با نمونه های کاربردی هارمونی رنگ در اتاق نشیمن آشنا شوید

به گزارش هدا بلاگ، دانستن زبان رنگ ها برای تغییر فضای خانه ضروری است. ترکیب رنگ ممکن است برای اتاق نشیمن کوچک یا بزرگ متفاوت باشد. به طور مقال ، اگر می خواهید اتاق نشیمن خود را بزرگ تر و جادارتر نشان دهید ، استفاده از رنگ های روشن ممکن است کافی نباشد. معیارهایی مانند بافت و سطوحی که عمق می بخشد ، آینه های تزئینی ، هارمونی در رنگ سقف و کف دیوار به طور کامل نما را تغییر داده و به آن عمق می بخشد. در این مقاله شما را با چند نمونه کاربردی هارمونی رنگ اتاق نشیمن آشنا می کنیم.

با نمونه های کاربردی هارمونی رنگ در اتاق نشیمن آشنا شوید

سقف و دیوار یکرنگ

اگر رنگ سقف و دیوار را به یک رنگ بزنید ، این ادراک مرزها را از بین برده و می تواند آن را گسترده تر از آنچه هست جلوه دهد. اگر از رنگ ها و طرح های چشم نواز اجتناب کنید ، ارائه ظاهری وسیع تر و جادارتر آسان تر خواهد بود. علاوه بر این ، انتخاب وسایل دکوری مانند مبلمان ، اکسسوری ، عنصر فرش یا پرده در دکوراسیون ، آسان تر خواهد بود.

رنگ های متضاد

اگر دوست دارید از جلوه های متضاد در رنگ اتاق نشیمن خود بهره ببرید ، ایجاد فضای پویاتر برای شما آسان تر خواهد بود. اگر می خواهید ظاهری پویاتر با رنگ های گرم ارائه دهید ، هماهنگی رنگ دیوار یا کفپوش و مبلمان یا اکسسوری را مرور کنید. اول از همه ، اگر یک اثر کنتراست مورد نظر باشد ، فضایی جادار با رنگ های روشن در دیوار یا پوشش های کف درست نمایید. محصولات مبلمان ، اکسسوری با عناصر فرش و پرده می توانید جلوه ای متضاد با کیفیت های دلخواه ایجاد کنید.

ایجاد پالت رنگ دلخواه

اگر می خواهید فضای آرام تری ایجاد نمایید ، پالتی از رنگ های پاستلی درست نموده و از این رنگ ها از مبلمان گرفته تا پوشش های کف بهره ببرید تا به نتیجه ای چشم نواز در رنگ اتاق نشیمن برسید. ایجاد یک پالت رنگ مزایایی خواهد داشت. شما می توانید ایده واضح تری در خصوص اینکه کدام رنگ ها را انتخاب نموده و یا چگونه ترکیب رنگ ها را در دکوراسیون ایجاد کنید ، به خصوص هنگام خرید یک کالا یا تصمیم گیری در خصوص پوشش کف دیوار ، داشته باشید.

چگونه در دکوراسیون ترکیب رنگ کنیم؟

در واقع هیچ پاسخ روشن و قطعی برای این سوال وجود ندارد. در حین ایجاد ترکیب رنگی ، نکته کلیدی در رنگ اتاق نشیمن که به وسیله معماران حرفه ای داخلی طراحی می گردد ، طرحی است که با پالت هارمونی رنگی خود می تواند هم هماهنگ و هم مجذوب نماینده باشد ؛ بدون اینکه چشم ها را خسته کند.

مدل های تطبیق رنگ در مبلمان

اگر می خواهید مبلمان منزل خود را انتخاب کنید ، قبل از هر چیز باید به هماهنگی دیوارها ، پرده ها و اکسسوری ها با مبلمان توجه کنید و به طور کلی شورش رنگی خسته نماینده ایجاد نکنید. اپلیکیشن های رنگ های سازگار را روی تلفن خود نصب کنید تا کار شما را در اولویت های مبلمان آسان تر نمایند.

طراحی منحصر به فرد

علاوه بر هارمونی رنگ اتاق نشیمن ، ایجاد بافتی خاص و تعیین در دکوراسیون منزل شما نیز بسیار مهم است. برای این کار ، هنگام مرور پیشنهادات پالت هارمونی رنگی ، حتما سعی کنید از رنگ هایی که دوست دارید ترکیب رنگی ایجاد کنید.

رنگ های زنده و رنگ های خنثی در کنار هم

اگر ترجیح می دهید از رنگ های زنده و گرم در رنگ اتاق نشیمن بهره ببرید ، ترکیب هایی را انتخاب نمایید که این رنگ ها را برجسته کند. هماهنگی تناژ رنگ های گرم بر پرده ها ، عنصر فرش و عناصر تزئینی غالب است. چیزی که این رنگ ها را متمایز می نماید ، پوشش دیوار با رنگ های خاکستری خنثی و مبلمان با رنگ های ساده تر است.

سایه های سرمه ای ، زرد و رنگ های خنثی

سایه های آبی آرامش را منتقل می نمایند و اثر تسکین دهنده ای دارند. اگر مجبور به استفاده از رنگ های تیره تری نسبت به آبی در رنگ اتاق نشیمن هستید ، سرمه ای می تواند جزو رنگ های مورد نظر شما باشد. یک پالت رنگی از سرمه ای و زرد بر کفپوش های اتاق نشیمن ، مبلمان یا لوازم تزئینی درست کنید.

رنگ های گرم

رنگ های زنده یا رنگ های گرم دارای رنگ هایی هستند که توجه را به خود جلب می نمایند. البته شما نمی خواهید یک آشفتگی چشم نواز ایجاد نموده و ممکن است نخواهید سالنی را تزئین کنید که در آن توجه به انبوه مبلمان یا آشفتگی رنگ ها پرت گردد. به خصوص سالن ها محل استراحت و نشیمن است که خستگی و استرس روز را برطرف می نماید. بنابراین بهتر است از ترکیب رنگ های گرم مانند قرمز با رنگ های مکمل در رنگ اتاق نشیمن بهره ببرید.

اتاق نشیمن دل انگیز

بهتر است مقداری نور خورشید را به شکل درخشش های زرد بر روی پرده ها ، فرش ها و پارچه های پرده امتحان کنید. یک سایه آفتابی انتخاب نمایید ، اما به یاد داشته باشید که آن را با رنگ خاکستری سفید یا خنثی به آرامی رنگ کنید. یک رنگ زرد آفتابی به دیوار ویژگی خود اضافه نموده ، اما آن را محدود نمایید. زیاده روی کردن با چنین رنگ های خیره نماینده ای می تواند هدف اصلی شما را از طراحی متفاوت رنگ اتاق نشیمن متفاوت خراب کند.

رنگ های پاستلی

نظرتان در خصوص تجهیز اتاق نشیمن با هماهنگی تناژ رنگ های موثر و چشم نواز در ایجاد فضایی آرام تر چیست؟ شما می توانید یک اتاق نشیمن مدرن را با رویکرد پیچیده آن مبله کنید و فضای خانه خود را با رنگ های پاستلی کاملاً تغییر دهید. مبلمانی که راحتی را ارائه می دهد با هماهنگی رنگ ها مطابقت دارد و با دکوراسیون اتاق نشیمن بسیار مجذوب نماینده و شیک تکمیل می گردد.

رنگ های پاستلی و خنثی جلوه های مشابهی ایجاد می نمایند. به عنوان مثال ، سایه های خاصی از آبی می تواند مثبت بودن منتقل شده به اتاق را افزایش دهد. این کار یک اثر تسکین دهنده ایجاد نموده و آن را به ایده آل ترین رنگ اتاق نشیمن تبدیل می نماید.

هارمونی رنگ های زنده

با افزودن رنگ های زنده به رنگ اتاق نشیمن خود ایجاد فضایی گرم را آسان تر کنید و با توجه به بعضی از وسایل دکوری جلوه محیط را افزایش دهید. از رنگ خاکستری دودی یا سفید به عنوان سایه پایه استفاده نموده و از رنگ های غنی آبی ، زرد ، قرمز و سبز بهره بگیرید. به جای تکه های مبلمان ، آثار هنری را با رنگ های غلیظ در نظر بگیرید. شما می توانید فرش ها و پرده هایی با همان کیفیت داشته باشید ، اما روی یک عنصر تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. در غیر این صورت ، اتاق خانواده بیش از حد نمایشی به نظر می رسد.

آبی آرام

اثر تسکین دهنده رنگ های ملایم غیر قابل انکار است. با ترکیب رنگ های آرام آبی می توان چشم انداز ای چشم نواز ایجاد کرد. مطابق با سلیقه خود آیتم های کنتراست را اضافه نموده و در دکوراسیون اتاق نشیمن تفاوت ایجاد کنید. از مدل فرشی که بر فرم های هندسی با هماهنگی رنگ های آبی و مایل به سفید تأکید دارد استفاده نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3591

به "با نمونه های کاربردی هارمونی رنگ در اتاق نشیمن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با نمونه های کاربردی هارمونی رنگ در اتاق نشیمن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید