آمریکا بلاروس را هم تهدید کرد

به گزارش هدا بلاگ، ایرنا نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت که واشنگتن احتمال اعمال تحریم علیه بلاروس را به واسطه رویدادهای اخیر در این کشور آنالیز می نماید.

آمریکا بلاروس را هم تهدید کرد

پمپئو در مصاحبه ای که امروز (پنجشنبه) رادیو اروپای آزاد با وی انجام داد و در وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، گفت: اطمینان دارم که به همه این موارد می پردازیم و نکته مهمی که باید به آن توجه گردد، معیارهاست.

وی اضافه نمود: آنچه معتقد به انجامش هستیم، صرفا اقدام یکجانبه آمریکا نیست، بلکه روشی چند جانبه برای فراهم کردن نتایجی خوب برای مردم بلاروس است، خواه به وسیله تحریم ها باشد یا اتخاذ تصمیماتی در خصوص تحویل محصولات را در بر گیرد؛ اینها جملگی مواردی است که هنوز معین نشده است.

پمپئو در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییرات احتمالی در مناسبات آمریکا - بلاروس به ویژه در زمینه تحویل نفت آمریکا به بلاروس و اعزام سفیر ایالات متحده به مینسک گفت: باید به وسیله آن اقدام کنیم.

وی مدعی شد: به شدت با مساله انتخابات (بلاروس) مشکل داریم و بسیار ناامید هستیم که این انتخابات، آزادانه تر و عادلانه تر نبود.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: قبلا شاهد چنین رفتارهایی بوده ایم. همچنین خشونت و تبعات پس از آن را مشاهده نموده ایم، اینکه با معترضان مسالمت آمیز طوری رفتار می گردد که مغایر با آنچه باید باشد، است.

وی اضافه نمود: با دوستان اروپایی و دوستان خواهان آزادیمان که از رویدادهای (بلاروس) نگران هستند، همکاری خواهیم داشت. ما خواهان نتایج خوب برای مردم بلاروس هستیم و متناسب با آن اقدام خواهیم کرد.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز یکشنبه (19 مرداد) برگزار گردید و براساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور، الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری کنونی پیروز انتخابات اعلام شد، اما پس از سرانجام زمان اخذ رای، هزاران تن از مخالفان لوکاشنکو در شهرهای مختلف بلاروس به خیابان ها آمدند و با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

لوکاشنکو عهد نموده است که اجازه ندهد بلاروس از هم پاشیده گردد و معترضان را مهره های قدرت های خارجی خوانده است.

311311

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1322

به "آمریکا بلاروس را هم تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بلاروس را هم تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید