اپل آیپد را برای افزایش تولید آیفون قربانی می کند

به گزارش هدا بلاگ، اپل هم مانند چندین شرکت دیگر تا حد زیادی تحت تأثیر کمبود جهانی تراشه قرار گرفته و به همین علت عرضه محصولاتی مانند سری آیفون 13 و اپل واچ سری 7 کمتر از حد انتظار بوده است. حالا بر اساس یک گزارش تازه، اپل در حال کاهش تولید آیپد به منظور استفاده از قطعات لازم برای آیفون ها است.

اپل آیپد را برای افزایش تولید آیفون قربانی می کند

سایت معتبر Nikkei Asia به نقل از منابع معتبر نوشته که اپل تولید آیپد را به طور قابل توجهی کاهش داده تا از وجود قطعات کافی برای تولید سری آیفون 13 اطمینان حاصل کند. با توجه به اینکه تقاضا برای خرید سری آیفون 13 بیشتر است، اپل می خواهد با این کار تا حد ممکن چالش های مربوط به کمبود عرضه را برطرف کند.

طبق این گزارش، اپل تولید آیپد را حدود 50 درصد کاهش داده و همچنین میزان تولید آیفون های قدیمی هم کمتر شده و در عوض گوشی های سری آیفون 13 در اولویت قرار گرفته اند. با توجه به اینکه در آمریکا و اروپا بحران کرونا تا حد زیادی فروکش کرده، تقاضا برای خرید جدیدترین محصولات اپل به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در این میان اگرچه آیفون همچنان پرفروش ترین محصول اپل محسوب می شود، اما در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر حدود 40.3 میلیون آیپد به فروش رسیده که همین آمار از محبوبیت زیاد این تبلت ها خبر می دهد.

در این میان، این تصمیم اپل زمان انتظار برای دریافت آیپد را افزایش خواهد داد. در حال حاضر برخی کاربران خبر داده اند که بعد از ثبت سفارش آیپد در سایت اپل، به آن ها اعلام شده که باید حدود 45 روز برای دریافت آیپد خود صبر کنند. روز گذشته اپل در سایت خود پیامی مبنی بر خرید زودهنگام منتشر کرد تا سفارش های کاربران قبل از فصل تعطیلات به دست آن ها برسد.

چند روز قبل مدیر امور مالی اپل در جریان رونمایی از گزارش مالی سه ماهه چهارم 2021 بیان نمود که در سه ماهه بعدی، انتظار می رود فروش تمام محصولات اپل به غیر از آیپد افزایش پیدا کند. حالا با توجه به کاهش تولید آیپد، دلیل این هشدار مشخص شده است. طبق اعلام کارشناسان، بحران کمبود جهانی تراشه تا سال آینده ادامه پیدا می کند و این یعنی اپل و دیگر شرکت ها باید تا ماه ها با این چالش ها دست و پنجه نرم کنند.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3302

به "اپل آیپد را برای افزایش تولید آیفون قربانی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل آیپد را برای افزایش تولید آیفون قربانی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید