شروع دومین پیمایش سلامت روان در خراسان رضوی

به گزارش هدا بلاگ، دومین پیمایش سلامت روان در منطقه ها تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی شروع شد.

شروع دومین پیمایش سلامت روان در خراسان رضوی

خبرنگاران مشهد - ندا اخروی مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دومین پیمایش سلامت روان در منطقه ها زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی شروع شد.

وی گفت: این برنامه به روش پرسشگری و تکمیل پرسشنامه به وسیله کارشناسان سلامت روان با مراجعه به در منازل در بلوک های معین شده، اجرا می گردد.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت، یک نفر از هر چهار نفر در طول زندگی به یکی از اختلالات روانپزشکی مبتلا می گردد که افسردگی، خودکشی، اختلالات مصرف مواد و اسکیزوفرنیا از مهمترین این اختلالات است.

بیشتر بخوانید

اخروی گفت: نخستین پیمایش ملی سلامت روان در سال های 89-90 با پرسشگری از هفت هزار و 886 نفر در کشور به اجرا عایدی که بر اساس نتایج آن، 23.6 درصد از افراد 15 تا 64 ساله کشور دچار یک یا چند اختلال روانپزشکی در12 ماه قبل از آنالیز بودند، اما از هر سه نفر مبتلا، 2 نفر از هیچ مداخله بهداشتی درمانی بهره مند نمی شدند. بعلاوه معین شد که برای هر بیمار روانپزشکی بیش از 30 درصد عایدی سالیانه خانوار هزینه می گردد.

دکتر اخروی گفت: دومین پیمایش ملی سلامت روان با هشت هزار و 508 نمونه با ابلاغ وزارت بهداشت در سراسر کشور از 15 دی شروع شده است که در این پیمایش شیوع استرس، اضطراب، وسواس، افسردگی و فشار های زندگی، روش و اندازه استفاده مردم و بیماران از خدمات بهداشتی و درمانی و اندازه هزینه تحمیل شده به مردم برای درمان مسائل اعصاب و روان آنالیز خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه تیپ یک در کلان منطقه 9 آمایش کشور، مسئولیت مدیریت دومین پیمایش ملی سلامت روان را در سطح خراسان رضوی برعهده دارد که این مهم با همکاری پنج دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی دیگر در سبزوار، تربت حیدریه، گناباد، نیشابور و تربت جام انجام خواهد شد.

/ص.ب

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3468

به "شروع دومین پیمایش سلامت روان در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دومین پیمایش سلامت روان در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید