برای شغل آرایشگری از کجا باید آغاز نمود؟

به گزارش هدا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- اگر شما از آن دسته افراد هستید که قصد دارید وارد شغل آرایشگری شوید اما نمی دانید که برای آغاز شغل آرایشگری چه کار کنید، خواندن این مقاله که به شما می آموزد برای آرایشگری از کجا باید آغاز نمود.

برای شغل آرایشگری از کجا باید آغاز نمود؟

آرایشگری یکی از شغل های شاد و بسیار سرگرم نماینده بوده و از جمله مشاغلی است برای انجام آن علاوه بر خلاقیت و دارا بودن مهارت های دستی عالی، باید مهارت های فنی آن که شامل اصول کوتاه کردن، رنگ کردن، دکلره کردن، درست کردن و حالت دادن به مو است و بعلاوه آرایش و گریم حرفه ای صورت را در آکادمی های آزاد آرایشگری که زیر نظر فنی و حرفه ای هستند، بگذرانید.

به طور کلی این شغل از جمله مشاغلی است که باید به صورت تیمی صورت گرفته و هر فرد تخصص خاصی که شامل کوتاهی ، شینیون و براشینگ کردن مو، آرایش و میکاپ صورت ، مانیکور و پدیکور کردن ناخن ، اپیلاسیون و غیره است را انجام دهد.

همه انسان ها میل به زیبایی بیشتر ظاهر خود را داشته و آرایشگران به علت مهارت منحصر به فردی که برای محافظت و حالت دادن به موها و انجام کارهای گریم و میکاپ دارند به زیبایی بیشتر ظاهر افراد یاری می نمایند.

برای شغل آرایشگری از کجا باید آغاز نمود؟

اولین گام برای آغاز شغل آرایشگری انتخاب یک آکادمی مناسب است ، بدین منظور افراد باید دوره های آرایشگری را در آکادمی های آرایشگری زیر نظر مربیان مجرب بگذرانند تا بتوانند با متدهای آرایشگری آشنا شده و به راحتی آنها را انجام دهند.

در این آکادمی ها هنرجویان باید 7 شاخه آرایشگری را گذرانده و بتوانند با ابزار های حرفه ای آرایشگری کار نمایند و پس از تمرین زیاد بر روی مدل و گذراندن آزمون های فنی و حرفه ای پیروز به کسب مدرک شوند. زیرا کسب مدرک آرایشگری یکی از مراحل ضروری برای آرایشگر شدن است.

فرد پس از کسب مدرک فنی و حرفه ای باید مراحل دریافت مجوز کسب و کار را طی نموده و با دریافت آن برای تاسیس سالن ارایشگاه خود اقدام نمود.

بعلاوه در صورتی که علاقه به آموزش دادن به سایر افراد هستید، می توانید پس از کسب مدرک آرایشگری به طور تخصصی در دوره های مربیگری شرکت نموده و پس از اخذ مدرک اقدام به تاسیس آکادمی آرایشگری در تهران یا شهر محل سکونت ، خود کنید.

در صورتی که سرمایه لازم برای اجاره سالن را داشته باشید می توانید مستقل کار نموده و یا با همکاران خود شریک شوید ، اما اگر سرمایه ندارید می توانید در سالن آرایشی دیگر کار نموده و با اجاره جایگاه یا توافق با صاحب سالن به صورت درصدی کار کنید.

نباید فراموش کنید که در ابتدای آغاز کار برای آنکه بتوانید مهارت پیدا نموده و به سرعت کار را انجام دهید باید دوره ای را به صورت کارآموز در سالن های دیگر بگذرانید تا بتوانید با کسب تجربه در سالن آرایش خود پیروز عمل کنید.

یک آرایشگر باید دارای چه مهارت هایی باشد؟

- یک آرایشگر حرفه ای باید روحیه همکاری با سایر افراد را داشته و در انجام امور شغلی خود منعطف باشد.

- برقراری ارتباط گرم و مناسب با مشتریان و برخورداری از روابط اجتماعی زیاد از جمله مهارت هایی است که یک آرایشگر باید از آن برخوردار باشد.

- یک آرایشگر کار بلد باید بتواند به مشتریان خود مشاوره های لازم در مورد خدمات آرایشی را ارائه داده و بعلاوه نظر و خواسته مشتری را مد نظر قرار دهد.

- اهمیت دادن به مسائل بهداشتی و عدم دارا بودن حساسیت یا آلرژی به مواد آرایشی و شیمیایی در حرفه ای آرایشگری بسیار مهم است.

- آرایشگران باید به طور منظم در دوره های آموزشی برای به روز نگه داشتن علم آرایشی خود و یاد گرفتن تکنیک های تازه شرکت نمایند.

- این افراد باید از توان بدنی بالایی برای سرپا ماندن به مدت طولانی برخوردار بوده و بعلاوه بتوانند فشار کاری بالا را تحمل نمایند.

- استفاده از ابزار و دستگاه های تازه که برای ظاهر افراد استفاده می شوند یکی دیگر از مهارت هایی است که یک آرایشگر حرفه ای باید از آن برخوردار باشد.

- آرایشگران باید توانایی ارزیابی نیازهای مشتریان خود را دارا بوده و برای ارائه خدمات خود استانداردهای لازم را رعایت نمایند.

آکادمی مریم رحیمی فرد ، برگزارنماینده دوره های آموزش آرایشگری

آموزش آرایشگری در آکادمی آرایشگری مریم رحیمی فرد زیر نظر مربیان با تجربه و متخصص برگزار شده و هنرجویان می توانند به صورت تخصصی فنون آرایشگری را آموزش ببینند. دکتر مریم رحیمی فرد ، موسس و از مربیان آکادمی ، از موءلفین کتاب های آموزشی فنی و حرفه است که در آکادمی های آرایشگری ، تدریس می گردد .

در این آکادمی ، دوره های مختلفی از جمله آموزش پاکسازی صورت ، آموزش لیزر موهای زائد ، دوره آموزش طراحی ناخن و .. برگزار می گردد .

برای شرکت در دوره های آموزشی آرایش و زیبایی در تهران ، با آکادمی مریم رحیمی فرد تماس بگیرید.

تلفن : 88487464 - 021

www.maryamrahimifard.com

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3389

به "برای شغل آرایشگری از کجا باید آغاز نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای شغل آرایشگری از کجا باید آغاز نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید