اهتمام صنایع فارس برای خرید محصول خیار کشاورزان

به گزارش هدا بلاگ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از نشست با فعالین بخش کشاورزی در حوزه صنایع فرآوری خیار، ترشیجات و شوریجات اطلاع داد و گفت: مقرر شد این صنایع با ظرفیت بیشتری فعالیت نمایند و در خرید محصول خیار کشاورزان استان فارس اهتمام جدی ورزند.

اهتمام صنایع فارس برای خرید محصول خیار کشاورزان

مجتبی دهقان پور با اشاره به اینکه در چند روز گذشته محصول خیار کشاورزان این استان خریداری نمی شد، توضیح داد: در نشست مذکور مصوب شد صنایع تبدیلی با قیمت توافقی معین شده که مورد رضایت کارخانجات صنایع تبدیلی و کشاورزان فراوری نماینده است نسبت به امر خرید مبادرت نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مورد مسئله موصوف سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توانسته است یک نقش تسهیل گری را ایفا نماید و به حمد الله مشکل رفع گردد، اضافه کرد: من وظیفه خود می دانم از همه عزیزانی که در حل این مشکل نقش داشتند از جمله صنایع تبدیلی استان تشکر کنم.

وی با اذعان به اینکه صنایع غذایی استان فارس با وجودی که می توانستند محصول را از سایر نقاط کشور با قیمت پایین تری تامین نمایند، اعلام کرد: همت کردند و پای کار آمدند و این عزم را پیدا کردند تا خرید محصول فراوریی کشاورزان این استان را در اولویت بگذارند.

او از کشاورزان سخت کوش و کوشش گر استان فارس که با وجود همه خسارت های وارد شده از سیل اخیر مسائل را با آرامش دنبال و پیگیری کردند تقدیر و اظهار کرد: مقرر شده است که این خرید به مدت دو هفته ادامه داشته باشد تا از اوج فراوری خیار استان کاسته گردد و ضرری متوجه کشاورزان نگردد.

دهقان پور با اشاره به اینکه پس از مدت مذکور برنامه ریزی خواهیم کرد تا متناسب با احتیاج بازار خرید ادامه داشته باشد، ابراز کرد: سال جاری حدود 1340 هکتار از اراضی استان فارس به کشت خیار اختصاص داشت که مقدار فراوری نیز در واحد سطح افزایش پیدا نموده بود و شاید همین نیز مقداری باعث باشد که مقدار عرضه از تقاضای این محصول پیشی بگیرد.

او از توسعه کشت قراردادی خیار به عنوان یکی از سیاست های مد نظر و مصوب در نشست خود با صنایع یاد و تشریح کرد: برای اینکه کشاورز ما قبل از فراوری بداند که محصولش بازار دارد و متناسب با آن فراوری کند، یک قراردادی با کارخانجات صنایع تبدیلی منعقد می نماید که بر اساس آن بتواند فراوری کند و محصول تضمینی برای خریدش باشد لذا این سیاست را دنبال می کنیم.

او به لزوم و ضرورت احصا احتیاج بازرگانی برای عرضه در بازار و احتیاج صنایع تبدیلی به محصول خیار به عنوان یکی از مواردی که باید دنبال گردد نیز اشاره نمود و اضافه کرد: متناسب با آن معین می گردد که چقدر سطح زیرکشت و چه مقدار فراوری برای خیار احتیاج هست تا بتوانیم بین عرضه و تقاضا یک تعادل برقرار کنیم.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مرداد 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3551

به "اهتمام صنایع فارس برای خرید محصول خیار کشاورزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهتمام صنایع فارس برای خرید محصول خیار کشاورزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید