ویزای آمریکا: مراحل مشخص وقت سفارت آمریکا

به گزارش هدا بلاگ، معین وقت سفارت آمریکا اولین مرحله جهت دریافت ویزای این کشور می باشد که به صورت اینترنتی و به وسیله وبسایت رسمی سفارت انجام می گردد. ثبت نام اینترنتی، پر کردن وقت، پرداخت هزینه و معین محل انگشت نگاری مراحل دریافت وقت سفارت می باشند. در این مطلب قدم به قدم پیش رفته و تمامی مراحل را به طور جداگانه مورد آنالیز قرار می دهیم.

ویزای آمریکا: مراحل مشخص وقت سفارت آمریکا

تمام ایرانیانی که قصد سفر به ایالات متحده امریکا را دارند باید ویزای این کشور را دریافت نمایند و دریافت جهت انگشت نگاری اولین اقدامیست که در این زمینه باید انجام گردد. از آنجایی که کشور امریکا در ایران سفارت ندارد متقاضیان ویزا بایستی در یکی از دفاتر سفارت نزدیک به ایران برای این کار اقدام نمایند. در ادامه با فرایند دریافت وقت سفارت آمریکا آشنا خواهیم شد.

ثبت نام در وبسایت رسمی سفارت

در این مرحله متقاضیان بایستی وارد وبسایت رسمی سفارت شده و با ساختن نام کاربری در وبسایت ثبت نام نمایند. در واقع این مرحله از مهمترین مراحل مشخص وقت سفارت می باشد چرا که در ادامه فرایند کار شامل پر کردن وقت سفارت، تکمیل مدارک، مشخص محل انگشت نگاری، پیگیری جواب ویزا و … از طریق همین صفحه پیگیری می گردد.

در صورتی که وارد شدن به وبسایت سفارت و ساختن نام کاربری برایتان مشکل است، همکاران ما در واحد ویزا با داشتن اکانت ویژه این کار را برایتان انجام داده و پیگیر تمامی مراحل دریافت ویزا و مشخص وقت متقاضیان خواهند بود.

پر کردن فرم سفارت

مرحله بعد نوبت به پر کردن فرم سفارت است که اطلاعات شخصی، شغلی، شرایط اقتصادی و … را شامل می گردد. ازآنجا که جواب نهایی درخواست شما به این اطلاعات وابسته است پر کردن صحیح و دقیق فرم اهمیت ویژه ای داشته و مهمترین مرحله در مشخص وقت سفارت آمریکا به حساب می آید.

پر کردن فرم سفارت به صورت آنلاین از طریق وبسایت سفارت انجام می گردد. دقت داشته باشید که تمام اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، آدرس محل کار، آدرس منزل، نسبت های خواسته شده، نوع ویزای درخواستی و … باید به صورت دقیق و درست نوشته گردد.

همچنین مدارکی را که به سفارت ارائه می دهید باید با فرم پر شده مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال میزان حقوقی که اعلام می کنید با مدارک شغلی هماهنگی داشته باشد یا اگر در فرم قسمت ملک را پر نموده اید حتما سند ملکی را اراده دهید.

توجه داشته باشید که هرگونه مغایرتی در موارد اعلام شده از طرف شما با مدارکی که ارائه داده اید دیده گردد، درخواست ویزای شما از طرف سفارت رد خواهد شد.

پرداخت هزینه سفارت

این مرحله نیز مانند دو مرحله قبل به صورت آنلاین انجام می گردد. پرداخت وجه سفارت از طریق کردیت کارت انجام می گردد. به ذلیل اینکه بیششتر ایرانی ها نمی توانند به صورت آنلاین وجه مورد نطر را پرداخت نمایند. همکاران ما در واحد ویزا این کار را انجام خواهند داد.

برگه پرداخت وجه در اختیار متقاضان قرار خواهد گرفت و باید در روز انگشت نگاری همراه با سایر مدارک به سفارت تحویل داده گردد. بعد از پرداخت وجه متقاضیان می توانند وقت انگشت نگاری خود را دریافت نمایند.

مشخص وقت و محل انگشت نگاری

در نهایت متقاضی باید در روز و ساعت مشخص شده همراه با مدارک در محل انگشت نگاری حاضر گردد. همان طور که می دانید ایالات متحده آمریکا در ایران سفارت ندارد. بنابراین انگشت نگاری و تحویل مدارک در یکی از دفاتر سفارت (VFS) در کشورهای همسایه مانند امارات (دبی - ابوطبی)، ترکیه (استانبول - آنکارا) و ارمنستان (ایروان) انجام می گردد.

اینکه وقت سفارت آمریکا از طریق کدام کشور گرفته گردد تاثیری در نتیجه نهایی ویزا ندارد اما بیشتر متقاضیان ایرانی به دلیل احتیاج نداشتن به دریافت ویزا، ترکیه یا ارمنستان را برای این کار انتخاب می نمایند.

مدارک مورد احتیاج جهت دریافت وقت سفارت آمریکا

  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام پاسپورت های قبلی
  • فرم دعوت نامه، فرم I-134 یا رزرواسیون هتل
  • ترجمه شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج با طلاق به همراه اصل مدارک
  • مدارک شغلی شامل گواهی اشتغال به کار، ترجمه روزنامه رسمی، آخرین تغییرات و تصمیمات، حکم کارگزینی یا بازنشستگی، پروانه مطب یا نظام مهندسی، جواز کسب، پروانه بهره برداری، کارت پرسنلی یا بازرگانی، گواهی شورای اصناف و …
  • ترجمه سوابق بیمه
  • ترجمه سند ملکی به همراه اصل سند، مدارک مرتبط با خرید سهام در بازار بورس، خرید اوراق مشارکت و هر سرمایه گذاری اقتصادی دیگر
  • نامه تمکن به انگلیسی Bank Statement
  • پرینت شش ماهه حساب بانکی لاتین
  • ترجمه و اصل کارت انتها خدمت یا معافیت
  • 2 عدد عکس 5*5 رنگی با زمینه سفید
  • DS-160 Confirmation
  • Appointment Confirmation
  • مخصوص متقاضیان F1: فرم I-20، مدارک تحصیلی SEVIS Fee Payment Confirmation
  • مخصوص متقاضیان J1: فرم DS-2019، SEVIS Fee Payment Confirmation
  • برگه مشخص و واریزی سفارت
  • تأییدیه فرم DS 160

چند نکته مهم

  • زمان مصاحبه و انگشت نگاری حدودا 15 دقیقه زمان می برد.
  • هنگام پرکردن فرم به نوع ویزای درخواستی دقت کنید.
  • در صورتی که متقاضی نتواند در وقت مشخص شده در سفارت حضور پیدا کند، مبلغ واریزی تا 1 سال در حساب کاربری محفوظ مانده و می تواند تا مدت زمان مشخص شده از آن استفاده نماید.
  • تمامی مراحل ویزا تا زمان انگشت نگاری به صورت آنلاین انجام می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2358

به "ویزای آمریکا: مراحل مشخص وقت سفارت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: مراحل مشخص وقت سفارت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید