اعلام سایت خرید از نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش هدا بلاگ، معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر اینکه ارسال کتاب های نخستین نمایشگاه مجازی کتاب رایگان است، گفت: شرکت پست تمهیداتی اندیشیده تا ناشرانی که مرسولات بیشتری دارند از 5 بامداد کتاب هایشان را تحویل دهند و ارسال نمایند.

اعلام سایت خرید از نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، حسین صفری، معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران درباره آخرین اطلاعات نخستین نمایشگاه کتاب مجازی گفت: با توجه به اینکه نخستین نمایشگاه کتاب مجازی از اول بهمن ماه شروع می گردد، از این رو طبق ضوابط و شرایط حضور در آن، ضروری است تعداد کتاب های اعلامی ناشران در پنل دقیقا منطبق با موجودی واقعی ناشر باشد، چرا که مشاهده عناوین کتاب های خریداری شده در پنل ناشران در ایام نمایشگاه به منزله پرداخت قیمت آن توسط مشتری است. ضمن اینکه، طبق توافق انجام شده در ایام نمایشگاه ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای تحویل دریافت کتاب ها به ناشران مراجعه می نمایند و ناشران موظف هستند کتاب های خود را به ماموران پست تحویل دهد.

وی اضافه نمود: بی توجهی ناشران به این موضوع تخلف محرز محسوب می گردد.

* ارسال کتاب های نخستین نمایشگاه کتاب مجازی رایگان است

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه خریداران، کتاب های خریداری شده از نمایشگاه را رایگان دریافت می نمایند و بابت ارسال کتاب هزینه ای پرداخت نمی نمایند، ادامه داد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران در اولین دوره برگزاری با 20 درصد تخفیف و هزینه ارسال رایگان برای خریدار سه مشارکت نماینده دارد؛ اول خود ناشران سپس، معاونت امور فرهنگی و پست جمهوری اسلامی ایران که برای ناشران فاکتور و هزینه پست زیر 50 هزار تومان و برای خریدار و برای ناشران هزینه را رایگان اعلام نموده است.

* ناشران توجه نمایند عدم مطابقت اطلاعات موجودی کتاب ها موجب مسدودی پنل خواهد شد

صفری گفت: تا به امروز 1730 ناشر تأیید ثبت نام نموده اند. اما ناشران حاضر در نمایشگاه توجه داشته باشند که باید موجودی واقعی را اعلام نمایند. این مساله پیگیری خواهد شد و برای حضور ناشران در نمایشگاه های آینده نیز تاثیرگذار است. مطمئنا اگر سه بار با این مساله روبرو شویم که کتابی اعلام گردد و ناشر موجودی نداشته باشد، همان لحظه پنل ناشر مسدود شده و از ادامه حضور او در نمایشگاه جلوگیری می گردد.

* چند دانشجو، طلبه و استاد دانشگاه برای بن اقدام نموده اند؟ / ثبت نام ادامه دارد

وی درباره میزان ثبت نام بن دانشجویی هم گفت: نزدیک به 92 هزار نفر پروفایل خود را تکمیل نموده اند و اعتبار به کد ملی آن ها تخصیص یافته است؛ از این میان 7500 نفر جز هیات علمی بوده و 7900 نفر طلاب حوزه های علمیه و از این تعداد 72431 نفر هم دانشجو هستند که اعتبار دریافت نموده اند. همچنین فرآیند شارژ بن اعتباری خرید کتاب برای اهالی قلم توسط خانه کتاب و ادبیات ایران انجام می گردد و یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان و طلاب افزایش 25 درصدی دارد و تا سقف 200 هزار تومان برای این گروه اختصاص پیدا نموده که سهم دانشجویان و طلاب 120 هزار تومان است و 80 هزار تومان یارانه به آن اختصاص پیدا نموده است. این یارانه برای استادان حوزه و دانشگاه 400 هزار تومان است که 200 هزار تومان سهم استادان و 200 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و طبق نظام رتبه بندی اهل قلم طبق شاخص هایی که برای نظام ارزیابی بین 200 تا 500 هزار تومان یارانه اعتباری خرید کتاب برای آن ها در نظر گرفته شده است.

* سایت خرید از نمایشگاه کتاب اعلام شد

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به سایت نمایشگاه کتاب در بخش داخلی و خارجی گفت: علاقه مندان می توانند از یکم بهمن ماه در بخش داخلی به نشانی www.tehranbookfair.ir و برای بخش بین الملل به نشانی www.tehranbookfair.com مراجعه نموده و خرید نمایند. بخش خارجی هم ریالی محاسبه خواهد شد. از این رو در بخش داخلی 20 درصد و بخش خارجی 50 درصد تخفیف اعمال می گردد.

صفری درباره زمان شروع فعالیت سایت گفت: همزمان با افتتاحیه نمایشگاه، دسترسی برای مخاطبان نمایشگاه مجازی ایجاد می گردد. در حال حاضر هم ناشران در مرحله ویرایش اطلاعات هستند که شامل موجودی و قیمت می گردد.

* تمهید جدید برای وصول سریع کتاب ها/ تاکسی های اینترنتی به خط شدند

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر اینکه پست در کوشش است با همکاری تاکسیرانی و تاکسی های آنلاین کتاب ها را ارسال کند، گفت: یکی از مهم ترین اتفاقات این نمایشگاه، پست است. طی جلسات متفاوت به دستورالعملی واحد رسیدیم. شرکت پست در تمهیدی بدیع قرار است ناشرانی که مرسوله بیشتری دارند از 5 بامداد با آن ها ارتباط بگیرد تاکتاب ها سریع ارسال گردد. از سوی دیگر برای داخل شهر تهران و سایر شهر ها شرکت پست با همکاری تاکسی های اینترنتی در کوشش است کتاب ها را از این طریق ارسال کند.

* یک توصیه به ناشران

وی در ادامه با بیان یک مساله مهم توضیح داد: ناشران حتما پس از اتمام تکمیل پنل پستی یک بار راستا را به وسیله سامانه ارسال نمایند تا با واحد پستی ارتباط بگیرند.

* از بخش بین الملل نمایشگاه کتاب چه خبر؟

صفری در توضیحی پیرامون حوزه بین الملل گفت: در بخش ناشران خارجی کتاب هایی وارد کشور شده است، بنابراین تا به امروز 16 ناشر و موزع بالغ بر 180 هزار عنوان کتاب را نهایی نموده اند و اکنون کتاب ها در حال ارزیابی هستند. اما در حوزه بین الملل و نمایشگاهی 110 شرکت نماینده (30 ایرانی و 80 خارجی) از 24 کشور حضور دارند. هر ناشر هم 15 عنوان کتاب را می تواند در سامانه بارگذاری کند.

وی در سرانجام گفت: این نمایشگاه یکم تا ششم بهمن ماه برگزار می گردد و پیوست بین المللی وجود دارد و کتاب های خارجی با 50 درصد تخفیف عرضه می شوند.

* شرایط و ضوابط خرید کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به توضیح زیر است:

1. در این نمایشگاه، کتاب های منتشر شده از سال 1392 تا به امروز از سوی ناشران شرکت نماینده در نمایشگاه عرضه شده است.

2. سفارش و خرید کتاب به صورت 24 ساعته در ایام نمایشگاه قابل انجام است.

3. اضافه نمودن کتاب به سبد خرید صرفا به معنی رزرو موقت کتاب است و تا زمانی که مبلغ سفارش پرداخت نگردد، فرایند خرید تکمیل نخواهد شد.

4. ضروری است هنگام خرید به مشخصات کتاب اعم از عنوان، ناشر، سال نشر، قیمت و ... دقت کنید، چرا که پس از پرداخت و تکمیل فرآیند خرید، امکان تغییر یا لغو سفارش وجود ندارد.

5. پیغامک های مربوط به این نمایشگاه تنها به وسیله سرشماره 30004141 و به صورت یک طرفه و بدون قابلیت دریافت پیغام ارسال می گردد.

6. به منظور رعایت نکات امنیتی، پرداخت وجه خرید کتاب صرفاً به وسیله درگاه های داخل سامانه نمایشگاه مجازی معتبر است. هرگونه پرداخت اعم از خرید کتاب یا دریافت مرسوله، خارج از این درگاه ها مجاز نیست و مسئولیت آن بر عهده خریدار است. در روبروه با چنین مواردی به شماره 91009898-021 (پشتیبانی نمایشگاه) اطلاع رسانی گردد.

7. در این نمایشگاه ارسال کتاب توسط ناشر، چه به وسیله پست و یا به روش های دیگر، برای خریدار رایگان است و خریدار فقط باید مبلغ نهایی خرید کتاب ها را طبق سفارش و فاکتور، صرفاً به وسیله درگاه های سامانه نمایشگاه مجازی پرداخت کند. هرگونه درخواست وجه از خریدار خارج از این روال ممنوع و تخلف است. خریداران در صورت روبروه با چنین مواردی، مراتب را به شمارۀ 91009898-021 اطلاع دهند.

8. خریدار موظف به درج نشانی پستی دقیق است و مسئولیت هرگونه خطا در نشانی بر عهده خریدار است.

9. تغییر نشانی پس از تکمیل فرایند خرید و پرداخت وجه، امکان پذیر نیست.

10. امکان تحویل کتاب در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان پذیر نیست و ضروری است نشانی تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.

11. داخل هر بسته ارسالی از سوی ناشر، یک فاکتور شامل کتاب های خریداری موجود در آن بسته واقع شده است.

12. در صورت ارسال کتاب توسط ناشر به وسیله شرکت پست کد رهگیری به شماره تماس خریدار پیغامک خواهد شد.

13. در صورت ارسال کتاب توسط ناشر از طرق دیگر غیر از شرکت پست، شماره تلفن متصدی ارسال در پنل خریدار قابل مشاهده است.

علاقه مندان می توانند برای اطلاع از نحوه ثبت نام ناشران، بن نمایشگاه، سرویس های ارسال محصولات و سامانه فروش با سامانه پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران به شماره 91009898-021 تماس بگیرند. همچنین ارسال پیغام به وسیله منوی تماس با ما فراهم شده است و متقاضیان می توانند به وسیله منوی پشتیبانی در پنل کاربری نیز تیکت ارسال نمایند.

از ویژگی های نمایشگاه مجازی کتاب تهران این است که امکان تخلف توسط ناشرنما ها از بین رفته و قابلیت نقد کردن بن کارت ها وجود ندارد و یارانه اهدا شده به اهالی قلم، دانشجویان، طلاب و استادان دانشگاه صرف خرید کتاب خواهد شد. همچنین امکان فروش کتاب های غیر توسط ناشرنما ها ممکن نیست و امکان تخلف در نمایشگاه مجازی کتاب برخلاف نمایشگاه فیزیکی از متخلفان سلب شده است.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2272

به "اعلام سایت خرید از نمایشگاه مجازی کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام سایت خرید از نمایشگاه مجازی کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید