10 ابرشرور فیلم های مارول که خیلی هم ترسناک نیستند

به گزارش هدا بلاگ، در دهه گذشته شاهد حضور ابرشرورهای بسیاری در دنیای سینمایی مارول بودیم اما برخی از آن ها به میزان ای که انتظار داشتیم ترسناک نبودند. در این مقاله با 10 ابر شرورِ کم خطر این دنیا شگفت انگیز آشنا می شویم.

10 ابرشرور فیلم های مارول که خیلی هم ترسناک نیستند

ابرقهرمان های مارول همواره با تهدیدهای جدی روبه رو بودند و اصلاً همین چالش ها داستان کمیک ها را پیش می برد. از ابرشرورهای بدذاتی که برای نابودی زمین نقشه می کشند تا جنگ سالاران تشنه قدرتی که آرزویشان ویران کردن تمام سیارات است، همه و همه تهدیدهای بالقوه و البته بسیار خطرناک جهانی مارول هستند.

بیش از یک دهه از شکل گیری جهانی سینمای مارول (MCU) می گذرد و از آن موقع تا به حال ابرشرورهای بسیاری پا به پای ابرقهرمان ها به صنعت سینما راه یافتند اما برخی ها برخلاف انتظارات، به میزان کمیک ها خطرناک نبودند و قدرت فرا انسانی برای به چالش کشیدن ابرقهرمان ها نداشتند. این شما و این 10 ابر شرور کم خطر این جهان عجیب و غریب.

10. جاستین همر (Justin Hammer)

  • بازیگر: سم راکول
  • اولین حضور سینمایی: مرد آهنی 2 (Iron Man 2)
  • اولین حضور کمیکی: شماره 120 از سری کمیک های مرد آهنی (مارس 1979)

جاستین همر رقیب سرسخت تونی استارک (مرد آهنی) است که برای از بین بردن امپراتوری او هر کاری می نماید. او یک کارخانه دار ثروتمند است که برعکس تونی اخلاقیات را زیر پا می گذارد و به وسیله مدیریت جرایم سازمان یافته به ثروت هنگفتی می رسد. ثروت همر و تکنولوژی پیشرفته کارخانه اش باعث تجهیز ابرشرورهای دیگر شده؛ بنابراین به صورت غیرمستقیم بر بسیاری از خطوط داستانی مارول تاثیر گذاشته است.

اما قدرت او به رقابت های تجاری محدود می گردد و مقابل شخص تونی استارک حرف زیادی برای گفتن ندارد. مثلاً وقتی مرد آهنی و ماشین جنگ به وسیله لشکر کوچکی از هواپیماهای بدون سرنشین صنایع همر محاصره می شوند، به سادگی و بدون تلفات از مخمصه نجات پیدا می نمایند و حتی بعد از مبارزه از ضعف تجهیزات همر می گویند.

9. بیل فاستر (Bill Foster)

  • بازیگر: لارنس فیشبرن
  • اولین حضور سینمایی: مرد مورچه ای و زنبورک (Ant-Man and the Wasp )
  • اولین حضور کمیکی: شماره 32 از سری کمیک های انتقام جویان (سپتامبر 1966)

بیل فاستر همکار سابق هنری (هنک) پیم بود که در سرقت های زیادی به ایوا استار (ملقب به روح) یاری کرد. بیل تحت تاثیر شرایط نا به سامان و رو به زوال ایوا قرار گرفته و به همین علت او را همراهی می کرد.

اقدامات غیرقانونی بیل فاستر مورد تایید نیست و از خرابکاری هایش در فیلم مرد مورچه ای و زنبورک هم نمی توان گذشت اما ذات شروری ندارد و حتی ایوا را از کشتن هنک پیم بازمی دارد.

8. کلا (Klaw)

  • بازیگر: اندی سرکیس
  • اولین حضور سینمایی: انتقام جویان: عصر اولتران (The Avengers: Age of Ultron)
  • اولین حضور کمیکی: شماره 53 از سری کمیک های چهار شگفت انگیز (آگوست 1966)

کلا ابر شروری است که اولین بار با انتقام جویان: عصر اولتران در جهانی سینمایی مارول ظاهر شد. او یک دلال سلاح بود. ابرشرور اصلی داستان یعنی اولتران (نوعی هوش مصنوعی با رویکرد نابودی بشریت) برای به دست آوردن ویبرانیوم دست راست کلا را قطع کرد و به خاطر همین در حضور سینمایی بعدی اش یعنی پلنگ سیاه (Black Panther) به جای دست یک پروتز عجیب و غریب داشت.

حضور کلا در پلنگ سیاه هم چنگی به دل نمی زد و در قد و قواره یک ابر شرور خطرناک نبود؛ چون یا از دست تچالا فرار می کرد یا اسیر بود. از اواسط فیلم هم جای خودش را به ابرشرور مجذوب کنندهی به نام کلیمونگر (مایکل بی. جردن) داد و اقدامات شرورانه کم خطرش هم از داستان حذف شد.

7. آرنیم زولا (Arnim Zola)

  • بازیگر: توبی جونز
  • اولین حضور سینمایی: کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو (Captain America: The First Avenger)
  • اولین حضور کمیکی: شماره 208 از سری کمیک های کاپیتان آمریکا (آوریل 1977)

آرنیم زولا در کمیک ها یکی از دشمنان سرسخت و مرگبار کاپیتان آمریکا و یک دانشمند نازی است که می تواند فکرش را به یک بدن مکانیکی منتقل کند که شامل یک مانیتور عظیم به همراه دست پا است. آرنیم از متحدان کله سرخ است و به همراه او نقشه های شوم و مرگباری را اجرا می نماید.

اما این شخصیت در جهانی سینمایی مارول به میزان کمیک اصلی ترسناک نیست و فقط یک دانشمند نازی بدذات است که می خواهد کاپیتان آمریکا را از بین ببرد. اولین حضور این شخصیت در فیلم سینمایی کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو بود. هرچند مجموعه اقدامات شرورانه اش منجر به تبدیل باکی بارنز به سرباز زمستان شد اما این اتفاق ناشی از قدرت بالای او نبود و از هوش سرشارش نشات می گرفت.

آرنیم زولا در نخستین حضور سینمایی اش در قد و قواره یک ابر شرور ترسناک ظاهر نشد و این کله سرخ بود که همه توجه ها را به خود جلب کرد. البته از این نکته غافل نشویم که اقدامات شرورانه اش پس از جنگ جهانی دوم می تواند عواقب بدی برای انتقام جویان و همه مردم جهان داشته باشد.

6. تیزرفیس (Taserface)

  • بازیگر: کریس سالیوان
  • اولین حضور سینمایی: نگهبانان کهکشان بخش 2 (Guardians of the Galaxy Vol. 2)
  • اولین حضور کمیکی: شماره 1 از سری کمیک های نگهبانان کهکشان (ژوئن 1966)

تیزرفیس هم از آن شخصیت هایی است که در کمیک ها بسیار خبیث و مجذوب کننده است اما در جهانی سینمایی مارول در حد و میزان یک ابرشرور ظاهر نشده و علیرغم ظاهر ترسناکش به شدت کمدی است.

اما تیزرفیس در اصل کیست؟ در کمیک ها این طور آمده که تیزر فیس یکی از اعضای نژادِ استارک از سیاره استارک است. حتما می پرسید میان این ابر شرور و تونی استارک (مرد آهنی) چه ارتباطی وجود دارد؟ ماجرا از این قرار است که پس از حمله مریخی ها به زمین، تونی استارک برای محافظت از تکنولوژی هایش آن ها را در فضا رها می نماید اما همه چیز مطابق برنامه ریزی های او پیش نمی رود و این تکنولوژی به صورت اتفاقی در یک سیاره ناشناخته فرود می آید. سیاره ای با ساکنان عجیب و بدوی که با یاری تکنولوژی او به آگاهی می رسند؛ به خاطر همین نامِ نژاد و سیاره شان را استارک می گذارند و مرد آهنی را مثل یک خدا می پرستند.

علاقه بی حدوحصر این موجودات عجیب و غریب به تکنولوژی باعث می گردد به سیارات دیگر برای غارت منابع حمله نمایند و همین مورد هم آن ها را به ابرشرورهایی غیرقابل کنترل تبدیل می نماید.

اما متاسفانه در جهانی سینمایی مارول چیزی از پیشینه مجذوب کننده تیزر فیس گفته نمی گردد و ما فقط موجود زشت و کم شعوری را می بینیم که گرفتار نگهبان های کهکشان شده و البته با وجود همه نیروهای ریز و درشتش باز هم کاری از پیش نمی برد و آن ها به سادگی از دستش فرار می نمایند.

5. جکسون برایس (Jackson Brice)

  • بازیگر: لوگان مارشال- گرین
  • اولین حضور سینمایی: مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)
  • اولین حضور کمیکی: شماره 10 از سری کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (مارس 1964)

جکسون برایس ملقب به شوکر برای اولین و آخرین بار با مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه در جهانی سینمایی مارول ظاهر شد. هرچند این شخصیت از ابرشرورهای مهلک مارول به حساب نمی آید اما در کمیک ها سرنوشت جالب تری دارد. پس قبل از هر چیز تاریخچه این شخصیت را با هم آنالیز می کنیم:

در کمیک ها آمده که شوکر یک مخترع خبره و یک دزد حرفه ای است که بالاخره در چنگ قانون گرفتار می گردد. او در زندان یک جفت دستکش می سازد که با ایجاد نوعی اشعه، گاوصندوق ها را به سادگی باز می نماید و البته سلاح خوبی برای مبارزه با پلیس و ابرقهرمان های دیگر است. جالب است بدانید نام اصلی شوکر در کمیک ها هرمان شولتز است.

در جهانی سینمایی مارول با دو شوکر مختلف سروکار داریم؛ اولین شوکر جکسون برایس است که با ادوارد تومز (کرکس) یکی از دشمنان قسم خورده مرد عنکبوتی کار می نماید. برایس بعد از خرابکاری های بسیار اخراج می گردد و تومز را تهدید می نماید که کارهای خلافش را به همسرش خواهد گفت. این حماقت به بهای مرگش تمام می گردد و هرمان شولتز که یکی دیگر از اعضای گروه است، دستکش های برایس را در اختیار می گیرد و به شوکر تازه تبدیل می گردد.

در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه چیزی از گذشته جکسون برایس گفته نمی گردد و این عدم پرداخت جایگاهش را به یک ابر شرور کم هوش تنزل می دهد. مرگ او نه تنها تاثیری در فرایند داستان ندارد بلکه مخاطب از اینکه سلاح مرگبارش به دست هرمان شولتز می افتد، شاد هم می گردد.

4. لوکی (Loki)

  • بازیگر: تام هیدلستون
  • اولین حضور سینمایی: ثور (Thor)
  • اولین حضور کمیکی: شماره 6 از سری کمیک های ونوس (آگوست 1949)

لوکی یکی از شخصیت های مجذوب کننده مارول است اما قدرت زیادی برای به چالش کشیدن انتقام جویان نداشت و به سادگی مغلوب شد. لوکی برادر ناتنی ثور یکی از اعضای اصلی انتقام جویان است و با دغل بازی هر کاری می نماید تا پادشاه آسگارد گردد و برادر ناتنی ش را نابود کند.

اما نگاهی کنیم به تاریخچه شکل گیری شخصیت لوکی؛ در کمیک ها این طور آمده که اودین پادشاه آسگارد بعد از کشتن لافی پادشاه غول های یخی، پسر نوزادش که از نظر جثه شباهتی به غول ها نداشت را به فرزندخواندگی قبول می نماید و نامش را لوکی می گذارد. او نسبت به برادر ناتنی اش ثور قدرت بدنی کم تری دارد و به همین علت در تمام زندگی اش کوشش می نماید او را با دغل کاری نابود کند و پادشاه آسگارد گردد.

لوکی تا به حال در 6 فیلم از جهانی سینمایی مارول حضور داشته و یک مجموعه تلویزیونی مستقل با موضوع این شخصیت به زودی از دیزنی پلاس پخش خواهد شد. با این همه تا به حال در قاموس یک ابرشرور مهلک ظاهر نشده و اگر در نبرد نیویورک سنگ فکر را در اختیار نداشت، انتقام جویان می توانستند سریع تر شکستش دهند. باید ببینیم در سریال تازه مارول تغییرات مهلکی در لوکی ایجاد می گردد یا نه.

3. بارون استارکر (Baron Strucker)

  • بازیگر: کمپبل لین
  • اولین حضور سینمایی: کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Soldier)
  • اولین حضور کمیکی: شماره 5 از سری کمیک های فیوری و کماندوهای زوزه کشش (ژوئن 1964)

استارکر در جهانی کمیک های مارول یک افسر سابق نازی است که با تزریق نوعی ویروس به خودش، پیر نمی گردد. او ابرشروری بد ذات و دشمن قسم خورده انتقام جویان است و سودای نسل کشی و فتح جهان را در سر دارد. استارکر در آزمایشگاهش موجودات عجیب و خطرناکی را خلق می نماید که هر کدام به تنهایی می توانند جهان را به نابودی بکشانند. از جمله آن ها می توان به دوقلوهای ماکسیموف اشاره نمود.

با این همه شخصیت بارون استارکر در جهانی سینمایی مارول به مجذوب کنندهیت کمیک ها نیست. لیاقت و شایستگی یک ابر شرور با تاثیرش بر فرایند داستان معین می گردد اما استارکر سینمایی با اینکه افسری خطرناک و جنگجویی ماهر است، این ویژگی را ندارد.

او چند دقیقه پس از شروع انتقام جویان: عصر اولتران (The Avengers: Age of Ultron) شکست می خورد و تنها کاری که انجام می دهد این است که اولتران را در اختیار تونی استارک قرار می دهد تا به تهدیدی برای نابودی زمین تبدیل گردد.

2. ویپلش (Whiplash)

  • بازیگر: میکی رورک
  • اولین حضور سینمایی: مرد آهنی 2 (Iron Man 2)
  • اولین حضور کمیکی: شماره 97 از سری کمیک های داستان های در حال تعلیق (ژانویه 1968)

ایوان وانکو ملقب به ویپلش از آن ابر شرورهایی است که شاید حتی به خاطر نیاورید در جهانی سینمایی مارول حضور دارد! او با شلاق مرگبارش قادر به نابودی سخت ترین اجسام است اما در مرد آهنی 2 به مفتضحانه ترین شکل ممکن و تقریبا در اوایل داستان شکست می خورد.

ماجرا از این قرار است که ویپلش برای انتقام از تونی استارک در مسابقه اتومبیل رانی کمین و به صورت ناگهانی به او حمله می نماید. این در حالی است که تونی استارک در شروع مبارزه، لباس مرد آهنی را نپوشیده و کاملا آسیب پذیر است اما ویپلش در این حالت هم کاری از پیش نمی برد و بعد از اینکه تونی به لباس مخصوصش مجهز می گردد با چند حرکت شکست می خورد!

1. میستریو (Mysterio)

  • بازیگر: جیک جیلنهال
  • اولین حضور سینمایی: مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home)
  • اولین حضور کمیکی: شماره 13 از سری کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (ژوئن 1964)

میستریو با بازی جیک جیلنهال یکی از مورد انتظارترین ابرشرورهای جهانی سینمایی مارول بود که انصافا در ابتدای فیلم، مهلک به نظر می رسید به ویژه با سناریوهای ترسناکی که برای مرد عنکبوتی خلق می کرد و او هیچ تصوری برای مقابله با آن ها نداشت اما کم کم معین شد میستریو در واقع یک آدم معمولی است که هیچ قدرت فرا طبیعی ندارد و نقشه هایش را با استفاده از تکنولوژی های خاصی عملی می نماید.

مرد عنکبوتی بعد از فهمیدن این واقعیت پیروز شد او را شکست دهد؛ چون تجهیزات پیشرفته میستریو در حملات فیزیکی به کارش نمی آیند.

اما میستریو با وجود اینکه ابرشرور مهلکی نیست یکی از جالب ترین دشمنان مرد عنکبوتی است. او یک متخصص جلوه های ویژه سینمایی است که با استفاده از مهارت و البته تکنولوژی های خاصش مرد عنکبوتی را با ایجاد توهم به چالش می کشد. پیشینه سینمایی میستریو نقشه های او را دراماتیک و تماشایی می نماید.

منبع: cbr

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2996

به "10 ابرشرور فیلم های مارول که خیلی هم ترسناک نیستند" امتیاز دهید

2 کاربر به "10 ابرشرور فیلم های مارول که خیلی هم ترسناک نیستند" امتیاز داده اند | 1.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ابرشرور فیلم های مارول که خیلی هم ترسناک نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید