برق 11 مرکز حیاتی پایتخت قطع شد

به گزارش هدا بلاگ، در هشتمین رزمایش سراسری آماده به کاری مولدهای اضطراری برق 11 مرکز حیاتی تهران در ساعت 14 به صورت سراسری قطع شد.

برق 11 مرکز حیاتی پایتخت قطع شد

به گزارش خبرنگاران، سامانه ترافیک و عبور و مرور راهور، دیسپاچینگ، پالایش و پخش (سامانه سوخت کشور)، مرکز تصفیه آب جلالیه، سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، شرکت ملی گاز، سامانه ترافیک مترو و ماکرو ویو امام خمینی، اسامی 11 شرکت مذکور است. این در حالی است که وزارت نفت، قرارگاه ثارالله، استانداری و ستاد ناجا برای این اقدام آمادگی نداشتند.

براساس این گزارش، این رزمایش با حضور و دستور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل قطع شد.

در این مراسم، حسین صبوری - مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ - با بیان این که 10 درصد برق کشور در تهران مصرف می گردد، گفت: به طور کلی 631 مرکز حیاتی حساس در تهران واقع شده است که از این تعداد 260 مرکز مجهز به دیزل اضطراری هستند.

سردار غلامرضا جلالی - رئیس سازمان پدافند غیر عامل - در این رزمایش سراسری در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که رزمایش سال جاری نسبت به سال گذشته با موفقیت بیشتری همراه بود اظهار کرد: 95 درصد دستگاه ها در ارزیابی اولیه عملکرد مثبتی داشتند، با توجه به این که کشور در مقابل تهدیدهای در حوزه های مختلف از جمله برق قرار گرفته است، ارتقای تاب آوری در این زمینه بسیار مهم است.

وی با تاکید بر این که دستگاه های مهمی که قابل حفاظت هستند مانند بانک ها باید مولد برق اضطراری داشته باشند گفت: دستگاه های که به مردم خدمات می دهند هم جزو الزاماتی جدی در پدافند غیر عامل محسوب می شوند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به ماده 85 برنامه ششم توسعه مطرح کرد: طبق این ماده همه دستگاه های اجرایی باید برای خود پدافند غیرعامل پیش بینی نمایند و برای تامین منابع اقتصادی آن ها هم هیچ محدودیتی نباید وجود داشته باشد.

در ادامه متولی زاده - مدیر عامل شرکت توانیر - با بیان این که در هشتمین رزمایش به صورت تصادفی در هر یک از استان های کشور برق 10 مرکز دارای شرایط خاص قطع شد اظهار کرد: به طور کلی در این رزمایش قطع 112 مرکز به طور اتفاقی و بدون اطلاع قبلی قطع شد تا میزان آمادگی این مراکز معین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 31

به "برق 11 مرکز حیاتی پایتخت قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق 11 مرکز حیاتی پایتخت قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید