ارزیابان یونسکو از هگمتانه بازدید می نمایند

به گزارش هدا بلاگ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ارزیابان یونسکو تا ساعاتی دیگر وارد همدان شده و از کاروانسراهای تاج آباد و فرسفج بازدید می نمایند.

ارزیابان یونسکو از هگمتانه بازدید می نمایند

ایسنا: سیده مریم مختاری موسوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در این بازدید این دو کاروانسرای تاریخی مورد ارزیابی قرار می گیرد، اظهار کرد: ارزیابان در ابتدا از کاروانسرای فرسفج شهرستان تویسرکان و سپس از کاروانسرای تاج آباد شهرستان بهار بازدید خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر این دو بازدید تخصصی، بازدید از تپه تاریخی هگمتانه نیز پیش بینی شده است و امیدواریم ارزیابان مجال بازدید از این اثر ارزشمند را نیز داشته باشند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان ارزیاب یونسکو در پی تدوین پرونده زنجیره ای ثبت جهانی کاروانسراهای ایران و به منظور آنالیز ویژگی های کالبدی و مستندات پرونده کاروانسراهای فرسفج شهرستان تویسرکان و تاج آباد شهرستان بهار تا ساعاتی دیگر وارد استان همدان شده و از این دو بنای تاریخی بازدید می نمایند.

لازم به ذکر است کاروانسرای تاج آباد یکی از معدود کاروانسراهای مدور ایران و تنها کاروانسرای دایره ای شکل غرب کشور، در روستای تاج آباد شهرستان بهار استان همدان قرار گرفته است. این کاروانسرا در سال 1376 با شماره ثبت 1872 در لیست آثار ملی ثبت شده است. بعلاوه کاروانسرای شاه عباسیفرسفج یکی از ابنیه تاریخی و ارزشمند شهرستان تویسرکان و متعلق به دوران صفویه است که در میان طبیعت روح افزای دشت قلقلرود و شهر فرسفج خود نمایی می نماید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3283

به "ارزیابان یونسکو از هگمتانه بازدید می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابان یونسکو از هگمتانه بازدید می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید