کرونا در دنیا ، 100 میلیون واکسن در آمریکا و 200 هزار کشته در آمریکای لاتین ، اعتراض آلمانی ها

به گزارش هدا بلاگ، همزمان با پیش بینی افزایش کشته های کرونا در آمریکا در هفته های آینده، دو شرکت عظیم دارویی در اروپا از آمادگی خود برای تامین 100 میلیون دُز واکسن آزمایشی کووید-19 خبر دادند.

کرونا در دنیا ، 100 میلیون واکسن در آمریکا و 200 هزار کشته در آمریکای لاتین ، اعتراض آلمانی ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت ایالات متحده با یک قرارداد 2.1 میلیارد دلاری با شرکت های فرانسوی سانوفی و بریتانیایی گلکسوسمیت کلاین برای تامین واکسن 50 میلیون نفر به توافق رسیده است. دانلد ترامپ پیش تر وعده داده بود تا انتها سال 2020 واکسن درمان کووید-19 را روانه بازار می نماید و حالا هزینه خریدن 100 میلیون دُز را تامین نموده است. آمار کشته های کرونا در آمریکا به بیش از 152 هزار نفر رسیده و پیش بینی می گردد در کمتر از سه هفته آینده (تا 22 اوت) به 168 تا 182 هزار برسد. بیش از 4.5 میلیون نفر در ایالات متحده به کرونا مبتلا شده اند.

همزمان با افزایش شدید آمار مبتلایان کرونا در اروپا، روز شنبه هزاران نفر در برلین به خیابان ها آمدند تا اعتراض خود را به سخت شدن زندگی در این روزها به گوش خانم صدر اعظم و دیگر مسئولان دولت برسانند. شهروندان آلمانی معتقدند محدودیت هایی که برای ریشه کردن کرونا اعمال شده، نقض حقوق ابتدایی مردم و آزادی های فردی است. پلیس آمار معترضان را حدود 17 هزار نفر برآورد کرد که در میان آنها مخالفان واکسیناسیون هم بودند. مردم با شعارهای ما آزادیم و دموکراسی را بازگردانید خواهان انتها دادن به شرایط سخت دوران کرونا شدند.

همزمان در آن سوی جهان در قاره آفریقا، آمار مبتلایان کرونا در حالی به مرز یک میلیون نفر رسید که 500 هزار نفرشان فقط مربوط به آفریقای جنوبی هستند. صنعتی ترین کشور قاره سیاه بیش از 10 هزار نفر دیگر به آمار بیماران کووید-19 خود اضافه کرد تا شمار کلی مبتلایان از 503 هزار نفر و کشته ها از 8150 نفر بگذرد. این در حالی است که تنها سه میلیون نفر در آفریقای جنوبی آزمایش کرونا داده اند. در قاره آفریقا 935 هزار نفر به ویروس مبتلا و 19750 نفر کشته شده اند.

دولت چین یک گروه 60 نفری از پزشکان، کارشناسان و متخصصان خود را برای اعزام به هنگ کنگ آماده نموده است تا با انجام دادن آزمایش های گسترده، میزان ابتلا به کرونا را در این منطقه برآورد نمایند. روز شنبه هفت نفر از این گروه به هنگ کنگ رسیدند تا شرایط را بسنجند. قرار است پزشکان متخصص از ووهان مرکز نمایشگاه های جهانی و آسیایی هنگ کنگ را برای میزبانی از بیماران کرونا آماده نمایند. از سوی دیگر، بعضی شهروندان هنگ کنگی نگرانند چینی ها از فرصت آزمایش های کرونا برای دریافت نمونه DNA ساکنان این منطقه بهره ببرند و نظارت های خود را بر هنگ کنگ افزایش دهند.

در آمریکای لاتین آمار کشته های کرونا از مرز 200 هزار گذشت که در این میان اوضاع برزیل و مکزیک وخیم تر است. در برزیل که رئیس جمهوری و همسرش هم به کرونا مبتلا شده اند، فقط در روز شنبه 1088 نفر دیگر قربانی کووید-19 شدند. این آمار در روزهای نخست هفته پیش تا روزانه 1600 کشته بالا رفته بود. در مکزیک هم همزمان با ثبت رکورد 9000 بیمار جدید در یک روز، 784 بیمار در روز شنبه جان خود را از دست دادند. با 191 کشته پرو در روز شنبه، آمار قربانیان کرونا در آمریکای از 200 هزار فراتر رفت. 70 درصد کشته های کرونا در قاره آمریکا مربوط به آمریکا و برزیل و مکزیک هستند.

ایالت ویکتوریا در جنوب شرق استرالیا در شرایطی اعلام شرایط فاجعه کرد که هر هفت قربانی کرونا در آن بالای 70 سال داشتند. هر چند این شرایط به دلیل مثبت شدن نتیجه آزمایش 671 نفر در یک شب بود. تا امروز 11557 نفر در ویکتوریا به کرونا مبتلا شده اند. بازه سنی هفت قربانی کرونا در روز شنبه از این قرار است: دو زن بالای 70 سال، دو زن بالای 80 سال، یک مرد بالای 90 سال و یک زن بالای 90 سال.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1288

به "کرونا در دنیا ، 100 میلیون واکسن در آمریکا و 200 هزار کشته در آمریکای لاتین ، اعتراض آلمانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در دنیا ، 100 میلیون واکسن در آمریکا و 200 هزار کشته در آمریکای لاتین ، اعتراض آلمانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید