بهترین سکانس سریال امام رضا (ع) از نگاه فتحعلی اویسی

به گزارش هدا بلاگ، شبکه یک سیما در سالروز شهادت امام رضا (ع) نسخه ای سینمایی از مجموعه ولایت عشق را روی آنتن می برد.

بهترین سکانس سریال امام رضا (ع) از نگاه فتحعلی اویسی

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی خبرنگاران، مجموعه ولایت عشق به کارگردانی و نویسندگی مهدی فخیم زاده محصول سال 79 تلویزیون است که مرحوم فتحعلی اویسی هم در آن ایفای نقش داشته است.

نسخه سینمایی از این مجموعه تاریخی پنجشنبه، 15 مهر ماه در سالروز شهادت امام رضا (ع) ساعت 15 و 30 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می شود.

زنده یاد فتحعلی اویسی در سریال ولایت عشق نقش رجاء بن ابی ضحاک را ایفا کرده بود.

این بازیگر فقید در گفت و گوهایش بارها اعلام کرده بود که علت حضورش در این پروژه تنها به خاطر عشق و علاقه و داشتن احساسی خوب بوده است. مرحوم اویسی بهترین سکانس ولایت عشق را مربوط به صحنه ای می دانست که در آن نزد امام رضا (ع) می رود و از ایشان درخواست می کند که به خراسان برود و در آنجا مستقر شود.

اکبر زنجانپور، مهدی فخیم زاده، فرخ نعمتی، دانیال حکیمی، محمد صادقی، بیژن امکانیان، فریماه فرجامی، بیتا فرهی، رامبد جوان، مریلا زارعی، لادن طباطبایی، عنایت بخشی، زنده یادان داوود رشیدی و سیروس گرجستانی و ... از بازیگران مجموعه 30 قسمتی ولایت عشق هستند.

این سریال دوران آخر امامت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) را به تصویر می کشد. مأمون خلیفه عباسی، برای استحکام بیشتر پایه های حکومتش، با ارسال نامه های متعددی از امام رضا (ع) درخواست می کند به همراه بزرگان علوی به خراسان بیایند و چون با مخالفت امام روبرو می شود، پیکی برای انتقال آن حضرت روانه مدینه می کند. انتها امام رضا (ع) که سال ها در مدینه به تبلیغ دین و ارشاد مردم اهتمام ورزیده اند، با نقشه و حیله مأمون به خراسان هجرت می کنند و...

مرحوم فتحعلی اویسی، بازیگر فقید سینما و تلویزیون دوشنبه، 12 مهر ماه دار فانی را وداع گفت. پیکر زنده یاد اویسی چهارشنبه، 14 مهر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3257

به "بهترین سکانس سریال امام رضا (ع) از نگاه فتحعلی اویسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سکانس سریال امام رضا (ع) از نگاه فتحعلی اویسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید