آیا کشتی برای بچه ها ورزش مناسبی است؟

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران | سرویس ورزش - کشتی ورزشی پهلوانی است که قدمت زیادی در ایران زمین دارد. در ورزش کشتی هیچ سلاحی برای مبارزه وجود ندارد و این قدرت بدنی و توانایی فرد است که وی را به مقام قهرمانی می رساند. افراد زیادی برای این که فرزندشان مرام پهلوانی و جوانمردی را از همان ابتدا فرا بگیرد و یک ورزش سنتی را بیاموزد او را به کلاس کشتی می فرستند. اگر چه کشتی برای بچه ها مزایای زیادی دارد، اما نمی توان از معایب آن و صدماتی که بچه ها هنگام انجام این ورزش با آن روبرو می شوند چشم پوشی کرد. با خبرنگاران همراه باشید و با مزایا و معایب کشتی برای بچه ها بیشتر آشنا شوید.

آیا کشتی برای بچه ها ورزش مناسبی است؟

در این مطلب می خوانید:

  • مزایا
  • معایب
  • بهترین سن برای ورود به کشتی

مزایای کشتی برای بچه ها

از جمله مزایایی که این ورزش باستانی برای بچه ها دارد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

1. افزایش اعتماد به نفس

کشتی ورزشی است که در آن هم جسم قدرتمند می گردد و هم روح جلا پیدا می نماید. با توجه به روحیه پهلوانی که در میان کشتی گیران وجود دارد، کودکی که این ورزش را آغاز می نماید اعتماد به نفس بیشتری نسبت به اطرافیانش خواهد داشت و یک فرد مدیر و مدبر در آینده خواهد بود.

2. افزایش قدرت بدن

کشتی گیران به دلیل انجام تمرینات مخصوص، بدنی عضلانی و ورزیده دارند. بچه های که وارد این ورزش می شوند بدنشان قوی می گردد و کمتر در برابر صدمات و بیماری ها آسیب پذیر هستند.

3. تقویت قدرت تعادل و انعطاف پذیری

بچه های که کشتی را به عنوان ورزش انتخاب نموده اند، به دلیل این که دائم درگیر فعالیت های کششی هستند انعطاف بدنی شان را به خوبی حفظ می نمایند. این حرکات ورزشی در حفظ تعادل فرد نیز تأثیرگذار است.

معایب کشتی برای بچه ها

همان طور که در بالا اشاره نمودیم ورزش کشتی برای بچه ها مشکلاتی به همراه دارد که در ادامه به بعضی از این موارد اشاره نموده ایم.

1. کشیدگی عضلات و تاندون ها

با توجه به این که در ورزش کشتی بدن فرد حرکات کششی زیادی را حین تمرین و مسابقه تحمل می نماید، احتمال کشیدگی عضلات پشت پا و کشاله ران وجود دارد. رگ به رگ شدن و پیچ خوردن مچ پا که منجر به کشیدگی تاندون ها می گردد نیز در کشتی گیران دیده می گردد.

2. خون مردگی نواحی مختلف بدن

از دیگر مشکلاتی که برای کشتی گیرها رخ می دهد، بروز خون مردگی در نواحی مختلف بدن است. از آنجا که کشتی گیرها مدام با هم درگیر هستند و یکدیگر را روی تشک کشتی می کوبند، این حالت به وجود می آید.

3. بیماری پوستی و قارچ

در صورتی که لباس کشتی گیر نو یا تمیز نباشد و وی قبل از ورزش استحمام ننموده باشد، یا این که یکی از کشتی گیرها به بیماری های پوستی یا قارچ مبتلا باشد، احتمال انتقال بیماری پوستی و قارچ به دلیل تماس مکرر بین کشتی گیرها افزایش پیدا می نماید.

4. آسیب به سر و صورت

سر و صورت کشتی گیر در معرض آسیب پذیری جدی هستند. ضربه های شدیدی که به سر کودک وارد می گردد ممکن است سبب صدمات جدی برای او گردد که با سرگیجه و حالت تهوع بروز می نماید.

5. صدمه وارد شدن به صفحه رشد

از دیگر معایب کشتی برای بچه ها می توان به صدمه وارد شدن به صفحه رشد اشاره نمود. این آسیب می تواند منجر به تغییر حالت پاها گردد و پاهای کودک به حال پرانتزی یا ضربدری در بیاید. همچنین با صدمه دیدن صفحه رشد کودک، قد وی ممکن است رشد قابل توجهی نداشته باشد و وی کوتاه قد گردد.

بهترین سن برای ورود به کشتی

  • طبق تحقیقات اجرا شده بچه ها بهتر است در سنین پایین ورزش ژیمناستیک را انجام دهند.
  • برای محدوده سنی 10 تا 15 والیبال، بسکتبال و هندبال که می تواند سبب افزایش رشد قدی کودک و استقامت بدنی وی گردد مناسب هستند.
  • برای ورزش های رزمی و ورزش هایی مانند کشتی بهتر است 15 سال به بالا را در مد نظر داشته باشید.

بعد از 15 سال رشد کودک کمتر دچار مشکل می گردد و بدن وی استقامت بیشتری برای پیشگیری از صدمات احتمالی خواهد داشت.

بیشتر بدانید: ژیمناستیک برای بچه ها؛ خوب یا بد؟

سخن آخر

درست است که انتخاب ورزش کشتی برای بچه ها سبب تقویت روحیه جوانمردی آن ها شده و بدنشان را قدرتمند می نماید، اما با توجه به این که بچه ها آسیب پذیری بیشتری دارند، احتمال این که صفحه رشد آن ها دچار مشکل گردد یا این که در اثر صدمات احتمالی دچار کشیدگی تاندون و وارد شدن ضربه به شانه، مچ دست و پا و… شوند وجود خواهد داشت. در صورتی که علاقه مند هستید فرزندتان ورزش کشتی را فرا بگیرد، بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه اجرا شده، بهتر است زمانی که سنش بیش از 15 سال است او را برای انجام این ورزش ترغیب کنید.

اگر می خواهید درباره تأثیر ورزش و فعالیت بدنی روی بچه ها دانش بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله افزایش قدرت یادگیری بچه ها با ورزش و فعالیت بدنی را نیز در خبرنگاران مطالعه کنید. تجربه شما از پرداختن به ورزش کشتی برای بچه ها چیست؟ نظرات و پرسش های خود را با ماو سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2792

به "آیا کشتی برای بچه ها ورزش مناسبی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کشتی برای بچه ها ورزش مناسبی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید