کریمی: خوشحالم مسوولان به شطرنج اعتماد کردند، نقوی: شطرنج نابینایان ایران را به آسیا نشان دادیم

به گزارش هدا بلاگ، دارنده مدال طلای مسابقات انفرادی گروه b2 و b3 آقایان از مسئولین بابت اعتمادشان به رشته شطرنج تشکر کرد.

کریمی: خوشحالم مسوولان به شطرنج اعتماد کردند، نقوی: شطرنج نابینایان ایران را به آسیا نشان دادیم

از وبلاگ گیت دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران به جاکارتا، امید کریمی شطرنجباز 17 ساله کشورمان پس از کسب مدال طلای انفرادی در گروه b2 و b3 آقایان گفت: جدول مسابقات در این گروه بسیار فشرده بود. از آنجا که 14 شطرنجباز در این گروه حضور داشتند تمام رقبای اصلی به من برخورد کردند.

کریمی در مورد حریفان اصلی ایران در این رقابت ها گفت: کشور های سریلانکا، هندوستان، فیلیپین، اندونزی و قزاقستان حریفان اصلی ما بودند. از نظر ریتینگ جهانی شطرنج من با ریتینگ 2007 در رده دوم بودم و شطرنجباز هندی با 2018 اول بود.

کریمی که با چهار برد و سه تساوی و 5.5 امتیاز مدال طلا را به دست آورد در مورد رقابت های تیمی و کسب مدال نقره تیمی گفت: در بخش تیمی، امتیاز بالای دو شطرنجباز از سه نفر در گروه را حساب می نمایند. من با 5.5 امتیاز و مجید باقری با 3.5، امتیاز تیمی ما را به عدد 9 رساند. با تبانی که دو شطرنجباز فیلیپینی در دور آخر کردند و یکی به نفع دیگری کنار رفت، امتیاز فیلیپین به عدد 9.5 امتیاز رسید و هند نیز با 9 امتیاز سوم شد اما به علت اینکه ما امتیاز بالاتری در انفرادی داشتیم، نقره تیمی به ایران رسید.

شطرنجباز جوان اصفهانی در خاتمه بیان داشت: امیدوارم در رقابت های سریع هم پیروز باشم البته که تخصص من در رقابت های استاندارد است. در خاتمه از مسئولین تشکر می کنم که به شطرنج نابینایان اعتماد کردند و اجازه دادن با ترکیب کامل در مسابقات پاراآسیایی شرکت کنیم. همچنین از همه مربیان، سرپرستان و همه کسانی که برای من زحمت کشیدند، تشکر می کنم.

عاطفه نقوی:توانستیم شطرنج نابینایان ایران را به آسیا نشان دهیم

دارنده مدال طلای انفرادی و تیمی شطرنج b2 و b3 بانوان پس از کسب دو نشان طلا گفت: با تجربه زیادی که داشتیم توانستیم شطرنج ایران را به آسیا نشان دهیم.

عاطفه نقوی شطرنجباز کم بینای ایران اضافه نمود: در گروه ما نفراتی مثل خانم زنده بودی و برقول حضور داشتند که سال های سال است داریم بازی می کنیم و تجربه خوبی داریم. من نیز پیروز شدم با 5.5 امتیاز در بخش انفرادی و 10.5 امتیاز در بخش تیمی، دو مدال طلا برای کشورم به ارمغان بیاورم.

نقوی در مورد این دوره از رقابت ها و حریفان ایران گفت: حریفان اصلی ما از ویتنام، اندونزی و هندوستان بودند. ویتنام بسیار در شطرنج کار نموده و تیم اندونزی هم پیش از برگزاری مسابقات می دانست می خواهند رقابت های استاندارد را چطور برگزار نمایند و در این زمینه کار نموده بودند. اما خوشحالم با تجربه بالایی که داشتیم، توانستیم شطرنج ایران را به آسیا نشان دهیم و امیدوارم در ادامه بتوانیم در سطح جهانی نیز پیروز باشیم.

نقوی در خاتمه در مورد مسابقات بخش سریع نیز بیان داشت: هدف اصلی ما این است که در رقابت های سریع هم ابتدا مدال طلای تیمی را به دست آوریم و سپس به مدال های انفرادی فکر خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 113

به "کریمی: خوشحالم مسوولان به شطرنج اعتماد کردند، نقوی: شطرنج نابینایان ایران را به آسیا نشان دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمی: خوشحالم مسوولان به شطرنج اعتماد کردند، نقوی: شطرنج نابینایان ایران را به آسیا نشان دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید