آجر نما نسوز چیست؟ انواع، مزایا، معایب و کاربرد آن

به گزارش هدا بلاگ، رپرتاژآگهی - آجرنما نسوز به وسیله بسیاری از سازندگان و مالکان برای ساخت نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا این محصول دارای ظاهر زیبا و مقاومت بالا در برابر هوازدگی و جذب رطوبت است.

آجر نما نسوز چیست؟ انواع، مزایا، معایب و کاربرد آن

آجر نسوز نوعی آجر است که برای محیط هایی با آب و هوای گرم و شرجی طراحی و فراوری شده است. این آجر از ترکیب خاک رس با کف چینی در کوره ساخته می گردد. نوع سفالی که در ساخت این آجر استفاده می گردد خشتی است. آجرهای نسوز معمولاً حاوی 30 تا 40 درصد اکسید آلومینیوم هستند که در دمای بالای 1500 درجه سانتی گراد فراوری می گردد.

در ساخت آجرهای نسوز، مواد اولیه ابتدا به صورت مکانیکی به وسیله تسمه نقاله وارد خط فراوری می شوند، سپس در مرحله اول، با درجه حرارت بالا در کوره پخته می گردد تا عملیات حذف رطوبت و کلسینه صورت گیرد. سپس یک محلول چسبنده آماده به ترکیب اضافه شده و در سیلوها ذخیره می گردد تا مرحله پرس آغاز گردد.

در مرحله پرس ، مواد با فشار 400 تا 1400 تن فشرده می شوند تا در نهایت وارد فرایند نهایی در کوره شوند.

آجر نما نسوز طوسی

آجر نسوز آلومینیومی

آجرهای این گروه ترکیبی از آلومینوسیلیکات ها هستند که به طور معمول اندازه آلومینیوم مورد استفاده در این آجر نسوز بین 90 تا 96 درصد است، اما به خاطر داشته باشید که اگر آجر با کیفیت پایین تر پخته گردد، اندازه آلومینیوم کمتری احتیاج است. مقادیر بیشتر سیلیکات آلومینیوم در سنگها منجر به عملکرد بهتر محصول می گردد سنگهای سیلیکات آلومینیوم در برابر سایش و خوردگی مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند.

آجر نما نسوز سفید

آجر نما نسوز سفید یکی از پرفروش ترین اجر نماا های نسوز است که از اوایل فراوری تا امروزه حدود 80 درصد از بازار آجر را به خود اختصاص داده است. آجر سفید نسوز بر اساس درصد دانه سطحی کدگذاری می گردد. این کد رنگ ابعاد و زیبایی قابل توجهی را در داخل و خارج ساختمان ایجاد می نماید و سفید یک رنگ خنثی و اساسی است.

آجر نما نسوز مشکی

آجرهای مشکی سیاه می توانند ترکیب بسیار زیبایی برای نمای ساختمانها با نمای مشکی باشند. ساختمانهایی با نمای مشکی به زیبایی نشان می دهند که می توان با استفاده از یک محصول ساده و ارزان ساختاری با پیچیدگی و ظرافت چشمگیر ایجاد کرد. مهندسان عمران و معماران از آجر نما مشکی به علت زیبایی بی نهایت و اصلتی که به فضا می دهد اثتفاده می نمایند. با این آجر می توانید کارهای کاملاً جدیدی انجام داد. آجر نما مشکی به اسم آجر شومینه و پشت تلویزیون هم استفاده می گردد.

آجر نما نسوز شاموتی

رنگ آجر نما نسوز شاموتی به محدوده رنگ از زرد تا نارنجی نزدیکتر است. در بازار مصالح این آجر با مشخصات آجری با کیفیت خوب و قیمت مناسب شناخته می گردد. آجر نما نسوز شاموتی از چندین ماده اصلی (خاک رس یا تخته سنگ ، شاموت ، رسهای کائولینیت) تشکیل شده است. ، رسهای بنتونیتی ، فولرت ، و غیره).

آجر نما نسوز قهوه ای

از ویژگی های آجر نما نسوز قهوه ای می توان به مقاومت در برابر حرارت ، استحکام فشاری ، کیفیت پایدار و عدم وجود تأثیرات جدی محیطی از جمله دلایلی است که منجر به استفاده از آجرهای نسوز در نمای ساختمان اشاره نمود. این نوع آجر نما قهوه ای مثل روز اول می ماند. به همین ترتیب، تم رنگهای این محصولات بسیار متنوع است، رنگهای قرمز، نارنجی ، نارنجی و مشکی تا سفید رنگهای موجود برای این نوع آجر نسوز است.

آجر نما نسوز قرمز

تفاوت رنگ بین آجرهای سمیرم در این است که در فر قرار می گیرند ، آجرها روی فر روی یکدیگر قرار می گیرند و تا ارتفاع حدود 2 متر. آجرهایی که در پایین کوره قرار می گیرند از گرمای کمتری سبک تر هستند و آنهایی که در طبقات بالای کوره قرار دارند تیره تر هستند ، البته آجرهای وسط کوره تیره تر از پایین و شفاف تر از قسمت بالای کوره هستند. کوره ، همانطور که می دانیم اگر کوره را از 5 قسمت به 5 طبقه تقسیم کنیم ، مطمئناً 5 رنگ قرمز در آن خواهیم داشت.

هزینه نگهداری آجر نمای نسوز

برای حفظ زیبایی و افزایش طول عمر نمای ساختمان ، احتیاجی به نقاشی یا روشهای دیگر نیست. بنابراین نمای ساختمان همواره ظاهر دائمی دارد که حتی پس از 50 سال قوی و قابل اعتماد باقی می ماند. علاوه بر این ، در مقایسه با سایر مصالح ، این آجر در هزینه و زمان مورد احتیاج برای حفظ ساختمان در شرایط عالی صرفه جویی می نماید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3211

به "آجر نما نسوز چیست؟ انواع، مزایا، معایب و کاربرد آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آجر نما نسوز چیست؟ انواع، مزایا، معایب و کاربرد آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید