. و تکرار عمل فیزیکی سیگار کشیدن بطور قابل ملاحظه ای منجر به چروکیدگی بیشتر در اطراف دهان می شود.

الکل و کافیین را محدود کنید

الکل(در حد اعتدال) شاید در برخی موارد نادر به نظر مفید بیاید . اما الکل و کافیین بیش از حد هم بر روی سلامت و هم بر روی ظاهر شما اثر منفی می گذارد. الکل و کافیین بدن شما را دهیدراته (کم آب) و تهی از مواد مغذی حیاتی می نماید. الکل باعث می شود مویرگهای خونی صورت منبسط شوند, و نوشیدن بیش از حدآن پتانسیل ایجاد این اثرت دایمی را دارد .یک چهره برافروخته وسرخ نامطبوع , مویرگهای قرمز و تار عنکبوتی - اگر شما میخواهید جوانتر به نظر برسید هرگز خوب نیست . یک برنامه خوب برای مراقبت از پوست بیاموزید. مراقبت مداوم از پوستتان را با یک پاک نماینده لایه بردار ملایم آغاز کنید.از یک مرطوب نماینده برای ابرسانی به پوست بهره ببرید.بگذارید پوستتان مقاوم و ارتجاعی بماند وپیدایش چروکها کاهش پیدا کند.عناصری مثل عصاره چای سبز ویتامینهای A, C ,E و اسید هیالورونیک به پوست برای مقابله با رادیکالهای آزاد و افزایش کلاژن و حفظ رطوبت یاری مینمایند.

داشتن وزن سالم کلید جوانتر به نظر رسیدن و احساس جوانی کردن است. پس از شر چربی ها دور کمر خلاص شوید. پهن شدن و افزایش عرض و حجم انسان در میان سالی واقعی است. انباشت چربی در ناحیه شکم و امعا و احشا فقط نشانه افزایش سن نیست, بلکه ریسک ابتلا به زوال عقل و جنون را سه برابر بیشتر می نماید. اضافه وزن میتواند طول عمر شما را تا هفت سال کاهش دهد. همچنین میتواندشما را درمعرض خطر پیشرفت بیماریهایی مثل مرض قند و بیماریهای قلبی عروقی قرار دهد, که خطر مرگ را افزایش میدهد.

خودتان را با مکملهای غذایی تقویت کنید

پیر شدن پوست از ترکیب عوامل بیولوژکی ومحیطی منتج میشود.در حالیکه گام اول محافظت باید یک رژیم غذایی سالم باشد ,استفاده از مکملهای غذایی و زیبایی برای جبران کمبود مواد غذایی, هم, ایده خوبی است. مکملها همچنین میتوانند با افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو و تقویت عملکرد ایمنی بدن و مبارزه با التهاب یاری نمایند احساس جوانی بیشتری کنید.

به یک متخصص مراجعه کنید

همانطور که پیر می شویم حجم صورت بدلیل از دست دادن چربی وکاهش تراکم استخوان و عضله, کاهش می یابد. خطوط و چروکها بیشتر به چشم می آیند, حالتهای تکراری صورت هم می تواند خطوط عمیقی ایجادکند. (در عرض 11 ثانیه یک خط روی پیشانی شما ایجاد شد)ک ه به شما یک ظاهر مسن و یا حتی عصبانی میدهد. همچنین لکه های تیره و مویرگهای شکسته شده و جای جوشها می توانند با مسن تر شدن برجسته تر و مشهودتر شوند. تعداد زیادی درمانهای تخصصی غیر تهاجمی در درسترس هستند, که این نگرانی ها را درست می نمایند و یاری می نمایند مدت طولانی تری جوان بمانید.

به یک عمل زیبایی فکر کنید

بیاد داشته باشید سلامت درون بدن ازروی شرایط بیرونی قابل تشخیص است. به هر حال برخی چیزها مثل ژن و زمان با وجود تمام تلاشهای ما خارج از کنترلند. چرا از دریافت یک یاری کوچک برای دست آوردن ظاهرخوب و داشتن احساس خوب در خصوصش(در خصوص ظاهر) بترسید؟ اگردارید فکر می کنید کاری باید انجام دهید , اما مطمئن نیستید از کجا آغاز کنید ,جامعه آماری جاراحان پلاستیک آمریکا (یا کشور مورد نظر خودتان) ,جامعه آماری چراحی پلاستیک زیبایی امریکا ,آموزشگاه جراحی ترمیمی و پلاستیک صورت امریکا یا جامعه آمریکایی جراحی پوست را برا یافتن متخصصان داری بورد تخصصی تایید شده ,حتما چک کنید.

مقدار زیادی پروتیین دریافت کنید

بدن شما برای ساخت کلاژن و الاستین به یک ذخیره آماده عرضه پروتیین احتیاج دارد.احتیاجی نیست مثل یک ورزشکار بدن ساز پروتیین بخورید.هدف خوردن مقداری پروتیین با کیفیت بالا در هر وعده است, مثلا ماست ساده بدون چربی یونانی برای صبحانه, لوبیاها ونخود برای ناهار, یک شیک پروتیینی آب پنیر برای تقویت نیمروزی و یک تکه کوچک ماهی یا مرغ برای شام.

چربی بیشتری بخورید

همه چربی ها مضر نیستند. امگا3 اسیدهای چرب(که در ماهی های روغنی و آجیل و دانه ها یافت میشود)با کند کردن یک فرایند بیولوژیکی کلیدی که تحت عنوان کوتاه کردن تلومرها(تلومر:توالی ژنوم انسان) شناخته میشود مرتبط دانسته شده اند ,که (کوتاه شدن تلومرها)منجر به آسیب پوست و نشانه های مشهود پیری میشود.تحقیقات 2007 نشان میدهد ارتباطی بین امگا 3 غنی شده دریافتی و کاهش خشکی ناشی از پیری و تحلیل رفتن پوست در زنان میانسال آمریکایی وجود دارد. همچنین امگا 3 مزایای ضد پیری متعددی ارایه میدهد نظیر:محافظت پوست در مقابل اسیب دیدگی به وسیله افزایش مقاومت آن به نور یو وی,محافظت از پوست در برابر رادیکالهای آزاد مضر, یاری به مسدود کردن آزاد سازی آنزیمهایی که کلاژن زا تجریه مینمایند و کاهش التهاب خاموش از ظریق متعادلسازی توازن پیامرسانهای شیمایی ضد التهاب و التهاب ساز بدن که پروستوگلاندینها نامیده میشوند.

سخت نگیرید

جوان ماندن بمعنای استرس کمتر است. روزانه زمان کمی را , در حدود 10 تا 20 دقیقه , برا ریلکس کردن , مدیتیشن و مراقبه و یا فقط برای کشیدن نفس عمیق در نظر بگیرید. در همین حین اجازه میدهید نگرانی ها آب شوند و از بین بفرایند و بخودتان یاری می کنید که بطور طبیعی جوانتر به نظر برسید. فهرست بلند بالایی از مطالعاتی وجود دارد که دریافته اند استرس, شرایطی مثل افسردگی های درمان نشده ,انزوای اجتماعی و اضطراب میتوانند پیر شدن سلولی را سریعتر نمایند. استرس اجزای ضروری دی ان ای که تلومر نامیده می شوند و با سلامت کل بدن , طول عمر و نرخ پیری فردی در ارتباطند را کوتاه می نماید. و زمانی که تلومرها خیلی کوتاه شوند سلولها دیگر قادر به فراوری و ترمیم نیستند, در نتیجه بافتها رو بزوال گذاشته ومی میرند.

مصرف کالری را محدود کنید

خوردن کالری کمتر با طول عمر بیشتر پیوند یافته است.و دیگر مطالعات نشانه داده اند که تمرین و ورزش و محدود کردن کالری دریافتی ترشح یک هورمون تیروییدی بنام T3 را کم میکند, متابولیسم را کند میکند ویاری میکند فرایند پیر شدن آهسته تر شود. ژاپنی ها پیرترین جمعیت دنیا را دارند و همچنین بیشترین سهم از صد ساله ها (مردمی که صد سال یا بیشتر عمر می نمایند) و فلسفه آنها در خصوص چکونگی احساس جوانی کردن و طول عمر بیشتر حول محور رژیم غذایی و اجتناب ازپرخوری و شکم بارگی می شود.

مغزتان را ورزشدهید

(آنرا استفاده کن یا از دستش بده) این زمانی که در خصوص عملکرد مغز مطرح میشود صحیح است. همانطور که تمرینات بدنی با بهتر کردن ,هم حافظه طولانی مدت و هم حافظه اپیزودی (حافظه رویدادی که شامل خاطراتی در گذشته است که در زمان و مکان خاصی روی داده است) و همچنین بهبود تمرکز به سلامت مغز یاری میکند , تمرینات مغزی ممکن است قادر باشد مغزتان را تعلیم دهد و زوال عقل را حتی تا ده سال عقب بیندازد. مغزتان را با پازلها و جدول سودوکو و یادگیری زبان ومهارتهای نو یا نواختن یک ساز- هر آنچه که مغزتان را به فعالیت وا میدارد سلامت نگه دارید.

مراقب چربی شکمباشید

داشتن وزن سالم کلید جوانتر به نظر رسیدن و احساس جوانی کردن است. پس از شر چربی ها دور کمر خلاص شوید. پهن شدن و افزایش عرض و حجم انسان در میان سالی واقعی است. انباشت چربی در ناحیه شکم و امعا و احشا فقط نشانه افزایش سن نیست, بلکه ریسک ابتلا به زوال عقل و جنون را سه برابر بیشتر می نماید. اضافه وزن میتواند طول عمر شما را تا هفت سال کاهش دهد. همچنین میتواندشما را درمعرض خطر پیشرفت بیماریهایی مثل مرض قند و بیماریهای قلبی عروقی قرار دهد, که خطر مرگ را افزایش میدهد.

خواب زیبا را کاهش ندهید (به مقدار بخوابید)

این افسانه نیست- حتی علم هم نشان می دهد زمانی که محروم از خواب کافی هستید کمتر مجذوب کننده و سالم و حتی غمگین بنظر میرسید.خواب بیشتر به معنای جوان ماندن است. تحقیقات نشان میدهد که میانگین خواب شبانه 6 ساعت یا کمتر ,هم در زنان و هم در مردان باعث می شود تلومرها کوتاه شوند و شما بطور بیولوژیکی حدود نه سال از سن واقعیتان پیرتر شوید و نداشتن خواب کافی از دست دادن بافت مغزی را افزایش می دهد و بر یادگیری و حافظه اثر می گذارد.

بیشتر بدانید : برترین غذاهای ضد پیری : یک رژیم غذایی برای اینکه جوانی را ببینید و احساس کنید

به پشت بخوابید

چگونگی خوابیدن شما میتواند بر چگونگی شکل گیری چروکها بر روی صورتتان اثر بگذارد. درست مثل زمانیکه یک حرکت عضلانی برعلیه کلاژن است. مثل خنتماشا و اخم کردن که میتواند کلاژن رادر هم بشکند ,خطوط خواب هم میتواند به سبب اعمال فشارشبانه, زمانی که ما با صورت روی بالش می خوابیم شکل بگیرند. خوابیدن به پشت به جای شکم یا پهلوهایتان فشار بر روی صورت را کم می نماید و یاری می نماید این چروکها ایجاد نشوند.

مونس و یار داشته باشید

داشتن یک پارتنر در زندگی- یک همسر یا حتی یک حیوان همراه می تواند بر فرایند پیر شدن اثر مثبت داشته باشد . می تواند به کاهش استرس یاری کند و عملکرد مغز را بهبود ببخشد, سیستم ایمنی را تقویت نموده, خلق و خوی را بهبود ببخشد و به ما یاری کند طولانیتر زندگی کنیم. آنرا یک گواه برای قدرت عشق در نظر بگیرید.

به سنتان توجه نکنید

وقتی بحث سن باشد فکر بر جسم پیروز است. مطالعات نشان می دهد ,افرادی با افزایش سن شادابتر می شوند که جوانتر فکر می نمایند. در حقیقت داشتن خود اگاهی و اندیشه مثبت نسبت به مسیله بالا رفتن سن, می تواند منجر به افزایش هفت و نیم ساله طول عمر شود. افراد بالای چهل سال که مثبت اندیش هستند نسبت به سن بیولوژیک خود بیست درصد احساس جوانتر بودن می نمایند.

برگرفته ازسایت: vww.vitamedica.com

منبع: راسخون
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3270

به "چگونه جوان بمانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه جوان بمانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید