اصلاح سیستم پناهندگی اروپا در دستورکار ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا

به گزارش هدا بلاگ، وزیر کشور آلمان اعلام نموده در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا که در نیمه دوم امسال میلادی شروع می گردد اصلاح سیستم پناهندگی اروپا را در دستور کار قرار می دهد.

اصلاح سیستم پناهندگی اروپا در دستورکار ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تاگس شاو آلمان، سیستم پناهندگی اتحادیه اروپا مدتهاست که در بین کشورهای عضو این اتحادیه مسئله ای مورد مناقشه است.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان اعلام نموده که می خواهد از دوران ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا که در نیمه دوم امسال میلادی شروع می گردد برای اصلاح سیستم پناهندگی این اتحادیه استفاده کند.

وی در گفتگویی با یک رسانه آلمانی اعلام نموده است که ما باید بالاخره پیشرفت هایی در این راستا انجام دهیم. وی این انتقاد را وارد کرد که معدود کشورهایی در اتحادیه اروپا هستند که در زمینه نجات دریایی پناهندگان، بازگرداندن بچه ها پناهنده از یونان و توزیع عادلانه پناهندگان حاضر به همکاری هستند.

وی تاکید نمود برای جلوگیری از این عدم همکاری به ویژه از طرف کشورهای شرق اروپا باید کشوری که در تقسیم عادلانه پناهندگان مشارکت نمی کند به گونه ای دیگر از سیستم پناهندگی اروپا حمایت کند. وی از یک همبستگی انعطاف پذیر که البته دقیقاً و با جزئیات معین نبود سخن گفت.

زیهوفر همچنین مجددا بر این درخواست خود تأکید کرد که در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا باید این مسئله مورد ارزیابی قرار گیرد که آیا پناهجویان حق پناهندگی دارند؛ در غیر این صورت آن ها باید به کشورهای مبدا بازگردانده شوند. وی تاکید نمود برای اینکه این فرایند در پیش گرفته گردد باید آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی (فرانتکس) گسترش یابد.

آلمان از اول جولای امسال میلادی (11 تیرماه) ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده می گیرد. آلمان به دلیل بحران کرونا برنامه های خود برای ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را از نو مورد بازنگری قرار داده است.

در کنار بحران کرونا، موضوعات مهم دیگری از جمله مناسبات آینده با انگلیس پس از برگزیت، حمایت از آب و هوا و سیستم پناهندگی اروپا هم در دستور کار آلمان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 662

به "اصلاح سیستم پناهندگی اروپا در دستورکار ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح سیستم پناهندگی اروپا در دستورکار ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید