برادرکشی غیرعمد، دری که باز شد

به گزارش هدا بلاگ، دستگاه قضا که مصلحت را در عدم مبارزه با غول فسادی که قرار بود کشور را به میدان جنگ تبدیل کند می دید، به دنبال کلیدی بود تا این مشکل را حل نماید، آقای روحانی با کلید خود این قفل را باز کرد.

برادرکشی غیرعمد، دری که باز شد

گروه دانشگاه خبرنگاران، احد شجاع؛* مسئله مبارزه با فساد دانه درشت ها هرچند در سطح خرد و کلان به مثابه غولی بود که مبارزان با فساد را در سطوح مختلف نظام جمهوری اسلامی از قوه قضائیه به عنوان علمدار مبارزه بافساد گرفته تا نهاد های مختلف ذی ربط را دچار چالش هایی نموده بود که به ظاهر مصلحت نبود تا علنا و مستقیما سراغ دانه درشت های فساد بروند.

اما دو اتفاق را می توان به عنوان نقطه عطف آغاز مبارزه ای دانست که یکی مهم تر از دیگری راه را برای دستگاه قضا و نهاد های امنیتی کشور باز کرد تا با سرعت بیشتر راه مبارزه با جریانی را در پیش بگیرند که به اختاپوس فساد معروف شده است.

نقطه عطف اول را می توان تحت عنوان برادر کشی غیر عمد نام برد که در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری سال 96 رخ داد.

صحبت های آقای روحانی در رابطه با اقدام علیه فساد و بیان اینکه با کسی عهد اخوت نبسته و باید با مفسدان مبارزه کرد. این اتفاق مهم عملا دست نهاد های مبارزه بافساد را باز کرد تا بدون در نظر دریافت مصلحت سراغ اختاپوس فساد بروند و حسین فریدون برادر جناب آقای روحانی را که یکی از پا های اختاپوس مذکور بود را پای میز محاکمه بکشانند این همان برادرکشی غیر عمد بود که میدان مبارزه با فساد را به ضرر مفسدان تقویت کرد.

عملا مبارزه با غول فسادی که قرار بود کشور را به میدان جنگ تبدیل کند، آقای روحانی وعده داده بود در صورت دستگیری برادرش اتفاق خواهد افتاد با سوء تدبیر مدافع فساد علیه مفسدان رقم خورد و دستگاه قضا که مصلحت را در عدم مبارزه با این فساد میدید و دنبال کلیدی بود تا این مشکل را حل نماید آقای روحانی با کلید خود این قفل را باز کرد و دَرِ مبارزه با اختاپوس فساد به روی قوه قضائیه باز شد.

اما نقطه عطف دوم که در یزد رقم خورد و عملا دروازه های مبارزه با فساد را به روی نهاد های مختلف بازکرد را میتوان به اختاپوس کشی ناشیانه تعبیر کرد.

فریاد های رئیس جمهور در نقد های تند علیه دستگاه قضا و مبارزه بدون قید و شرط با دانه درشت ها مرگ جریانی را رقم زد که همه مردم منتظرش بودند. اینک با سخنان آقای روحانی حتی افراد وابسته به او در نهاد های مختلف هم راه مبارزه با فساد را نمی توانند ببندند و حتی بعضی افراد وابسته به او هم علیه اظهارات او دست به قلم شده اند.

در حال حاضر این نقطه عطف دوم شرایطی را ایجاد نموده که اگر خود آقای روحانی هم در فساد نقش داشته باشد دستگاه قضا بدون ملاحظات و مصلحت ها می تواند او را پای میز محاکمه بکشد بطوری که نزدیک ترین افراد به رئیس جمهور هم نتوانند اعتراض نمایند.

اما نقش مردم و جریان ها در مبارزه با فساد هم از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با حمایت همه جانبه از قوه قضائیه در برابر حملات پایانی غول فساد مقاومت نمایند.

وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً

احد شجاع فعال دانشجویی؛ خراسان شمالی دانشگاه بجنورد

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس نماینده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 58

به "برادرکشی غیرعمد، دری که باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برادرکشی غیرعمد، دری که باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید