بازداشت ها در ترکیه ادامه دارد، دستگیری 18 نفر به اتهام ارتباط با کودتا

به گزارش هدا بلاگ، پلیس ترکیه امروز هجده نفر را در ده استان، به اتهام ارتباط با کودتای نافرجام چهار سال پیش بازداشت کرد.

بازداشت ها در ترکیه ادامه دارد، دستگیری 18 نفر به اتهام ارتباط با کودتا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیرو های امنیتی ترکیه در ادامه پاکسازی نهاد ها و سازمان های دولتی این کشور از اعضا و وابستگان جنبش فتح الله گولن واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین، امروز (سه شنبه) 18 نفر را بازداشت کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی دادستانی های آنکارا و قونیه برای سی ویک نفر از مظنونان به همکاری با سازمان گولن و دست داشتن در کودتای نافرجام پانزدهم جولای 2016 حکم جلب صادر کرد که تا کنون 18 نفر از آن ها بازداشت شده اند.

این افراد در جریان عملیات همزمان پلیس و نیرو های امنیتی ترکیه در 10 استان این کشور، از جمله آنکارا و قونیه بازداشت شدند و عملیات پیگرد قانونی برای مابقی مظنونان ادامه دارد.

این افراد به استفاده از نرم افزار بای لاک - برنامه مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا - متهم شده اند. مقامات ترکیه می گویند عوامل کودتای چهار سال پیش، بعد از آنکه گروه های ارتباطی آن ها در شبکه اجتماعی واتس آپ لو رفته بود، از نرم افزار بای لاک برای هماهنگی استفاده کردند.

آنکارا سازمان گولن را - که اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهاد ها و سازمان های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام 15 جولای 2016 می داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.

در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود 250 نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

چهارشنبه هفته پیش بود که سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در مراسم چهارمین سالگرد شکست کودتاچیان، با ارائه آمار جدیدی از فرایند پاکسازی این کشور از عوامل گولن، گفت تا کنون 282790 نفر به بهانه ارتباط با کودتا بازداشت شدند که 94975 نفر از آن ها با حکم دادگاه به زندان رفتند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1166

به "بازداشت ها در ترکیه ادامه دارد، دستگیری 18 نفر به اتهام ارتباط با کودتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت ها در ترکیه ادامه دارد، دستگیری 18 نفر به اتهام ارتباط با کودتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید