ادعای یاری تیم پهپادی روسیه برای شناسایی تروریست ها در ونزوئلا

به گزارش هدا بلاگ، بعضی رسانه ها مدعی یاری تیم پهپادی روسیه در عملیات شکار تروریستها در ونزوئلا شدند.

ادعای یاری تیم پهپادی روسیه برای شناسایی تروریست ها در ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های ونزوئلایی مدعی شدند که نظامیان روسیه با راهنمایی پهپادها در حال عملیات شناسایی بیشتر تروریستهایی هستند که هفته گذشته قصد حمله به ونزوئلا را داشتند.

خبرگزاری رویترز به نقل از وبگاه ال ناسیونال از رسانه های محلی ونزوئلا نوشت که دستکم هشت اپراتور روسی در عملیات جستجوی پهپادی نزدیک منطقه لاگواریا در شمال کاراکاس پایتخت این کشور مشغول هستند. بنابر ادعای این رسانه ونزوئلایی، یک هواپیما نیز پنجشنبه گذشته با ورود به فرودگاه بین المللی کاراکاس قرار است به این ماموریت ملحق گردد.

این در حالی است که ونزوئلا تا به امروز از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری نموده و معاون وزیر خارجه روسیه نیز روز شنبه منکر همکاری نظامی کشورش با ونزوئلا شد.

ارتش ونزوئلا روز شنبه گفت که چند روز بعد از عملیات نظامی شکست خورده آمریکا، سه فروند قایق سبک جنگی متعلق به دولت کلمبیا را همراه با مقادیر زیادی تسلیحات در آب های این کشور کشف و ضبط نموده است. وزارت دفاع ونزوئلا شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام خبر کشف این تسلیحات، شرح داد که آنها را در رودخانه اُرینوک و در جریان عملیات گشت زنی گسترده در سراسر ونزوئلا توقیف نموده است.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا یک روز بعد از وقوع این حادثه، از دستگیری دو تبعه آمریکایی در جریان حمله نظامی روز یکشنبه علیه دولت خود اطلاع داد. جردن گوریدو نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا روز قبل از آن اعتراف نموده بود که فرماندهی ماموریت نظامی مخفی علیه مادورو را با حمایت گوایدو برعهده داشته است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 633

به "ادعای یاری تیم پهپادی روسیه برای شناسایی تروریست ها در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای یاری تیم پهپادی روسیه برای شناسایی تروریست ها در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید