با تولیدات دانش بنیان؛ صنعت پلاستیک کشور یک گام به سوی خودکفایی برداشت خبرنگاران

به گزارش هدا بلاگ، یک شرکت دانش بنیان توانسته است با تاسیس یک خط تولید فناورانه کشور را از واردات قطعات مهم و اصلی دستگاه تزریق پلاستیک بی نیاز کند.

با تولیدات دانش بنیان؛ صنعت پلاستیک کشور یک گام به سوی خودکفایی برداشت خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جواد عباسی مدیرعامل شرکت دانش بنیان کانی پلاست شیلر، گفت: تمام محصولات پلاستیکی که در زندگی مشاهده می کنیم، اعم از لوله های پلاستیکی، بست ها و ظروف پلاستیکی غالباً به وسیله دستگاه هایی به نام دستگاه تزریق پلاستیک ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کانی پلاست شیلر، در ادامه افزود: وابستگی ما در مورد این دستگاه و قطعات آن به خارج از کشور باعث ایجاد اختلال در خطوط تولید می شد. به همین دلیل، با گردآوری یک گروه جوان و نخبه قطعات اصلی و مهم این دستگاه شامل سیلندر و مارپیچ دستگاه تزریق پلاستیک را بومی سازی کردیم.

این فعال دانش بنیان، ضمن اشاره به اهمیت بومی سازی قطعات در کشور، گفت: به دلیل کیفیت بسیار خوب محصولات تولیدی در شرکت ما و قیمت رقابتی آن، شرکت های ایرانی ترجیح می دهند تا از محصولات ما به جای محصولات تولید شده در جنوب شرفی آسیا استفاده کنند و این موصوع باعث افتخار این مجموعه دانش بنیان است.

عباسی ضمن تاکید مجدد بر کیفیت گرایی در رقابت های تجاری، افزود: یکی دیگر از صنایعی که در نظر داریم تا محصولات آن را بومی سازی کنیم. دستگاه ها و خط تولید الیاف است. این تجهیزات از خارج از کشور وارد می شود و ما در حال حاضر با تاسیس یک واحد تحقیق و توسعه تخصصی، مطالعات و تحقیق گسترده ای در این حوزه انجام داده ایم و به زودی خط تولید این دستگاه ها در کارخانه راه اندازی می شود.

وی همچنین بیان نمود: این تجهیزات پسماند های پلاستیکی مانند بطری های نوشیدنی را به نوعی الیاف تبدیل می کند که در موارد مختلفی از جمله در صنعت نساجی کاربرد دارد. بی شک، کار های بسیار ارزشمندی در کشور ما در زمینه بومی سازی محصولات دانش بنیان انجام گرفته است. با این همه هنوز محصولات بسیاری وجود دارد که باید به همت جوانان متخصص، بومی سازی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2726

به "با تولیدات دانش بنیان؛ صنعت پلاستیک کشور یک گام به سوی خودکفایی برداشت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تولیدات دانش بنیان؛ صنعت پلاستیک کشور یک گام به سوی خودکفایی برداشت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید