اعضای نو شوراهای پروانه ساخت و نمایش معرفی می شوند

به گزارش هدا بلاگ، تهران (پانا) - مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم گفت شوراهای پروانه ساخت و نمایش تا سرانجام هفته جاری معرفی می شوند.

اعضای نو شوراهای پروانه ساخت و نمایش معرفی می شوند

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی درباره اعضاء شورای پروانه ساخت و نمایش گفت: با توجه به سیاست های امور سینمایی و ریاست محترم سازمان سینمایی ترکیب شوراها تقریبا معین شده و پیش بینی می گردد اعضاء شورای بازبینی فیلم های سینمایی و غیرسینمایی و بعلاوه اعضاء محترم شورای پروانه ساخت اعم از سینمایی و غیرسینمایی تا خاتمه هفته جاری معین شوند.

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم با بیان اینکه بیش از 60 درصد فیلم ها بازبینی شده و پروانه نمایش دارند، اضافه نمود: فیلم هایی که تا الان متقاضی اکران شده اند مجوز دارند و مسئله ای از این جهت وجود ندارد. برای شورای پروانه ساخت هم مجوزها صادر شده است البته چند سری متقاضی پروانه ساخت و بازبینی فیلم داریم که با آغاز فعالیت شورای نو اعلام خواهند شد و بعد از انتخاب اعضاء نو با برگزاری جلسات فوق العاده برای مدتی که جلسات تعطیل بود می توانیم جبران کنیم.

فرجی بعلاوه گفت: در سال های گذشته هم در مقطع جابجایی اعضاء محترم شوراها تا معرفی اعضای نو، وقفه و تعطیلی دو یا سه هفته ای و بیشتر وجود داشته است.

وی درباره تعداد اعضاء شوراها نیز بیان داشت: تعداد اعضاء شورای بازبینی برای فیلم های سینمایی طبق قوانین و آیین نامه ها و مصوب هیات دولت از 7 تا 9 نفر است که معمولا، 9 نفر انتخاب می گردد و با حداکثر اعضای شورا، فیلم ها بازبینی می شوند. شورای بازبینی فیلم های غیرسینمایی نیز طبق آیین نامه های مصوب 7 نفر و اعضای شورای پروانه ساخت نیز 5 نفر هستند که می توانند تا 7 نفر هم، افزایش پیدا نمایند. البته، درمورد ترکیب و تعداد اعضایی که در قوانین و آیین نامه ها اشاره شده است ما باید مجری ضوابط باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3301

به "اعضای نو شوراهای پروانه ساخت و نمایش معرفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای نو شوراهای پروانه ساخت و نمایش معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید