آمریکا به دنبال حضور نظامی بیشتر در منطقه است

به گزارش هدا بلاگ، گروه طالبان در بیانیه ای خاطرنشان کرد آمریکا نیروهای خود را از افغانستان خارج می نماید؛ اما به دنبال حضور نظامی بیشتر در منطقه است.

آمریکا به دنبال حضور نظامی بیشتر در منطقه است

به گزارش خبرنگاران، گروه طالبان امروز (آدینه) بیانیه ای منتشر و اعلام نمود آمریکا در حالیکه نیرو های نظامی خود را از افغانستان خارج می نماید؛ به دنبال حضور نظامی بیشتر در کشور های همسایه است.

در این بیانیه آمده است: آمریکا در نظر دارد نظارت خود بر منطقه را با افزایش نیرو های خود در کشور های همسایه مانند پاکستان حفظ کند و این منجر به درگیری و خونریزی بیشتر خواهد شد.

همچنین در این بیانیه آمده است: توافق دوحه بار ها از سوی آمریکا نقض شده و این منجر به ادامه خشونت در افغانستان خواهد شد.

طالبان می گوید آمریکا نظارت خود را به بهره گیری از حریم هوایی و خاکی پاکستان حفظ خواهد نمود و این بدین معناست که آمریکا همچنان در دو پایگاه شیندند و بگرام متعلق به افغانستان، خواهد ماند.

در بیانیه طالبان آمده است: چناچه چنین اتفاقی رخ دهد طالبان همچنان مانند گذشته به جنگ ادامه خواهد داد.

طالبان همچنین از پاکستان درخواست نموده تا به تسهیل ادامه اشغال افغانستان نپردازد؛ زیرا در این صورت اشتباه بزرگی مرتکب شده و عواقبی به دنبال خواهد داشت.

هفته گذشته شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، در واکنش به اذعان دولت آمریکا از آغاز مذاکرات دولت این کشور با چند کشور آسیای میانه جهت استقرار نیرو ها در همسایگی افغانستان، گفت: پاکستان هیچ پایگاه نظامی به ایالات متحده نخواهد داد.

شاه محمود قریشی در پاسخ به نگرانی اعضای سنا مبنی بر اینکه اگر پس از خروج آمریکا جنگ داخلی در افغانستان آغاز گردد و این امر بر پاکستان تأثیر بگذارد، گفت: پاکستان از عقب نشینی مسئولانه و به موقع نظامیان آمریکایی از افغانستان حمایت می نماید، چرا که هرگونه خلا در این خصوص می تواند افغانستان را به دهه 90 برگردانده و آغازگر جنگ داخلی در این کشور باشد.

پیشتر یک مقام پنتاگون مدعی شده بود پاکستان به ارتش آمریکا اجازه داده تا از فضای هوایی و زمینی خود جهت دسترسی به افغانستان استفاده کند، اما وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای صریحا این موضوع را رد کرد و آن را بی اساس دانست.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2893

به "آمریکا به دنبال حضور نظامی بیشتر در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال حضور نظامی بیشتر در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید