7 اشتباه رایج در استایل زمستانی آقایان

به گزارش هدا بلاگ، استایل زمستانی آقایان جزو شیک ترین استایل های مردانه است. اما مسئله ای که در این زمینه وجود دارد این است که بعضی از افراد قوانین لباس پوشیدن در زمستان را نمی دانند. نیمی از افراد با تیشرت و لباس های خنک زمستان را سپری می نمایند و نیمی دیگر برای شرایط آب و هوایی ای مانند عزیمت به قله اورست لباس می پوشند.

7 اشتباه رایج در استایل زمستانی آقایان

حقیقت این است که در فصل زمستان می توانیم با لباس های گرم استایل شیکی داشته باشیم. در این مطلب 7 اشتباه رایج در استایل زمستانی آقایان و چگونگی اجتناب از آن ها را آنالیز خواهیم کرد.

1. عدم استفاده هوشمندانه از لایه های لباس

به نظر نمی رسد این مورد بزرگ ترین اشتباه باشد، اما بسیاری از افراد نمی دانند که چگونه باید از لایه های لباس ها به صورت مناسب استفاده نمایند. در ابتدا، باید قانون پایه را یاد بگیرید: از نازک ترین به ضخیم ترین. نازک ترین لایه باید نزدیک ترین لباس به بدنتان باشد. به عنوان مثال در صورتی که یک کت سنگین، جلیقه، پیراهن و زیرپوش دارید؛ باید به صورت زیر آن ها را بپوشید:

  • زیرپوش
  • پیراهن
  • جلیقه
  • کت سنگین

این یک قانون کلی است و در صورتی که سویشرت ضخیم تر و یک کت نازک تر داشته باشید، قابل اعمال نیست. اما باعث می گردد که در عین انعطاف پذیری تا حد ممکن گرم بمانید. لباس پوشیدن به صورت لایه لایه باعث می گردد انتخاب های بیشتری داشته باشید؛ به عنوان مثال فرض کنید هوا برفی است و فقط یک کت سنگین زمستانی و یک پیراهن پوشیده اید. زمانی که به محل کار خود می رسید باید لایه بالایی را در بیاورید. اما در صورتی که همچنان داخل محیط کار هم سرد باشد چاره چیست؟ اگر یکی از همکارها پنجره را باز بگذارد باید چه کار کرد؟ اگر احساس سرمای بسیار زیاد داشته باشید راهکار این است که لایه های بیشتری بپوشید. با پوشیدن یک سویشرت روی پیراهن خود، انتخاب های بیشتری در طول روز خواهید داشت.

  • 6 اکسسوری زمستانی ضروری برای آقایان

2. پوشیدن لباس نامناسب

باید در زمستان لباس مناسب فصل سرما بپوشیم. اما چگونه باید این کار را انجام دهیم؟

هوا را آنالیز کنید. این نکته واضح به نظر می رسد، اما با این وجود بسیاری از آقایان لباس های اشتباهی برای پوشیدن در محل زندگی شان انتخاب می نمایند و نمی دانند که چرا هیچگاه احساس راحتی در طول زمستان ندارند.

پس از اینکه آب و هوای محل زندگی خود را شناختید می توانید لباس های مناسب برای آن شرایط آب و هوایی را انتخاب کنید. در صورتی که در جایی زندگی می کنید که هر روز شاهد بارش برف هستید و دمای هوا زیر صفر است باید از یک کت بادوام و سنگین و بوت های محکمی که کف پلاستیکی دارند بهره ببرید.

مساله دیگری که بسیاری از افراد در زمستان انجام می دهند پوشیدن کفش کتانی در برف است؛ این کفش ها با وجود زیبایی، برای استفاده در برف مناسب و مجهز نیستند.

3. صرف هزینه بسیار زیاد برای موارد اشتباه

در ابتدا اولویت هایتان را معین نموده سپس چیزهایی که احتیاج دارید را خریداری کنید. نخست باید به این نکته توجه کنید که یک برند مشهور به این معنا نیست که به صورت قطعی بهتر از دیگران است. بعضی برندهای مشهور کت زمستانی تهیه شده از پلی استر را معرفی می نمایند و این در حالی است که پلی استر زمانی خوب است که با پارچه های دیگر ترکیب شده باشد. اغلب کت های پلی استر در برابر سرما مقاوم نیستند. پلی استر قابلیت تنفس ندارد و در صورت افزایش دما باعث عرق کردن می گردد.

در عوض، سعی کنید کتی که از پشم یا ترکیبی از پشم تهیه شده است را خریداری کنید. این کت ها در برابر رطوبت و آتش مقاوم بوده و دوام بالایی هم دارند. بعلاوه پول خود را صرف خرید چیزی که احتیاج ندارید نکنید. به عنوان مثال در صورتی که دمای محل زندگی شما پایین تر از 30 درجه نمی آید، به کتی که مناسب استفاده در دمای زیر صفر باشد احتیاجی نخواهید داشت.

4. صرف نکردن پول کافی برای لباس های مناسب

با وجود اینکه صرف هزینه زیاد برای خرید موارد اشتباه بسیار آسان است، خرید اقلام مورد احتیاج با قیمت پایین هم اشتباه دیگری است.

کدام اقلام را باید بخریم؟

  • کت و ژاکت
  • زیرپوش گرم
  • پوتین

کت و ژاکت باید کیفیت بالایی داشته باشند. همانطور که پیش از این شرح دادیم جنس پشمی یا ترکیبی از پشم برترین انتخاب برای این اقلام است و در مقایسه با نمونه مشابه آن از جنس پلی استر قیمت بالاتری دارد.

زیرپوش گرم لباس دیگری از استایل زمستانی است که باید برای آن هزینه کنید. این مورد نخستین خط دفاعی و پایه ی لایه های لباسی برای پوشش در زمستان است. در صورتی که لایه پایه خوبی نداشته باشید، به اندازه کافی گرم نخواهید ماند. علاوه بر این زیرپوش به صورت مستقیم با پوست بدن در تماس است و باید تا حد امکان راحت باشد.

با وجود اینکه زیرپوش گرم لایه پایه لباس ها است، کفش و پوتین پایه کل استایل هستند. هنگام خرید کفش برای هر فصلی به ویژه زمستان باید به کیفیت توجه ویژه ای داشته باشید. برترین قسمت صرف هزینه زیاد روی همه این محصولات این است که آن ها عمر طولانی تری در مقایسه با گزینه های مقرون به صرفه قیمت مشابه شان خواهند داشت. با صرف کمی هزینه بیشتر برای مدت طولانی تری می توانید محصولات را بهره ببرید.

  • 9 پارچه گرم و شیک که برای لباس های زمستانی ایدئال هستند

5. نادیده گرفتن قدرت رنگ و طرح

این مورد اشتباهی است که افراد بسیاری مرتکب می شوند و حتی آن را تشخیص نمی دهند. برترین قسمت زمستان و پاییز این است که امکان به کار گرفتن رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی که اغلب در بهار و تابستان نمی توانید بپوشید، وجود دارد.

رنگ های پاستلی مناسب استایل زمستانی آقایان نیستند. سعی کنید از تغییر رنگ محیط بهره ببرید. به عنوان مثال درخت ها و سبزه ها را در نظر بگیرید. در فصل تابستان بسیاری از درخت ها و چمن به رنگ سبز روشن هستند. در پاییز و زمستان برگ ها تغییر رنگ داده و به سمت رنگ های گرم می فرایند. با آغاز زمستان درخت ها تیره تر شده و در اثر سختی آب و هوا بافت بیشتری روی آن ها به چشم می خورد. در فصل های سرد از رنگ هایی مانند مشکی، سرمه ای، قهوه ای روشن و سبز زیتونی و طرح هایی مانند کبریتی و راه راه بهره ببرید. همه این طرح ها و رنگ ها برای زمستان مناسب هستند. در صورتی که علاقه مند به پوشیدن رنگ های روشن هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که این رنگ ها بازتابی هستند و به علت بازتاب نور خورشید نمی توانند مانند رنگ های تیره شما را گرم نگه دارند.

6. خرید لباس های نامتناسب

درست است که در فصل سرما بیشتر تمرکز روی گرم ماندن است اما نباید فراموش کنیم که تیپ مناسب یکی از بخش های اصلی استایل زمستانی آقایان است. لباس هایی که نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد هستند را انتخاب کنید. لباسی را پیدا کنید که اندازه آن برایتان متناسب باشد. با این کار لباس ها جلوه بسیار باکیفیتی خواهند داشت و ظاهر شما بسیار بهتر به نظر خواهد رسید.

یک اشتباه رایج آقایان این است که شلوارهای خیلی تنگ یا خیلی گشاد انتخاب می نمایند؛ در فصل زمستان هر دو مورد آن ها انتخاب های نامناسبی هستند زیرا ظاهر بدی داشته و اجازه نمی دهند گرم بمانید. مساله در رابطه با هوا و قابلیت راهنمایی گرما است. در صورتی که شلوارها به اندازه ای گشاد باشند که هوا به آسانی در آن ها جریان داشته باشد، هوای گرم نمی تواند در آن ها باقی بماند. اگر جنس شلوار در برابر هوا نفوذناپذیر باشد (اغلب شلوار جین های اسکینی اینگونه هستند)، شلوار تنگ هیچگونه محافظتی به شما نخواهد داد و باد از میان آن ها عبور خواهد نمود.

7. خرید عینک آفتابی مقرون به صرفه قیمت

خورشید در زمستان به زمین نزدیک تر است و به همین علت است که در زمستان درخشش بیشتری دارد. به علت محور گردش زمین نیمکره شمالی در طول زمستان به خورشید نزدیک تر است. این یک باور اشتباه است که فصل ها در پی مجاورت زمین با خورشید ایجاد می شوند بلکه آن ها در واقع به علت زاویه محور زمین نسبت به خورشید به وجود می آیند. به همین علت، خورشید در فصل زمستان نزدیک تر و روشن تر است. علاوه بر این برف نور خورشید را بسیار تند بازتاب می نماید و همین موضوع باعث درخشش بیشتر آن می گردد. نخستین عینک آفتابی در دوران ماقبل تاریخ به وسیله سرخپوست ها با استفاده از عاج مسطح با شیارهای کوچکی به منظور مسدود کردن نور خورشید ساخته شد. امروزه، عینک های آفتابی باکیفیت با اندازه محافظتی که در برابر اشعه UV دارند معین می شوند. پلاریزه عامل مهم دیگری در انتخاب عینک است که باعث کاهش تشعشع می گردد.

در انتها

در این مطلب با اشتباه هایی که آقایان در لباس پوشیدن برای استایل زمستانی خود انجام می دهند آشنا شدیم. به نظر شما چه نکات دیگری در زمینه لباس پوشیدن آقایان در فصل سرما احتیاج به توجه و تصحیح دارند؟

منبع: Real Men Real Style

منبع: دیجی استایل
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3451

به "7 اشتباه رایج در استایل زمستانی آقایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اشتباه رایج در استایل زمستانی آقایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید