افشاگری اپل علیه تسلا

به گزارش هدا بلاگ، وزنیاک، یکی از بنیانگذاران شرکت اپل، اعلام نموده خودرو های تسلا با قابلیت خودران بسیار ناامن هستند. به نقل از فیوچریسم، استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، در مصاحبه ای نو مطرح نمود که کوشش های شرکت تحت رهبری ایلان ماسک برای راه اندازی سیستم رانندگی خودران، موارد امنیتی زیادی را نادیده می گیرد و به صورت مداوم تسلا را برای رانندگی، ناامن می نماید.

افشاگری اپل علیه تسلا

به گزارش فارس، وزنیاک طی مصاحبه تلویزیونی به سی ان ان گفت: اگر می خواهید مطالعه ای در خصوص اشتباهات هوش مصنوعی انجام دهید و ببینید توانایی این را دارد که در هر فرصتی شما را بکشد، یک خودروی تسلا خریداری کنید. وی گفت: اجازه دادن به تسلا برای در اختیار گرفتن کنترل فرمان خودرو خطرات زیادی دارد.

وزنیاک مدت هاست منتقد نرم افزار خودران تسلا بوده و معتقد است واقعیت بسیار متفاوت تر از ادعا های بلند پروازانه ماسک است. اظهارات وزنیاک چندان هم از حقیقت دور نیست، زیرا ما طی سال ها شاهد برخورد های مرگبار متعددی بوده ایم که در آن خودرو ها ویژگی راننده اتوماتیک را داشتند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده در سال 2021 خاطرنشان کرد به دلیل بعضی تصادفات، در حال تحقیق درباره سازنده خودرو های برقی است. سپس در سال گذشته، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت دادگستری در حال آنالیز بیش از دوازده تصادف مربوط به ویژگی های خودران است. این تصادفات باعث مرگ سرنشینان شده بودند. ظاهرا به رغم بازاریابی بحث برانگیز تسلا و وعده های مکرر ماسک، خودرو های تولیدی نمی توانند در سال 2023 به طور کامل سیستم خودران را پیاده نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3670

به "افشاگری اپل علیه تسلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری اپل علیه تسلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید