افتتاح و بهره برداری ازمرکز مسائل ویژه یادگیری منطقه محروم کوهنانی لرستان

به گزارش هدا بلاگ، تهران (پانا) - هم زمان با ایام الله مبارک دهه فجر، نوزدهمین مرکز دولتی مسائل ویژه یادگیری استان لرستان در منطقه محروم کوهنانی افتتاح شد.

افتتاح و بهره برداری ازمرکز مسائل ویژه یادگیری منطقه محروم کوهنانی لرستان

حمید طریفی حسینی با حضور ویدئو کنفرانسی در افتتاح نوزدهمین مرکز مسائل ویژه یادگیری استان لرستان، اظهار کرد: افتتاح این مرکز در یکی از محروم ترین منطقه ها استان لرستان، گامی در جهت توسعه عدالت آموزشی و افزایش کیفیت آموزش است.

طریفی حسینی با بیان این که مراکز مسائل ویژه یادگیری، مراکزی تخصصی هستند که خدمات به دانش آموزان عادی ارائه می دهند، گفت: یکی از رسالت های مهم این مراکز، پیشگیری از افت تحصیلی و کیفیت بخشی به آموزش است.

وی اضافه نمود: برخی دانش آموزان ممکن است به لحاظ توانمندی شناختی و هوشی مسئله ای نداشته باشند اما در برخی دروس دچار مشکل هستند و گاهی اوقات این مشکل کوچک ممکن است منجر به افت تحصیلی و ترک تحصیل شود که مراکز مسائل ویژه یادگیری با شناسایی به موقع این مسائل و مداخلات بهنگام نقش مهمی در رفع مسائل تحصیلی دانش آموزان دارند.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان این که مراکز مسائل ویژه یادگیری علاوه بر رفع مسائل آموزشی دانش آموزان، وظیفه توانمندسازی معلمان و اولیا را هم برعهده دارند، گفت: راه اندازی این مراکز از جمله فعالیت های مشترک بین آموزش وپرورش استثنایی و آموزش وپرورش عادی است و امید است این همگرایی در بقیه امور هم تسری یابد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3454

به "افتتاح و بهره برداری ازمرکز مسائل ویژه یادگیری منطقه محروم کوهنانی لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح و بهره برداری ازمرکز مسائل ویژه یادگیری منطقه محروم کوهنانی لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید