النجبا: اخراج اشغالگران آمریکایی، تنها راه جلوگیری از تجاوز خارجی به عراق است

به گزارش هدا بلاگ، سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق در واکنش به تجاوز هوایی روز گذشته ترکیه به این کشور، گفت که با اخراج اشغالگران آمریکایی، راه تجاوز به بغداد بسته خواهد شد.

النجبا: اخراج اشغالگران آمریکایی، تنها راه جلوگیری از تجاوز خارجی به عراق است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نصر الشمری سخنگوی رسمی جنبش النجباء در واکنش به تجاوز هوایی روز گذشته ترکیه به عراق گفت: علت اصلی نقض فاحش حریم هوایی عراق توسط ترکیه، ضعف موضع رسمی (بغداد) در قبال نقض مداوم و تحریک آمیز جنگنده های آمریکایی است.

یک فروند پهپاد شناسایی ترکیه شامگاه چهارشنبه با نقض حریم هوایی عراق وارد خاک این کشور شد.

پهپادهای ترکیه پس از نقض حریم هوایی عراق، شمال شهر مخمور (در جنوب غرب اربیل) را بمباران کردند که در پی آن دو غیرنظامی زن از ساکنان اردوگاه کشته شدند.

الشمری تأکید کرد که جنگنده های آمریکایی، هیچ اهمیتی برای حاکمیت زمینی و هوایی عراق، قائل نیستند و ما نیز تجاوز ترکیه را محکوم می کنیم.

متن پیغام الشمری

شبکه خبری النجباء به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد که تنها راه، برای جلوگیری از هر گونه تجاوز خارجی، اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی است.

الشمری در خاتمه خاطر نشان کرد، باید جلوی تجاوزات مکرر آمریکایی ها گرفته گردد و فقط بدین ترتیب، دیگر، [از تداوم تجاوزات] بازداشته خواهند شد و پیش از تخطی از مرزهای عراق، حساب کار خود را خواهند کرد.

ترکیه در توجیه تجاوزات خود به عراق، مدعی است که علیه مواضع پ .ک .ک دست به عملیات می زند. عملیات آنکارا علیه پ.ک.ک بیش از دو سال است که در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور و نیز از چند ماه قبل در شمال عراق و ارتفاعات قندیل شروع شده است.

نیروی هوایی ترکیه از جولای 2015 و درپی شکسته شدن توافق آتش بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران نموده است. مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ ک ک است.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می گردد، بعد از شکستن توافق آتش بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال 1984 مبارزه مسلحانه ای را با دولت ترکیه شروع نموده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از 40هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری های 30 ساله کشته شدند.

خ

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 458

به "النجبا: اخراج اشغالگران آمریکایی، تنها راه جلوگیری از تجاوز خارجی به عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "النجبا: اخراج اشغالگران آمریکایی، تنها راه جلوگیری از تجاوز خارجی به عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید