گرافنا پروژه خود را برای تسهیل ورود گرافن به صنعت نیمه هادی به انتها رساند

به گزارش هدا بلاگ، با استفاده از بودجه اتحادیه اروپا، شرکت گرافنا پروژه خود را برای تسهیل ورود گرافن به صنعت نیمه هادی به پایان رساند.

گرافنا پروژه خود را برای تسهیل ورود گرافن به صنعت نیمه هادی به انتها رساند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت گرافنا از اتمام موفقیت آمیز پروژه G 4 SEMI با بودجه SME Instrument کمیسیون اروپا خبر داد. این پروژه که دو سال به طول انجامید، با هدف ادغام گرافن در صنعت نیمه هادی CMOS تعریف و اجرا شده است. هدف تجاری این پروژه، ایجاد ارزش افزوده از طریق پذیرش سریع گرافن در بازار و استفاده از ویفر ها بود که با کاهش موانع فناورانه موجب وارد شدن گرافن به این صنعت 545 میلیارد یوروی می شد. چالش های کلیدی مربوط به بهبود رقابت پذیری فناورانه تولید گرافن برای انطباق این ماده با تقاضای موجود در بازار بود و در عین حال باید هزینه های تولید گرافن کاهش می یافت.

فوری ترین کاربرد گرافنی که به صورت انبوه تولید شده، استفاده در بخش زیست حسگرها، حسگر های نوری و ادوات حافظه است.

سه چالش فنی موجود در این راستا، افزایش ابعاد ویفر گرافنی، افزایش مقیاس انتقال گرافن و در عین حال بهبود کیفیت با توسعه فرآیند های جدید بود.

یک گام مهم برای ادغام گرافن در فرآیند های CMOS، افزایش ابعاد تولید در حد ویفر های 200 میلی متری بود که این ابعاد، کمینه ابعاد مورد استفاده در آزمایشگاهی های نیمه هادی است. از دیگر نیازها، کاهش آلودگی فلزی است که در طول این پروژه شرکت گرافنا فرآیند های تمیزکاری را توسعه داد که می تواند سطح آلودگی را در گرافن کاهش دهد و در نتیجه، این آلودگی به آزمایشگاه های نیمه هادی وارد نشود.

به طور خلاصه پروژه G 4 SEMI به چالش های کلیدی استفاده از گرافن در صنعت نیمه هادی پرداخته و تولید گرافن را به منظور استفاده در CMOS تسهیل کرده است.

این پروژه توسط کمیسیون اروپا مورد حمایت مالی قرار گرفته است و از طریق برنامه تحقیق و نوآوری Horizon 2020 اتحادیه اروپا بودجه ای را نیز دریافت کرده است.

گرافنا در زمینه تحقیقات و تولید گرافن فعالیت می کند، چند سال پیش توسط طرح SME Instrument برنامه افق 2020 اتحادیه اروپا انتخاب شد تا بتواند پروژه های صنعتی خود را رشد داده و آن را توسعه دهد. پروژه های این شرکت به دلیل پیشگام بودن و پیشرفت فناورانه و دگرگون ساز آن انتخاب شده است. شرکت گرافنا دارای بیش از 400 مشتری از 50 کشور دنیا است. این شرکت با درآمد 1.2 میلیون دلاری، حدود 10 درصد سهم بازار گرافن را در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 616

به "گرافنا پروژه خود را برای تسهیل ورود گرافن به صنعت نیمه هادی به انتها رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرافنا پروژه خود را برای تسهیل ورود گرافن به صنعت نیمه هادی به انتها رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید