چگونه کولرها فضایی برای رشد قارچ، ویروس و باکتری می شوند؟

به گزارش هدا بلاگ، کارشناس بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم نکاتی را که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در زمان استفاده از وسایل خنک کننده باید رعایت گردد تشریح کرد.

چگونه کولرها فضایی برای رشد قارچ، ویروس و باکتری می شوند؟

سلیمه معتمد با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت دستگاه های خنک نماینده و تهویه در منازل و اماکن عمومی، اظهار کرد: در زمان استفاده از کولر در اماکن عمومی حداقل یک ساعت پیش از آغاز ساعت کاری روشن شده و حداقل یک ساعت بعد از اتمام ساعت کاری جهت اطمینان از پاک سازی هوا خاموش شود.

وی توضیح داد: در زمان استفاده از کولر در اماکن عمومی جهت برقراری جریان و عبور هوا و جایگزینی هوای تازه با هوای داخل ساختمان، چند دریچه یا پنجره باز گذاشته شود.

این کارشناس اضافه نمود: دریچه ها طوری تنظیم شود تا باد مستقیم به سمت افراد پرتاب نشود و در فضاهای عمومی نیز افراد حاضر از ماسک استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه باید پوشال های کولرهای آبی سالانه تعویض شوند اظهار داشت: کولر در فضایی بیرون از ساختمان قرار داده شود و تأمین هوای تازه از بیرون ساختمان باشد تا هوای داخل مجدداً وارد کولرهای آبی نشود.

معتمد با بیان اینکه در زمان استفاده از کولرهای آبی در اماکن عمومی و تجمع افراد بهتر است کولر با حداکثر سرعت جهت تأمین هوای تازه راه اندازی شود گفت: دریچه های کولر از وجود گرد و غبار هوا پاک شود تا مشکلاتی را برای سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی، مخصوصاً برای بچه ها، سالمندان یا افراد مبتلا به ناراحتی های تنفسی ایجاد نکند.

کارشناس بهداشت حرفه ای شهرستان جم با اشاره به اینکه کولرهای گازی هوای داخل محیط را به گردش می اندازند اظهار داشت: در صورتی که فقط گردش داخلی صورت می گیرد بهتر است سرعت فن بالا انتخاب نشود تا هوای در گردش با شدت کمتری در محیط جریان یابد و سرعت حرکت فن را در آرام ترین حالت قرار دهید.

وی با تأکید بر اینکه فیلترهای کولرگازی مورداستفاده در فضاهای عمومی به طور روزانه شستشو و تمیز شود اضافه نمود: در فضاهایی که هیچ گونه پنجره و دریچه ای برای تأمین هوا از بیرون وجود ندارند شرایط انتقال ویروس خطرناک است و حتی الامکان نباید روشن شود و استفاده از ماسک توسط همه افراد حاضر الزامی است.

معتمد بابیان اینکه احتیاج است کولرهای گازی به صورت دوره ای شست وشو شوند اظهار داشت: کولرهای گازی با جذب گرما و رطوبت در کویل های اپراتور ایجاد سرمایش می نمایند. در صورت عدم سرویس دوره ای کولر فضایی برای رشد قارچ، ویروس و باکتری ایجاد می شود و احتیاج است فیلترها به صورت روزانه شست وشو شوند.

کارشناس بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت جم باز بودن پنجره های موجود در ساختمان را برای زمان روشن بودن پنکه های سقفی لازم دانست و اظهار داشت: پنکه ها بدون باز گذاشتن درب یا پنجره ها می تواند هوای آلوده فضای داخل را به جریان درآورند و هنگام استفاده از پنکه های سقفی سرعت چرخش پره ها خیلی زیاد نباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1149

به "چگونه کولرها فضایی برای رشد قارچ، ویروس و باکتری می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کولرها فضایی برای رشد قارچ، ویروس و باکتری می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید